Jorn -de Grote Beer- is gevallen

Jorn -de Grote Beer- is gevallen
  • Bureaus
  • 23 mei 2023 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaConceptReclame

Op 18 mei 2023 is onverwacht Jorn Kruijsen, Executive Creative Director en partner van bureau Alfred, overleden. Dat maakt Alfred bekend.

Kruijsen is 51 jaar geworden. Met onder andere Jeroen van de Sande, partner van Alfred, is hij goed voor een enorme reeks aan veelbekroonde en bekende concepten, zoals de legendarische commercial Walk-in Fridge voor Heineken. Zijn oudere broer kunstenaar Ottograph bevestigt het droeve nieuws. Hieronder het familiebericht en een bloemlezing uit de reacties, om te beginnen namens zijn bureau Alfred.

'Jorn hield van reclame. En van zijn gezin, zijn familie, zijn vrienden, zijn klanten en collega’s – die vaak ook vrienden werden. Hij hield van het leven. Tot het einde aan toe. Want de gedachte dat het niet verder zou gaan, daar had hij gewoon geen ruimte voor. 

Hij heeft ons bij Alfred, en heel veel mensen die met hem gewerkt hebben, geïnspireerd met zijn levenslust, zijn enthousiasme, zijn liefde voor reclame, zijn enorme hart en zijn volstrekte weigering om de dingen te nemen zoals ze zijn. 

Jorn, de Grote Beer, is gevallen. Voor het eerst heeft hij het niet leuk kunnen maken voor ons. 

Rust zacht, lieve Jorn.'

collega's Alfred


Lees ook: Walk-in Fridge-reclame van Jorn Kruijsen ging de hele wereld over

REACTIES OP JORN

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken