Jumbo-ceo Ton van Veen werkt nieuwe koers uit

Jumbo-ceo Ton van Veen werkt nieuwe koers uit
  • Food-en-retail
  • 28 mei 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailKlanten

Jumbo-ceo Ton van Veen heeft zijn collega’s in Veghel verteld dat de retailketen gaat bouwen aan een nieuw, écht ander Jumbo kantoor waar ook een nieuwe manier van werken bij hoort. 'We gaan de organisatie optimaler inrichten om onze winkels en klanten - zowel fysiek als online - zo goed mogelijk te bedienen.'

Van Veen: 'Sinds 2023 hebben we de strategie aangescherpt onder de noemer "Jumbo zoals Jumbo bedoeld is" met focus op de unieke kenmerken van het familiebedrijf waarmee we groot en succesvol zijn geworden. Met de aanscherping van de 7 Zekerheden willen we onze klanten verrassen en weer winnen in de markt. Daarom investeren we in het verbeteren van de winkelervaring, een beter en duurzamer assortiment en lagere prijzen. Deze aangescherpte strategie werpt haar vruchten af; het aantal klanten groeit, de omzet stijgt en zowel de klant- als medewerkerstevredenheid vertonen al meerdere kwartalen op rij een stijgende trend.

Eerder liet ik al weten dat de ingezette koers ook vraagt om een kritische blik op de Jumbo kantoororganisatie. In de afgelopen jaren zijn we flink gegroeid, waardoor onze organisatie complexer is geworden. Wij willen ook op kantoor ondernemend en slagvaardig zijn en dat is temeer nodig vanwege de huidige retailcontext waarin businessmodellen steeds meer onder druk staan. We willen een ongecompliceerd en efficiënt Jumbokantoor in afgeslankte vorm creëren. Dat het aantal medewerkers hierbij zal afnemen, is helaas onvermijdelijk. Het exact aantal arbeidsplaatsen dat vervalt, communiceren we in een volgende fase.

Het daadwerkelijk vormgeven van de nieuwe organisatie doen we zorgvuldig en in nauwe samenwerking met collega’s en de Jumbo Ondernemingsraad. Ook houden we de winkelorganisatie en de Ondernemersvereniging Jumbo goed aangesloten. Het streven is om nog vóór de zomer het uitgewerkte ontwerp duidelijk te hebben en – na een positief advies van de Ondernemingsraad – zo snel mogelijk na de zomer te starten met de implementatie.

Ik besef me dat de aankondiging ook onzekerheden met zich meebrengt, maar "Jumbo zoals Jumbo bedoeld is" vraagt om keuzes. Passend bij ons als familiebedrijf, zullen we uiteraard de verdere stappen in dit proces met de grootste zorgvuldigheid doorlopen.'

(bron: Linkedin)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken