Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Meisjes verslingerd aan social media

23aug 201711:52
  • Online
  • 7460 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial Media

nieuws Jongeren van 16 en 17 jaar spenderen dagelijks meer dan drie uur aan social media, Whatsapp meegerekend; gemiddeld 195 minuten per dag. Aan Whatsapp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten. Jongeren besteden dagelijks ongeveer een half uur aan Snapchat (35 minuten), Instagram (34 minuten) en / of Facebook (31 minuten). Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Team Vier onder ruim 500 16- en 17-jarige Nederlanders. Het onderzoek is opgezet in samenwerking met jongeren van het Haagse Christelijk Lyceum Zandvliet.

Hoe de hashtag het digitale marketinglandschap veranderde

23aug 201710:38
  • Online
  • 4443 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingDigitaalSocial media

nieuws Het is vandaag 10 jaar geleden dat de hashtag is ontstaan op Twitter. Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden. Hashtags zijn ook voor merken een impactvolle tool geworden om hun bereik te vergroten en op relevante online conversaties in te haken. Een marketingcampagne is niet meer compleet zonder een hashtag en met het gebruik van een hastag kunnen bedrijven aandacht genereren voor hun product of merk.

Maradona in remake van Bavaria 0.0 reclame

18aug 201713:43
  • Food-en-retail
  • 24479 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Reclame

nieuws Diego Armando Maradona is voor een Bavaria 0.0 gegaan. Op verzoek van het biermerk heeft hij gisteravond in het Philips Stadion van PSV een remake opgenomen van Bavaria's spraakmakende commercial voor Bavaria 0.0 uit 1993 met Marco van Basten in de hoofdrol. De Argentijn – al jaren zwaarlijvig - heeft wel nog steeds een goede traptechniek en ontkurkte op ‘virtuoze wijze’ een flesje Bavaria 0.0 en jongleerde zoals in zijn beste dagen.

Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 25581 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

Big data-analyse van tweets kan kansen voor toerisme onthullen

17aug 201709:52
  • Online
  • 8666 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial mediaBig data

nieuws Door de informatie in tweets slim te combineren kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische ‘hotspots’ zijn. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets. Zijn aanpak kan nuttig zijn voor steden die hun toeristische sector willen stimuleren en voor bedrijven die daaraan willen verdienen.

Rebranding Moneyou gericht op millennials

16aug 201716:03
  • Online
  • 11715 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteDigital design

nieuws Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing