Sanoma wil Belgische vrouwentitels verkopen aan Roularta
- Media
- 16 jan 2018 @ 10:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften
- 16 jan 2018 @ 10:45
- Redactie Media
Sanoma is van plan haar Belgische vrouwenportfolio te verkopen aan Roularta Media Group. Deze concurrent biedt een overnamesom van 34 miljoen euro voor het portfolio, dat vorig jaar een omzet draaide van circa 78 miljoen euro. Hiermee zegt Sanoma de porfolio-herziening in de Nederlandse en Belgische markt af te ronden.
‘Het Belgische onderdeel van het Sanoma BeNe portfolio is relatief klein met een noodzakelijk sterke lokale commerciële verankering. Roularta is een sterk Belgisch mediabedrijf en brengt maximale synergie en daardoor de grootst mogelijke ontwikkelingskansen voor deze titels.’ zegt Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma. ‘De integratie van Sanoma’s Nederlandse en Belgische media bedrijven heeft de afgelopen jaren tot goede, maar relatief beperkte synergie geleid, bijna uitsluitend binnen de ondersteunende diensten. Deze synergieën zijn geringer dan die nu tussen het Belgische Roularta en de over te nemen titels ontstaan.’
De Belgische woonbladen blijven integraal onderdeel van Sanoma Media BeNe, mede gezien de sterke redactionele synergie tussen België en Nederland. Ook het content marketing bedrijf HeadOffice, dat in hoge mate zelfstandig opereert, blijft een belangrijk onderdeel van Sanoma Media BeNe.
'Afronding portfolio-herziening'
Met het voornemen om de vrouwen mediamerken in België onder te brengen bij Roularta is de grootschalige portfolio herziening van Sanoma’s media business in Nederland en België van de afgelopen 4 jaar afgerond. Susan Duinhoven: ‘In een mediamerken portfolio zullen altijd titels aangekocht en verkocht worden, maar dit zal niet meer van een schaal zijn zoals wij dat in de afgelopen jaren hebben gedaan.’
De verkoop is afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden, waaronder toestemming van de Belgische mededingingsautoriteit. Als de voorgenomen verkoop doorgaat, wordt een collectief ontslag aangevraagd voor mogelijk 96 medewerkers in vooral commerciële en ondersteunende diensten. Hierover wordt per direct in overleg getreden met de sociale partners.
Het vrouwen-portfolio van Sanoma Media België bestaat uit de merken Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Feeling & Gael, als ook La Maison Victor, SheDeals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only. De websites, line extensions en sociale mediakanalen van deze titels zijn eveneens in het bod opgenomen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing