Dit zijn alle winnaars van Amma Awards 2018

Dit zijn alle winnaars van Amma Awards 2018
  • Bureaus
  • 17 mei 2018 @ 22:47
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CrossmediaMediabureauAwardMediastrategie

PHD is het mediabureau van het jaar, maar er waren natuurlijk nog veel meer winnaars bij de Amma-uitreiking van donderdag. Exterion Media won er drie, evenals Mindshare, het bureau dat altijd grossiert in MWG-prijzen.

Vanavond vond voor de zeventiende keer de prestigieuze Amma-uitreiking plaats (Annual Masters of Media Awards), welke plaatsvond in Theater Amsterdam. Deze vakprijs wordt, één keer per jaar, uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties in 2017.

De vakjury scheidde het kaft van het koren voor negen van de elf categorieën. Wie mediavertegenwoordiger van het jaar werd, de Carl Lipp-prijs, werd bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. De winnaar voor de YIM Mediatalent van het jaar werd verkozen op basis van een uitgewerkte case. 

Opvallend in alle winnaars, was dat PHD voor het eerst genomineerd was als Mediabureau van het jaar, en er meteen met de winst vandoor wist te gaan. Daarnaast sleepten zowel Exterion Media als Mindshare in totaal drie Amma’s in de wacht.

Beste engagementstrategie 
Tele2 Super-Super-Super-Selfie
iProspect, The Story Lab, Indie, Code d'Azur, MEC, Storyboard                       
 
Beste gebruik van een medium 
KPN - Evert_45
Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton, Maak

Beste mediaperformance  
Microsoft Surface Book – Turn passion into possible    
Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree

Beste media-innovatie 
Ford dynamic video, een Europese media first
Mindshare, Blue Mango Interactive

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
Outdoor Ad Impact Forecaster
MeMo², Exterion Media

Beste mediastrategie 2018
Mens, wat ben je mooi als je probeert
Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa

Merk van het jaar 2018
McDonald’s, always open for good times
OMD, TBWA, DDB&Tribal, Hill + Knowlton Strategies, Databay
 
Media-exploitant van het jaar 2018
Exterion Media

Mediabureau van het jaar 2018
PHD

YIM Mediatalent van het jaar 
Lotte Hillen (UM)

Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) 
Rick Vriesema (Exterion Media)

MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de jaarlijkse Amma Awards.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken