ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience marketing uit
De komende drie jaar gaan Unilever en ID&T Group samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T zoals Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings. Op deze evenementen zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
[column] Musea als merk
Als u in de ochtend op weg naar uw werk naar de radio luistert, dan hoort u wellicht regelmatig een radiocommercial van één van de Nederlandse musea, zoals Museum de Fundatie uit Zwolle over hun nieuwste tentoonstelling over kunst uit Oekraïne, het Textielmuseum uit Tilburg over de tentoonstelling 'It’s alive' en natuurlijk het Rijks, dat ons inspireert met de streken van Frans Hals.
Shortlist Warc Awards 2024 bekend
Maar liefst 171 campagnes uit 35 landen in 12 categorieën behaalden de shortlist voor de Warc Awards for Effectiveness 2024 in samenwerking met Cannes Lions. De verantwoordelijke jury bestond uit 120 senior marketeers en branche-experts uit de vijf regio’s.
Brabantia en WeForest werken 10 jaar samen: 3 miljoen bomen geplant
Fabrikant van huishoudproducten Brabantia werkt sinds 2014 samen met WeForest, een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor herbebossing om woestijnvorming te voorkomen. Sinds de start van de samenwerking zijn 3.004.477 bomen geplant voor verkochte droogrekken en droogmolens.
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in de kracht van social media'
Lilian Wanders-de Klerk is vanuit Lily le Clerque actief als Head of Marketing bij onder andere het nieuwe Nederlandse huidverzorgingsmerk Mothr Earth Proof. Voor aflevering 106 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Met maar een beetje marketing kun je geen merk bouwen.’
Giovanni van Bronckhorst gezicht van campagne BYD
Louwman BYD lanceert samen met sportmarketingbureau SportVibes de campagne Charge up your game op weg naar het EK voetbal 2024. Giovanni van Bronckhorst is het gezicht van deze campagne
Azerion Vrouwen Eredivisie: verlenging ING en Nike nieuwe partner
ING en Nike gaan een driejarige verbintenis aan met de Azerion Vrouwen Eredivisie en zijn hiermee tot en met 2027 als partner aan de competitie verbonden.
Warc Global Advertising Trends: Social piekt
Social media is wereldwijd gezien het grootste mediakanaal wat betreft advertentie-inkomsten. Volgens de laatste Warc Global Advertising Trends zullen deze in 2024 de 247,3 miljard dollar bereiken. ‘Meta alleen al is op weg om in 2025 alle wereldwijde lineaire tv in advertentie-inkomsten te overtreffen’, aldus Warc. Social oefent daarmee een enorme invloed uit op de manier waarop merken hun publiek bereiken.
[column] Mother Nature als CEO?
De tijd dat duurzaamheid een ‘groen sausje’ was, is echt wel voorbij. Hoe zorg je dat duurzaamheid écht meeweegt in je bedrijfsbeslissingen? Hoe geef je de natuur een stem in je organisatie?
Frans Hals, geknipt en geschoren
Philips is een grote sponsor van het Rijksmuseum in Amsterdam en heeft zelfs een ‘eigen’ vleugel. De huidige Frans Hals expositie in het Rijks bleek een dankbaar onderwerp voor een heuse OneBlade activatie met talloze bekende influencers.
KPN en NSJ: driejarig partnership
KPN en het NN North Sea Jazz Festival slaan de handen ineen voor een driejarig partnership met ingang van de aankomende 47e editie van het festival.
EuroParcs en Feyenoord lanceren zomercampagne met Jan Boskamp
EuroParcs en Feyenoord lanceren een nieuwe zomercampagne, met oer-Feyenoorder en vertrouwd gezicht in eerdere EuroParcs campagnes Jan Boskamp in de hoofdrol.
[column] Merkbelofte is de motor van het merk
We kennen veel soorten merkenbouwers en allemaal benaderen ze het merk vanuit één discipline. We hebben organisatiedeskundigen, business- en marketingconsultants, positioneerders, propositiedenkers, storytellers, PR-goeroes, branding experts, contentstrategen, socialmediaspecialisten en creatieven. Zelfs de Multicopy om de hoek biedt tegenwoordig merkadvies en branding aan als product. Merken bouwen is gemeengoed geworden.
Kantar BrandZ Top 30: 'Booking.com meest waardevolle Nederlandse merk'
Het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024-rapport is verschenen. Hieruit blijkt dat de totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken met 10% gestegen. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van maar liefst 40% naar 16 miljard dollar.
Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
Voor een nieuwe online rubriek is de redactie van MarketingTribune op zoek naar marketeers die in hun vrije tijd op de pedalen staan op de weg of in het bos. Dit is je kans om je sportieve hobby te combineren met je professionele expertise!
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen in plaats van te schipperen'
In aflevering 105 van de rubriek 'Mijn Marketing' is het woord aan Nicole van Lieshout, Communicatie & Brand Specialist bij Noordwijk Marketing. Met de ‘bollenstress’ bijna achter de rug heeft zij even tijd om onze vragen te beantwoorden: 'Ik probeer elke dag even de zee te zien.’
Ferrari en HP werken samen in Formule 1
Ferrari en HP Inc. gaan een meerjarig partnerschap aan. Met het partnerschap willen de bedrijven duurzame innovatie en technologie bevorderen voor het Scuderia Ferrari Formule 1-team, het Scuderia Ferrari Esports team en de Scuderia Ferrari Driver Academy.
Premier Padel Rotterdam gesponsord door Van Lanschot Kempen
Van Lanschot Kempen wordt partner van Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 9 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy.
[longread] Veel bedrijven hebben geen geduld om een merk te bouwen
‘Tom, je bent begonnen als brand manager in een bedrijf dat daar eigenlijk geen geduld voor heeft’, stond lang geleden in mijn beoordeling. Ik was pas net aan de slag bij een geelrode pakketbezorger, die een sterke zakelijke positie had, maar nog geen consumentenmerk was en de opmerking was spot-on.
Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift is mijn marketingheld'
Age Huitema werkt als Manager Marketing voor de Nederlandse start-up Quatt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Onze ambitie is om de komende jaren miljoenen huishoudens stap voor stap te verduurzamen. Met de hybride warmtepomp Quatt Hybrid besparen gebruikers op gasverbruik, CO2-uitstoot en energiekosten.’
Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's artikelen zijn als goede campagnes, die mogen schuren en iets met je doen'
Dennis van de Sande is Senior Brand Marketeer Pils in de Benelux, waarbij hij onder meer verantwoordelijk is voor de merken Bavaria, Swinckels’ en het Belgische Estaminet. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Carnaval is een belangrijk momentum voor Bavaria.’
Shortlist SAN Next Merkenbouwer bekend
Na de eerste juryrondes heeft de jury van SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten er vijf op de shortlist 2023 geplaatst. 6 mei 2024 vindt bij EY Amsterdam de jurering van de vijf gelukkigen plaats. Na hun presentaties en een plenaire discussie wordt er direct gestemd. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2023 op 30 mei 2024 bij Studio 21 in Hilversum.
ING en Concertgebouworkest 35 jaar partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij naar eigen zeggen ‘klassieke muziek voor een breed publiek in Nederland toegankelijk.’
DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op stelling
Ben je als marketeer niet voor alles een merkbouwer? En hoe laveer je tussen snel salessucces en een stevig merkfundament? Dit eeuwige dilemma hebben we in een stelling gegoten: ‘Snel salessucces sloopt stevig merkfundament’ Of is het eigenlijk helemaal geen dilemma en is het gewoon je werk als markteer en moeten we af van de gedachte dat kortetermijndoelstellingen en langetermijndoelstellingen niet door één deur kunnen?
DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe kwetsbaar
Een sterk en betrouwbaar merk bouwen is een kwestie van een lange adem hebben en eenmaal sterk en populair blijkt nog geen garantie voor de toekomst. We kennen allemaal de voorbeelden: van McDonald’s tot Adidas en van Google tot Nike.
Heineken hoofdsponsor 10e editie Sail 2025
De Amsterdamse bierbrouwer wordt officieel hoofdsponsor van het grootste evenement van Nederland dat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Jan Beckers van SodaStream Benelux: 'Zie jezelf niet als je doelgroep'
Jan Beckers is marketing director bij SodaStream Benelux. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Mijn guilty pleasure? Joost Klein door de boksen laten knallen met mijn zoontje op de achterbank, een echte Europapa ;) #Netherlands12points’.
Gewoon geweldig werk om het goede te doen: Het Act Good Report
Het Act Good Report is een samenwerking tussen Act Responsible en Warc en viert de beste creatieve campagnes op het gebied van sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing