RAB rapporteert groei van radiobestedingen
- Media
- 25 okt 2018 @ 10:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekReclameRadio
- 25 okt 2018 @ 10:57
- Redactie Media
Adverteerders hebben in het derde kwartaal van 2018 ruim een miljoen euro meer besteed aan radiospots dan vorig jaar. De investeringen in radioreclame zijn hiermee met 3,2 procent gestegen naar 37 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van het Radio Advies Bureau.
De totale radioreclame-omzet bestaat uit spot- en branded content-bestedingen. Het aandeel branded content (commerciële boodschappen buiten het reclameblok) is inmiddels goed voor 2,3 miljoen euro.
Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: 'Adverteerders zoeken sterke verbinding met hun doelgroep. Met radio weet je dat je investeert in de vertrouwensband met de luisteraar. Dat werkt.'
Kortingen verwerkt in radiocijfers
RAB publiceert vanaf 2018 de netto radioreclameomzet na aftrek van alle kortingen. Dit geeft een zuiverder beeld en een betere vergelijkbaarheid met andere media.
Het Radio Advies Bureau is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing