Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Marketingintelligentie en het IoT

16mrt 201515:01
  • Online
  • 13664 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digitaal

nieuws Digitale ervaringen, op basis van een vollediger klantbeeld, veranderen langzaam maar zeker de manier waarop wij betalen, winkelen, hotelkamerdeuren openen, communiceren met auto’s en drinken uit een frisdrankautomaat bestellen. Adobe introduceert features die het merken en bedrijven mogelijk maakt gepersonaliseerde ervaringen naar fysieke ruimtes te brengen, zoals winkels, hotelkamers, automaten en Internet of Things -devices. Met de zogenoemde IoT SDK kunnen merken de customer engagement meten en analyseren voor ieder device.

[Redactioneel MarketingTribune 3] Oudere jongens

10mrt 201510:21
  • Algemeen
  • 6171 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Communicatie

weblog Van Kooten en De Bie bedachten hem ooit: de oudere jongere. Volgens mij de meest charmante en toepasselijke woordkeuze als je liever niet de term senioren bezigt. Want ik begrijp al langere tijd - ook in mijn naaste omgeving - dat vijftigers helemaal niet zo willen worden aangesproken. Mensen worden blijkbaar niet meer oud.

[Redactioneel MarketingTribune 4] Big deal

24feb 201508:15
  • Online
  • 13383 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Big data

nieuws V&D stond in de afgelopen weken even niet symbool voor dat onverwoestbare en betrouwbare warenhuis waar traditiegetrouw heel prijsbewust Nederland zijn kokosmakronen, kousen en kinderkleding koopt. Nee, het leek alsof de initialen een nieuwe betekenis hadden gekregen - Verlies&Depressief, Verloren&Devaluatie - omdat wederom het offline winkelaanbod in Nederland een belangrijk kroonjuweel zou dreigen te verliezen.

[Redactioneel MarketingTribune 1] In Beeld

3feb 201509:30
  • Online
  • 13246 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • OnlineTelevisie

weblog Ik heb een eigenaardige manier van televisie kijken. Hoewel, anno 2015 weet ik niet of ik zo curieus ben. Ik kijk vaak op drie schermen tegelijk. Ik check mijn iPhone tijdens de reclamespotjes en kijk met een schuin oog op mijn Samsung-tablet. Ik betrap mezelf erop dat ik wel luister naar de reclameboodschap. Interessant, want dat is namelijk vrij recentelijk onderzocht. En wat bleek? Veel tv-kijkers gebruiken de tijd van het reclameblok niet voor een snel wc-bezoek of voor het zetten van een tweede kopje koffie, maar voor een update van het nieuws, of ze checken hun mail, bekijken hun timeline op Twitter of de ontvangen likes op hun facebookaccount.

[Redactioneel MarketingTribune 2] Gokje

2feb 201514:35
  • Online
  • 18849 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Online

weblog Ik hou niet van gokken. Om geld dan. Ik heb er geen feeling voor, heb geen pokerface en ik mis de natuurlijke flair om te bluffen. Ik ga er ook altijd vanuit dat ik verlies. Dat is sowieso al de verkeerde grondhouding bij gokken uiteraard. Dus nee, u zult me niet snel aantreffen bij de Black Jack-tafel, de roulette of de eenarmige bandiet. Ik heb trouwens heel wat mensen kapot zien gaan in het café bij de gokautomaat. Weer niet die drie meloenen op een rij. Weer een euro in de gleuf. Weer niks. Weer een euro. Klein leed.

Sneak preview: 30 jaar resultaat in reclame

30sep 201413:55
  • Algemeen
  • 13436 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Dinsdag 7 oktober verzamelt tout marketing- en reclameminnend Nederland zich in Amsterdam voor het 24Festival.Het is een bijzondere gelegenheid, want de Effie Award bestaat 30 jaar. Als eerbetoon aan deze reclameprijs der prijzen heeft MarketingTribune in samenwerking met de BVA en VEA een monumentaal boek gemaakt over 30 jaar Effies. Het verschijnt samen met een jubileumuitgave van MarketingTribune - dat ook zijn 30-jarig bestaan beleeft - in een schitterende glamourbox. In aanloop naar de presentatie van beide giganten een paar sneak previews.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen