AutoWeek verdient geld met proefrit-events

AutoWeek verdient geld met proefrit-events
  • Media
  • 30 nov 2017 @ 11:01
  • 38379 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • LeadgeneratorEvenementTijdschriftenActivatie

Na het verdwijnen van de AutoRAI, zijn auto-importeurs op zoek naar nieuwe manieren om in contact te komen met hun doelgroep en potentiële kopers. AutoWeek helpt hierbij en organiseert exclusieve proefrit-evenementen. Een interessante vorm van leadgeneratie, zo ervaart uitgever Sanoma.

AutoWeek heeft twee jaar geleden AutoWeek Lab gelanceerd, een breed (auto)testpanel. De Sanoma-titel organiseert test-evenementen waarbij auto’s, auto-gerelateerde producten en diensten uitvoerig worden getest door leden van AutoWeek Lab. In 2017 zijn er evenementen voor Infiniti, Peugeot, Toyota en Opel georganiseerd. Ook in 2018 staan al een aantal test-events gepland.

Zo organiseerde AutoWeek de Opel X-perience op 11 en 18 november. Er werden ruim 480 proefrijders uitgenodigd om de nieuwe Opel Grandland X, Mokka X en Crossland X te ervaren op de testbanen van Lelystad en Rosmalen.

Compleet mediapakket

Naast het evenement, biedt AutoWeek een breed mediapakket binnen het Sanoma-netwerk (zoals op NU.nl, Veronica en AutoWeek) bestaande uit print, online, social en e-mail. Daarnaast wordt er ook een redactioneel videoverslag gemaakt van het evenement.

AutoWeek creëert met de proefrit-evenementen een nieuwe manier voor de markt om kwalitatieve leads te werven. Zo zijn na aanleiding van de Peugeot SUV Driving Experience auto’s verkocht en ook Opel verwacht veel kwalitatieve leads naar aanleiding van het event.

AutoWeek-hoofdredacteur Damiaan Hage: 'Met de proefritevenementen verbinden we de autowereld met de lezers van AutoWeek op de meest logische plek. In de auto, achter het stuur – precies daar waar het om gaat.'




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken