G-Star Raw verkoopt meerderheidsbelang aan WHP

G-Star Raw verkoopt meerderheidsbelang aan WHP
  • B2b
  • 6 sep 2023 @ 07:35
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkVerkoopMarketing

G-Star Raw wordt grootdeels verkocht aan WHP Global, een Amerikaanse brand management organisatie die investeert in internationale merken 'om deze verder te laten groeien'. De oprichters waaronder Jos van Tilburg behouden een minderheidsaandeel.

Dat meldt vakmedium Fashion United. De overdracht krijgt in Q3 en Q$ van 2023 zijn beslag. Dit zou meer mogelijkheid tot expansie en groei van het van oorspriong Nederlandse stoere modemerk betekenen, aldus de betrokkenen.

De oprichter van G-Star, Jos van Tilburg, eerder genomineerd voor MT's Reclameman van het Jaar, ziet WHP Global als de juiste strategische en financiële partner voor een toekomst met verder internationale en duurzame groei, zo staat in het persbericht. 'En dat terwijl we trouw blijven aan onze productfilosofie, onze dedicated teams, en onze loyale business partners.'

Het portfolio van WHP Global bestaat behalve uit G-Star onder andere uit Anne Klein, Joseph Abboud, Joe’s Jeans en Bonobos. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Fashion United, beeld: G-Star app)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken