Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift is mijn marketingheld'

Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift is mijn marketingheld'
  • Algemeen
  • 23 apr 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Age Huitema werkt als Manager Marketing voor de Nederlandse start-up Quatt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Onze ambitie is om de komende jaren miljoenen huishoudens stap voor stap te verduurzamen. Met de hybride warmtepomp Quatt Hybrid besparen gebruikers op gasverbruik, CO2-uitstoot en energiekosten.’

WHAT’S NEW?
Begin 2024 is de All-Electric uitbreiding op Quatt Hybrid aangekondigd. Daarmee kun je je huis volledig gasloos maken. Komende winter staan de eerste installaties gepland. Binnenkort kondigen we trouwens nog meer innovatieve uitbreidingen aan. Dat is het leuke aan Quatt: het is een modulair systeem waarmee je stap voor stap werkt aan verduurzaming.

PLANNEN
Er zijn nogal wat vooroordelen rond warmtepompen, bijvoorbeeld dat ze erg duur zijn of dat je huis heel goed geïsoleerd moet zijn voordat ze effectief zijn. Dat is allebei gelukkig niet meer zo, maar veel mensen diskwalificeren zich op voorhand voor ons product en dat is jammer. Juist die groep wil ik bereiken en activeren. Ze kunnen veel geld besparen én duurzamer leven.

BUREAUS
We werken met PaperDigits op gebied van performancemarketing.

PODCASTS
Adverteren in podcasts vind ik erg leuk en dan bedoel ik niet zo’n geproduceerde pre- of midroll, maar vooral native advertenties. De host van de podcast geeft er vaak een eigen en persoonlijke draai aan, wat zorgt voor een authentieke en geloofwaardige advertentie. Daar hou ik van.

‘MARKETINGTREND’
De controle van bedrijven zoals Google... Enerzijds wordt het steeds laagdrempeliger om te adverteren en daar ook veel geld aan uit te geven. Gelijktijdig krijgen adverteerders steeds minder inzicht in wat er precies werkt en niet. De optimalisaties gebeuren steeds meer in de black box van AI en algoritmes. Dat is spannend. We geven de controle uit handen.

MARKETINGMISVERSTAND
Ik merk dat de term marketing soms een wrange bijsmaak heeft bij mensen. Alsof we manipulatoren zijn, die onschuldige consumenten met vileine trucs in de val lokken om dingen te kopen waar ze geen behoefte aan hebben. Ik denk - en hoop - toch dat de meeste marketeers wel ook een soort ethisch kompas hebben en hun werk juist doen vanuit geloof in het product en het bedrijf. Ik wel in ieder geval.

MARKETINGTIP
Denk na over je persoonlijke merk. Zorg bijvoorbeeld dat je een specialisme hebt en ben daar heel goed in. Mensen willen weten wat je toevoegt aan een bedrijf of welke waarde je hebt voor een opdrachtgever.

MARKETINGFILM
Ha! Ik geloof dat het zaadje om de marketing in te gaan ooit geplant is door de film What Women Want. In die film kan Mel Gibson ineens de gedachten van vrouwen horen. Hij werkte op een groot reclamebureau en kwam mede door zijn ‘gave’ met fantastische, resonerende concepten. Toen dacht ik: als dit een echt beroep is, dan wil ik dat doen! Moet er wel bij zeggen dat ik toen 12 jaar oud was.

MARKETINGHELD
Taylor Swift. Niet om de muziek hoor, maar ik ben onder de indruk van de geraffineerde manier waarop ze haar fans continu bespeelt en voedt met raadsels en hints. Juist daardoor zijn ze zo betrokken. Ze maakt het heel lonend om toegewijd te zijn.

HAAT/LIEFDE
Ik heb een haat-liefdeverhouding met de commercials van Aldi. Er zit gewoon geen sprankje vreugde in, geen entertainment en het ziet er allemaal zo basic en goedkoop uit. Maar potdorie, daarmee zijn ze ook zó on brand. En dan die move om Diederik Ebbinge in te wisselen voor een AI-stem; wordt er toch weer in alle media over gepraat. Verschrikkelijk en geniaal tegelijk.

SLECHTE TIMING
Voor Quatt werkte ik voor Ikbenfrits, een start-up in hypotheekadvies. Toen ik daar net kwam, lanceerden we de eerste grote ATL-campagne, met tv en radio. Die start van die campagne viel precies samen met het stijgen van de hypotheekrente. De hypotheekmarkt stortte in de weken daarna volledig in. De timing had achteraf niet slechter kunnen zijn. Wat ik ervan geleerd heb? Omstandigheden kunnen altijd veranderen; daar moet je bedacht op zijn.

QUOTE
Ik ben niet zo van de tegeltjeswijsheden, maar de quote ‘When you know better, do better’ van Maya Angelou resoneert wel bij mij. Ik haal er twee dingen uit. Enerzijds de oproep om onderzoek te doen, voordat je dingen gaat roepen. Daarnaast de kans om je mening bij te stellen, als je door te leren tot andere inzichten komt. Ik vind het heel sterk als mensen over zichzelf heen durven stappen. Het laat zien dat je kunt groeien.

EERSTE BAANTJE
Toen ik 15 of 16 was, vulde ik vóór school de postbussen op een postkantoortje in de buurt. Ik moest er om 6.45 uur zijn en werkte volgens mij maar 75 minuten per dag. Dat was geen vetpot.

VRIJE TIJD
In mijn vrije tijd ga ik graag klussen. Op dit moment ben ik mijn huis aan het verbouwen en daarbij doe ik veel zelf. Als het klaar is, hoop ik ook weer wat kleinere projecten te kunnen oppakken, zoals meubeltjes maken.

DROOMBAAN
Ik wilde graag werken bij een snelgroeiend bedrijf met een duurzame missie. Beide heb ik nu gevonden bij Quatt. Ik zit hier wel lekker op m’n plek! We hebben trouwens veel vacatures, ook voor marketeers ;)

GUILTY PLEASURE
Ik moet erg gniffelen om dad jokes. Sowieso hou ik van een subtiele woordgrap.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken