De marketingtransfers van week 11, 2024

De marketingtransfers van week 11, 2024
  • Bureaus
  • 15 mrt 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ook deze week draaide de creatieve wisselmolen weer vrolijk (of niet) door. Diverse marketeers, PR-personen en andere creatievelingen ruilden hun droombaan om voor een nóg dromerige baan. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Abovo Maxlead roert zich aardig op de transfermarkt. Bij het media-, content- en performance marketingbureau zijn afgelopen kwartaal zeven nieuwe medewerkers gestart, ieder met hun eigen expertise.
Dave Nannings voegt zich als ervaren Media Strateeg bij het team van Abovo Media in Hoorn. Hij komt van Initiative waar hij werkzaam was in de rol van Communications Design Director.
Pieter de Boer keert na een aantal jaar weer terug bij Abovo Media als Performance & Innovation Director. Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in diverse interim klussen als Performance Marketeer.
Mariëlle Konijn wordt als Teamlead verantwoordelijk voor het SEA team bij Maxlead in Oegstgeest. Eerder werkte zij als Global Manager Paid Advertising bij Randstad.
Berri van Roekel is de nieuwe Business Development Director bij Maxlead. Hij zal het team in Oegstgeest versterken met zijn ervaring als Account Director bij DPG Media en Sanoma.
Jentl Sikkema versterkt het marketingteam bij Abovo Maxlead als Marketing Communicatie Specialist. Zij komt van Talpa eCommerce en was hier werkzaam  als Category Specialist.
Jan Mulder gaat starten als SEA Consultant bij Abovo Media. Hij deed zijn ervaring op bij Budget Thuis als Online Marketeer en heeft daarvoor bij diverse organisaties gewerkt als Performance Marketeer.
Stephan Dumas is nieuw als HR Adviseur bij Abovo Maxlead. Hij is gegroeid van Recruitment Consultant naar HR Business Partner bij Projob.


De 'magnificent seven' van Abovo Maxlead.

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. Hij is verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac. Deurloo (41) werkte de afgelopen jaren in Chili als retailmanager bij Apple Premium Partner MacOnline en was in verschillende functies actief bij Inchcape, ’s werelds grootste auto-importeur en -distributeur. Daarvoor was Deurloo al een aantal jaar in dienst bij Amac als retailmanager.


Herre Deurloo.

Hier worden we blij van: MarketingTribune besteedt aandacht aan ESG en meteen neemt Banijay Benelux, de ‘thuishaven van diverse contentproducenten’ Saartje Gerritsen in dienst als ESG Manager. Kan niet anders dan door ons komen (*kuch*). Hoe dan ook, Gerritsen is blij met haar aanstelling: ‘Bij Banijay Benelux wordt diverse en prachtige content gecreëerd door een inspirerende groep mensen. Duurzaamheid en welzijn van ons team zijn prioriteiten. Ik ben trots mijn ervaring in te zetten voor onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als ik het geweten van Banijay Benelux kan vertegenwoordigen, dan beschouw ik mijn missie als geslaagd.’


Saartje Gerritsen.

Nederland is een creatief bureau rijker. En niet zomaar een: Combo biedt de volledige scope van influencer marketing anno 2024 en ontwikkelt strategieën op een cultureel relevante manier. Volgens het persbericht. Het nieuwe bureau is opgericht door Baba Touré en Guy Lokhoff en wordt geleid door Noushin Shirzadi.
Wederom uit het persbericht: ‘Combo neemt het community-denken als startpunt, met het doel om merken te verbinden met cultuur door samen te werken en te co-creëren met community frontrunners. Zo noemt het bureau de influencers van vandaag. Dit zijn mensen die een waardevolle stem hebben binnen community’s en narratieven kunnen veranderen.’
‘Met een volledig geïntegreerde aanpak - van community-onderzoek tot influencerselectie, conceptontwikkeling, contentstrategie, creatie, distributie en impactanalyse - wil Combo bijdragen aan de commerciële doelstellingen van een merk.’


V.l.n.r.: Baba Touré, Noushin Shirzadi, Guy Lokhoff.

DDB is, net als concullega Abovo Maxlead hierboven, overactief op de arbeidsmarkt. Merel Hoogendorp, Eveline de Groot en Luke Boots versterken de accountafdeling van het bureau. Hoogendorp start als Business Director en Head of Account. Zij komt van N=5 en heeft brede en geïntegreerde ervaring (?). De Groot en Boots hebben al vele meters gemaakt op Nederlandse merken en retailers. Zij gaan bij DDB aan de slag voor merken als Hak, Kruidvat en Trekpleister.
Maar daarmee is de transferkoek voor DDB nog niet op. Naast deze drie heeft het bureau ook Kiki Knoops en Yascha Puts aangenomen voor op de ‘creatieve vloer’. Knoops en Puts: ‘We hebben kennisgemaakt met verschillende bureaus. Bij DDB hebben we nu echt een warm bad en creatief nest gevonden. We kunnen hier met humor en met serieuze dingen aan de slag. Het is geen one-trick-pony bureau, je krijgt echt de vrijheid om je te ontwikkelen.’


De nieuwe DDB-medewerkers. We hopen dat ze, in tegenstelling tot op de foto, elk hun eigen laptop hebben.

Wout Dekker (65) stopt per 1 juli aanstaande als algemeen directeur van Future Communication. Elleke Evers (49) volgt hem op en start per 1 april als directeur. Van april tot juli trekken zij gezamenlijk op voor een goede overdracht. Gezellig, hoor. Dekker is sinds 2018 directeur van Future Communication en blijft vanaf juli parttime in dienst bij FC als directeur Advies en strategisch bestuurs- en communicatieadviseur.


Elleke Evers (links) en Wout Dekker.

E-commerce verzendplatform Sendcloud neemt per 18 maart Mark Appel in dienst als nieuwe Chief Marketing Officer. Met meer dan 30 jaar ervaring in B2B sales en marketing is Appel een doorgewinterde marketeer en expert op het gebied van SaaS. Als CMO heeft hij een bewezen staat van dienst in het versnellen van omzetgroei en het bouwen aan merken voor verschillende softwarebedrijven zoals Exact, CM.com en Backbase.
Appel doet niet aan bullshit: ‘Ik besef hoe belangrijk marketing is in deze ontwikkeling en ik kijk ernaar uit om mijn kennis van demand generation en brand building in te zetten. Het enorme marktpotentieel van Sendcloud en de 'no-bullshit-cultuur' maakten de beslissing om mee te doen aan de missie om verzending wereldwijd op te lossen heel eenvoudig.’


Mark Appel.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken