SAN Jaarboek 2016: Be Real
- Algemeen
- 3 mrt 2017 @ 10:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - DialoogCommunicatie
- 3 mrt 2017 @ 10:00
- Sjaak Hoogkamer
‘Merken krijgen een menselijk gezicht. Ze komen weer naast je op de bank zitten om je iets te vertellen. We zien in communicatie vaker uit het leven gegrepen situaties en echte emoties van klanten. Dat past in onze complexe, virtuele wereld, waarin de jongste lichting millennials niet alleen vaker online is, maar ook liever luistert naar vloggers dan gevestigde namen,’ aldus Paul Geraeds, voorzitter van de SAN die donderdag 2 maart op het hoofdkantoor van NS in Utrecht het eerste exemplaar van het SAN Jaarboek 2016 uitreikte aan Laurentien van Oranje. Foto: Studio Gerry Hurkmans
Het thema van het Jaarboek 2016 is Be Real, ofwel wees authentiek. In feite hield de SAN met het boek de aanwezigen bij de boekpresentatie – alle SAN juryleden, relaties, sponsors, studenten en media – letterlijk (de cover van het boek is een spiegel) en figuurlijk een spiegel voor. Geraeds: ‘We leven steeds meer in een wereld met een groeiend verlangen naar echtheid, transparantie, persoonlijk contact en beleving. Zo verandert communiceren van ‘talking business’ in ‘talking people’, in gesprekken van mens tot mens. Dat betekent aansluiten op de leefwereld van de klant, zijn taal spreken, herkenbare gevoelens brengen, en de mensen áchter het merk laten zien.’
Volgens Geraeds is het merk niet langer een doel op zich, maar de brenger van een verhaal. ‘Storytelling is relevanter dan ooit. Want dat ís communicatie van mens tot mens, over situaties die we allemaal meemaken, en die ons raken omdat ze de essentie van het bestaan in al zijn imperfectie voelbaar maken.’ De discussie in het marcom-vak zou zich volgens SAN de komende tijd moeten richten op de betekenis hiervan voor het bereiken van de klant en het bouwen van een merk.
Laurentien van Oranje hield het publiek ook een spiegel voor als voorzitter van de Missing Chapter Foundation en van de Raad van Kinderen als onderdeel van de Foundation. Deze raad is bedoeld om kinderen structureel mee te laten denken met bedrijven en organisaties over strategische en maatschappelijke vraagstukken. Kinderen leren meedenken over de wereld om hen heen, besluitvormers ontdekken nieuwe denkrichtingen en leraren worden geïnspireerd door de creatieve denkkracht van hun leerlingen. Sinds 2001 zet prinses Laurentien zich ook in voor de bevordering van alfabetisering. Zij richt zich op projecten die als doel hebben de laaggeletterdheid onder volwassenen te bestrijden.
SAN Jaarboek 2016: fotografie Gerry Hurkmans, thema en interviews Toine Al, ontwerp en concept Henny van Eck ontwerpers
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lexus introduceert nieuwe LBX met tijdelijke showroom P.C....
- ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
- Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen...
- Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
- Eneco stopt met claim 'sneller klimaatneutraal' op verzoek ACM
- Ferrari en HP werken samen in Formule 1
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing