RAB rapporteert groei van radiobestedingen

RAB rapporteert groei van radiobestedingen
  • Media
  • 25 okt 2018 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekReclameRadio

Adverteerders hebben in het derde kwartaal van 2018 ruim een miljoen euro meer besteed aan radiospots dan vorig jaar. De investeringen in radioreclame zijn hiermee met 3,2 procent gestegen naar 37 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van het Radio Advies Bureau.

De totale radioreclame-omzet bestaat uit spot- en branded content-bestedingen. Het aandeel branded content (commerciële boodschappen buiten het reclameblok) is inmiddels goed voor 2,3 miljoen euro.

Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: 'Adverteerders zoeken sterke verbinding met hun doelgroep. Met radio weet je dat je investeert in de vertrouwensband met de luisteraar. Dat werkt.'

Kortingen verwerkt in radiocijfers

RAB publiceert vanaf 2018 de netto radioreclameomzet na aftrek van alle kortingen. Dit geeft een zuiverder beeld en een betere vergelijkbaarheid met andere media.

Het Radio Advies Bureau is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken