Unilever draait voortaan op Hollandse Wind
- B2b
- 14 dec 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMaatschappij
- 14 dec 2016 @ 10:00
- Redactie B2B
Alle Nederlandse kantoor- en productielocaties van Unilever draaien vanaf 1 januari 2017 op windenergie. Daartoe sloten het levensmiddelenconcern en energiebedrijf Eneco, beide gedreven door een duurzame groeistrategie, vandaag een overeenkomst. Unilever neemt jaarlijks bijna 70 gigawattuur aan groene stroom af die is opgewekt door het windpark Eneco Luchterduinen in de Noordzee.
De windenergie wordt onder meer geleverd aan de Rotterdamse locaties van Unilever (het Europese hoofdkantoor, het kantoor van Unilever Benelux, de margarine/pindakaasfabriek), de Unox-fabriek in Oss, de Ben & Jerry’s fabriek in Hellendoorn en het R&D centrum in Vlaardingen. De overeenkomst maakt deel uit van een bredere samenwerking tussen beide bedrijven om de duurzame ambities van Unilever te realiseren.
Klimaatpositief
Conny Braams, general manager van Unilever Benelux: ‘In 2030 willen wij wereldwijd klimaatpositief zijn, m.a.w. niet alleen volledig duurzame energie gebruiken maar ook energie leveren aan de community. De samenwerking met Eneco en het direct koppelen van onze energiebehoefte aan 5 windmolens van het windpark Luchterduinen, is een belangrijke volgende stap in het bereiken van deze ambitie.’
Jeroen de Haas, CEO van Eneco: ‘Unilever is een duidelijke koploper op het gebied van duurzaam ondernemen. Ik ben er bijzonder trots op dat twee Rotterdamse bedrijven dit duurzame partnership met elkaar aan gaan.’
Bredere samenwerking
Naast de levering van windenergie onderzoeken beide bedrijven samen de mogelijkheden voor verdere verduurzaming op de Unilever-locaties. Bijvoorbeeld door het creëren van een ‘ZonneHub’, waarbij omwonenden zelf zonnestroom op kunnen wekken met zonnepanelen op een groot bedrijfsdak. Daarnaast kijken Eneco en Unilever naar slimme besturings- en besparingsmogelijkheden binnen de verschillende locaties.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- MarketResponse en Randstad over Gen Z, doekoe, dromen en...
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt ervaringen in podcast
- Klantvertrouwen topprioriteit Nederlandse marketeers
- Validators lanceert Share of Content
- [column] Succesvolle marketing: altijd een marathon
- 'Ons vak is binnen nu en twee jaar fundamenteel anders'
Laatste Nieuws
- Brandreview Validators: Strategisch... 30-05-2024
- Tambr en Total Design over de nieuwe... 30-05-2024
- BvA verwelkomt Hornbach als 150e lid29-05-2024
- MediaTest en Mediahuis presenteren... 29-05-2024
- Toyota: 'Hoe je in een markt met... 28-05-2024
- SeniorWeb: 'Korte lijntjes en snel... 27-05-2024
MarketingTribune Events
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing