De marketingtransfers van week 10, 2024

De marketingtransfers van week 10, 2024
  • Bureaus
  • 8 mrt 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

De creatieve sector staat nooit stil, in tegenstelling tot de NS en het Nederlandse autoverkeer. Ook deze week verruilden weer diverse marketeers, PR-personen en andere creatievelingen hun droombaan voor hun volgende levenslange werkgever of -functie. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Per 1 maart zijn Sophia Weavers (30) en Marjoleine van Klaveren (51) de eigenaren van Bijl PR en vormen zij het management van het bureau. Ruud Bijl (65) draagt, op de dag dat het bureau 33 jaar bestaat, alle aandelen over en stopt ook als directeur. Ruud Bijl blijft als associate consultant betrokken bij het bureau.

In januari 2021 werden Marjoleine van Klaveren en Sophia Weavers partners van het bureau, met de bedoeling dat dit zou leiden tot een volledige overname. Van Klaveren is vanaf 2008 werkzaam bij Bijl PR, Weavers vanaf 2017. De nieuwe partners zijn er gelukkig enorm trots dat zij het bureau overnemen: ‘Bijl PR is en blijft Bijl PR door ons team en ons DNA. Die cultuur en onze herkenbare werkwijze blijven onveranderd. Onze klanten en relaties kunnen blijven rekenen op onze ambitie, creativiteit en toewijding voor de beste resultaten.’


V.l.n.r. Sophia Weavers, Ruud Bijl en Marjoleine van Klaveren.

Ronald Raidt maakt de overstap van Chief Commercial Officer binnen Seven Stars, een van de labels van de internationale HR Tech dienstverlener Circle8Group, naar die van Chief Marketing Officer bij Circle8Group. Promotie dus. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de marketing van alle internationale labels binnen de groep, waaronder Seven Stars. De altijd scherpe Raidt, die ook nog eens overloopt van tomeloze energie, heeft meer dan twintig jaar marketingervaring, onder meer opgedaan bij Landal GreenParks en de laatste drieënhalf jaar als CCO van Seven Stars. ‘Ronald heeft een tomeloze energie en is altijd scherp. Hij heeft ontzettend veel kennis en ervaring op het gebied van digital marketing en digitale customer experience’, zegt Ineke Kooistra, CEO van Circle8Group. ‘Ronald heeft Seven Stars digitaal op de kaart gezet en draagt meetbaar bij aan de groei van Circle8Group, inmiddels ook in Duitsland.’


Ronald Raidt.

Luuk Scholte is per februari 2024 (mooi op tijd dat persbericht) gestart als CEO van Greendish. Hij volgt Michael Salmagne op als algemeen directeur. Greendish is een adviesbureau dat overheden, zorginstellingen, cateraars en restaurants helpt om de transitie naar een gezond en duurzaam voedselaanbod te versnellen. Als voormalig directeur bij o.a. de vakbeurs Horecava en de ondertussen niet meer bestaande Floriade Expo 2022, is Scholte een bekende in de foodservice branche. Scholte: ‘Ik zie er naar uit voedselaanbieders binnen bedrijven, horeca en zorg te helpen met verduurzamingsvraagstukken met betrekking tot voedsel en zo bij te dragen aan een gezonde bedrijfsvoering, verbeterde gasttevredenheid en een beter klimaat.’


Luuk Scholte.

Estelle Goldman-Peek is partner geworden bij House of Treats. Dit is naar eigen schrijven het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool. House of Treats biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Met de komst van Goldman-Peek gaat het bureau een volgende fase in door haar community breder in te zetten voor merkstrategie en activaties. Dat u het maar even weet.

Goldman-Peek specialiseerde zich in earned gedreven campagnes en werkte hiervoor bij verschillende reclamebureaus. Bij modemerk G-Star was ze verantwoordelijk voor activaties en partnerships wereldwijd. Bij House of Treats helpt ze merken om samen met hun doelgroep gesprekken op gang te brengen en buzz (?) te creëren.


Estelle Goldman-Peek.

Blended agency iO verwelkomt Martine Lemans als Managing Director van de Consultancy-divisie in Nederland ((het Groene Boekje moest huilen van deze zin). Voordat Lemans bij iO kwam, was ze de Managing Director bij MediaMonks Hilversum, waar ze een dynamisch team van 600 personen met uiteenlopende vaardigheden aanstuurde. Haar ervaring in projectmanagement en operations heeft haar diepe fascinatie voor technologie en de voortdurend veranderende digitale omgeving gevormd. Maar daar stoppen haar vaardigheden niet. ‘Daarom zijn we blij dat we Martine Lemans als nieuwe Managing Director mogen verwelkomen. Met haar mensgerichte vaardigheden, leiderschapsstijl en gedrevenheid zal ze de divisie ongetwijfeld naar verdere successen leiden,’ aldus Maarten Voermans, Country Director iO Nederland.

Kepler Vision Technologies, dat software maakt die zorgt voor het welzijn van patiënten in ouderenzorginstellingen, heeft Stephanie van Rosmalen tot Chief Marketing Officer benoemd. Van Rosmalen kwam in 2021 bij Kepler Vision Technologies werken, aanvankelijk als PR- en marketingconsultant voor het health-tech bedrijf, voordat ze fulltime werd aangenomen. In haar nieuwe functie richt Van Rosmalen zich op het ‘verder verspreiden van de naam en de service van Kepler over de hele wereld’.


Stephanie van Rosmalen.

Publicis Creative heeft Remy Kurpershoek als de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van het bureau benoemd. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven. Eduardo Marques, Chief Creative Officer van de Groep in Nederland en België, is tot onze verrassing verheugd over de benoeming van Kurpershoek: ‘Remy brengt een schat aan ervaring en expertise met zich mee, die cruciaal zal zijn voor de groei en ontwikkeling van ons bureau. We zijn ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om ons team naar nieuwe hoogtes te leiden. Iemand met een creatieve achtergrond ook de zakelijke kant laten leiden, is de sleutel tot het laten slagen van onze nieuwe visie.’

Kurpershoek zelf: ‘In mijn hybride rol omarm ik de unieke combinatie van creativiteit en zakelijk leiderschap. Ik kijk ernaar uit om het team verder te ontwikkelen en gezamenlijk voort te bouwen op de creatieve route die is ingeslagen. Tegelijkertijd draag ik de verantwoordelijkheid voor het sturen van de organisatie naar zakelijk succes.'

Het bureau neemt afscheid van Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff, die de rol van Executive Creative Directors vervulden.


Links Remy Kurpershoek, rechts Eduardo Marques.

Jeroen Stuart is benoemd als Group Head of Marketing bij Quintet Private Bank, zo private dat wij de bank niet kenden. Wellicht iets om mee te nemen in volgende salarisonderhandelingen. De in Amsterdam gevestigde Stuart trad in maart 2023 in dienst als hoofd Marketing & Business Development en lid van het Country Management Committee van InsingerGilissen, de Nederlandse tak van Quintet. In zijn nieuwe rol leidt hij het team van marketingprofessionals in alle Quintet-landen, naast zijn bestaande lokale verantwoordelijkheden bij InsingerGilissen. Stuart brengt meer dan een kwart eeuw aan ervaring mee in zijn nieuwe rol, waaronder vele jaren bij ING, waar hij onder andere Commercieel Directeur Private Banking was.


Jeroen Stuart.

Versuni, naar eigen zeggen een toonaangevend en wereldwijd bedrijf in huishoudelijke apparatuur, kondigde begin deze week aan dat President & CEO, Henk S. de Jong, heeft besloten zijn functie neer te leggen na meer dan drie decennia in dienst te zijn geweest bij Royal Philips en Versuni. Véronique Pauwels neemt zijn taken over als President & CEO met ingang van 21 maart 2024. Volgens het persbericht waait hiermee een frisse wind door het bestuur. Een raam openzetten is wellicht goedkoper.


Veronique Pauwels.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken