[column] The acceleration of the foundation
Iedereen heeft een hekel aan merken die nep zijn. Roepen dat je het goed voor hebt met moeder aarde, maar achter de schermen er niet werkelijk om geven is een doodlopend pad. Mensen eisen steeds nadrukkelijker dat merken hun verantwoordelijkheid nemen en willen daar bewijs van zien, stelt Jeroen Ritsema van True Ideas in deze column.
Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.
Eredivisievoetbal tot medio 2030 te zien op ESPN
De Eredivisie CV en de eredivisieclubs hebben een akkoord gesloten waardoor de wedstrijden van de Eredivisie live tot medio 2030 op ESPN te zien zijn.
[column] The name of the game
Het Jumbo-Visma schaats- én wielrenteam gaan scheiden. Dat is het logische gevolg van de zoektocht naar één of meerdere nieuwe hoofdsponsors nu Jumbo heeft aangekondigd een stap terug te doen. De wielrenners zoeken een groot internationaal merk, er gaan geruchten dat Amazon de nieuwe hoofdsponsor wordt.
Global's Make Some Noise start in Nederland
Global Media & Entertainment gaat geluid maken voor lokale goede doelen. Met als credo Make Some Noise start de actie op 6 oktober in Nederland.
Pampers vraagt aandacht voor allerkleinsten
Pampers lanceert opnieuw de campagne #PampersvoorPrematuren, om de behoefte aan gespecialiseerde zorg voor prematuren te benadrukken.
50 jaar & 10 edities Sail Amsterdam: Make a Wave!
Van 20-24 augustus 2025 komen schepen vanuit de hele wereld voor de tiende keer naar Amsterdam. Een drievoudig jubileum: Amsterdam bestaat dan 750 jaar, Sail bestaat 50 jaar én het is de tiende editie.
KNVB en Arag verlengen samenwerking tot 2028
De KNVB en Arag verlengen hun samenwerking tot 2028. Sinds 2011 is de juridisch probleemoplosser verbonden aan de KNVB als partner van de KNVB-scheidsrechters en de VAR.
Stichting DierenLot en Koninklijke Jaarbeurs bakken lieve koekjes
In het kader van Dierendag stonden medewerkers van Stichting DierenLot en Koninklijke Jaarbeurs midden in de nacht in de keukens van de Jaarbeurs om koekjes te bakken voor dierenasielen en -voedselbanken.
Visit Dubai en Real Madrid sluiten wereldwijd partnerschap
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM), ook bekend als 'Visit Dubai' en het Spaanse Real Madrid Club de Fútbol gaan samenwerken om zichzelf en elkaar te promoten.
TeamNL en M line lanceren e-learning over slaap
Kamiel Maase (prestatiemanager TeamNL) de eerste modules van een e-learning over slaap gepresenteerd. Nu nog gericht op topsporters, maar worden later opgezet voor een breder publiek.
TikTok officiële partner van GameForce 2023
TikTok is partner van GameForce 2023, de gamingbeurs die op 7 en 8 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TikTok is partner van de main stage en is aanwezig met enkele bekende Nederlandse creators.
Toyota verzorgt duurzame mobiliteit tijdens Parijs 2024
Toyota is de wereldwijde mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité en het Internationaal Paralympisch Comité. Tijdens de Spelen in Parijs in 2024 zet de autofabrikant zoveel mogelijk in op duurzaam vervoer.
Jeugdeducatiefonds en NN laten kinderen kennismaken met kunst en cultuur
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.
ByBP en Driivn lanceren sportmarketingbureau Goalden
Per 3 oktober 2023 bundelen sportmarketingbureau ByBP (8 FTE) en digital marketing bureau Driivn (55 FTE) hun krachten met de lancering van Goalden, een creatief en Gen-Z gefocust sportmarketingbureau.
Pedigree opent hondensnackbar op Dierendag
Op Dierendag opent Pedigree voor één dag een hondensnackbar in Haarlem. Daarmee wil het merk aandacht vragen voor adoptiehonden.
Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de Week tegen Eenzaamheid
Ouwe Taart, het appeltaartje met sociale impact, is tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 28 september t/m 4 oktober 2023 verkrijgbaar bij alle Shell Café locaties in Nederland.
Martijn Smelt van TP Vision: 'Ambilight TV moet Champions League-status krijgen'
TP Vision is sinds kort - en voor minimaal drie jaar - de nieuwe partner van voetclub FC Barcelona. Het bedrijf dat Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten verkoopt, wil dit podium gaan inzetten om vooral Ambilight TV internationaal te promoten. In gesprek met CMO van TP Vision Martijn Smelt, over deze opmerkelijke stap: ‘Via FC Barcelona gaan we 400 miljoen potentiële klanten bereiken.’
Ocean Outdoor verlengt partnership NOC*NSF
Ocean Outdoor en NOC*NSF hebben hun samenwerking verlengd en uitgebreid tot 2032. Ocean wil met deze relatie graag bijdragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.
[column] Gaat EV Experience twijfelaars over streep trekken?
Menig automobilist twijfelt nog over elektrisch rijden, vanwege de prijs en de actieradius. De EV Experience op het circuit van Zandvoort kan dan ook niet op een beter moment plaatsvinden.
Belgische The Arena Group gaat stadions Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch exploiteren
Het Belgische The Arena Group exploiteert voetbalstadions op niet-wedstrijddagen voor bedrijfs- en andere evenementen. In België werkt het Gentse bedrijf al met zeven voetbalclubs en in Nederland gaat het aan de slag in de stadions van drie clubs uit Eredivisie en de Eerste Divisie: Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch.
Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma met historische trilogie
Na het roze van de Giro d’Italia en het geel van de Tour de France is het de Amerikaanse wielrenner Sepp Kuss van Team Jumbo-Visma vandaag in Madrid gelukt om ook de rode leiderstrui van de Vuelta a España te veroveren.
Yakult Europe en het Nederlands Philharmonisch Orkest vieren 30 jaar sponsoring
Yakult Europe, een toonaangevende pionier op het gebied van probiotica, kondigt met trots een gedenkwaardige mijlpaal aan: ze is 30 jaar sponsor van het Nederlands Philharmonisch Orkest.
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Ook Sinterklaas moet eraan geloven, krijgt tips van Essent en gaat aan de Stroomboot
Essent heeft de handen ineengeslagen met producent Messercola en distributeur Just Entertainment als vriend van de 5e editie van ‘De Grote Sinterklaas Film’. Met deze samenwerking wil de marktleider het onderwerp verduurzamen en besparen laagdrempeliger maken.
[column] Gaat sportsponsoring ook het verschil maken voor Odido?
Odido is de nieuwe naam van T-Mobile en Tele2. De komende periode zal de marketingmachine op volle toeren draaien om de bekendheid en reputatie te laden. Sportsponsoring is hiervoor bij uitstek geschikt, zie Vodafone en Ziggo. Kiest Odido voor een soortgelijke strategie?
[column] Poppenkast
Dat marketing en reclame vaak één grote poppenkast is, bewijst de wederopstanding van Barbie maar weer eens. Het is nu al de marketingsensatie van het jaar en kan zo het Marketingfacts Jaarboek in als een iconische kneiter. Het editorial uit MarketingTribune 11/12.
Autoverhuurder Enterprise partner Amsterdam Fashion Week
Net als in 2022 is Enterprise Car Sharing & Rental ook dit jaar de officiële mobiliteitspartner van de Amsterdam Fashion Week. Het bedrijf zet speciaal bestickerde auto’s in voor het vervoer van VIPs. De Amsterdam Fashion Week vindt plaats tot en met aanstaande zondag 2 september.
Wereldrecord Philips en PSV voor langstlopende sponsorship in sport
De langstlopende sponsorverbintenis ter wereld tussen Philips en PSV is goed voor een officieel wereldrecord. Dat maken Philips en PSV bekend daags na het 110-jarig bestaan van de voetbalclub. Het record wordt officieel bekrachtigd door een vermelding in het Guinness Book of Records.
Asics stopt als hoofdsponsor Dam tot Damloop
Asics stopt na twaalf jaar als hoofdsponsor van de Dam tot Damloop. De eerste editie met Asics was in 2012, de komende editie op zondag 17 september 2023 wordt de laatste gezamenlijke editie. Organisator van de loop Le Champion en het sportkledingmerk kijken terug op een geslaagde samenwerking.
Roef transformeert parkeerdek tot dakpark
De Amsterdamse organisatie Roef maakt op 10 september van het bovenste parkeerdek van Q-Park Westergasfabriek een Dagpark: één dak, één dag, één park. Deze activatie staat in het teken van een groter doel: de organisatie wil het grootste publieke rooftoppark realiseren van Nederland.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Jurylid GPCM Marieke Heesakkers: 'Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken klaar om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marieke Heesakkers, eigenaar Mens en Merk en Beste Brabantse Marketeer 2021, jureert de categorie Bekroningen Distributie.
Björn Borg nieuwe co-sponsor Zandvoort Circuit Run
Sportkledingmerk Björn Borg is de nieuwe co-sponsor van de Zandvoort Circuit Run. Sportorganisatie Le Champion en Björn Borg zijn een overeenkomst van drie jaar overeengekomen. De eerstvolgende editie van dit hardloopevenement vindt plaats op zondag 24 maart 2024.
Heineken verlaat Rusland, aandelen verkocht voor 1 euro
Heineken N.V. heeft haar activiteiten in Rusland verkocht aan de Russische Arnest Group. De verkoopprijs bedraagt 1 euro voor alle aandelen, wat de bierbrouwer op een eenmalige afschrijving van 300 miljoen euro komt te staan.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
Apenheul lanceert adoptieprogramma om donateurs te werven
Stichting Apenheul lanceert het adoptieprogramma ‘Adopteer een aap’, waarmee zowel particulieren als bedrijven een van de vijf geselecteerde apen van het apenpark symbolisch adopteren. Met een adoptie steunen donateurs de stichting en haar missie: het stimuleren van liefde voor dieren en natuur.
Hema sterkste sponsormerk en GP sterkste sportevenement
Van de bedrijven die als grote sponsor actief zijn in Nederland is Hema het populairst onder de bevolking, blijkt uit het Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De winkelketen sponsort de succesvolle wieler- en schaatsploeg Team Jumbo-Visma.
Sifan Hassan werkt samen met Summio Parcs vakantieparken
Atlete Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan een nieuwe sponsor: vakantieparkenmerk Summio Parcs. De samenwerkingsovereenkomst heeft een looptijd van twee jaar.
KPN lanceert W-Sport: zender met 24/7 vrouwensport
KPN start op 18 augustus met een nieuwe sportzender, die 24/7 vrouwensport uitzendt. Op W-Sportdat in het basispakket van KPN te zien is, wordt dagelijks onder meer voetbal, motorsport, basket, volleybal en andere sporten met vrouwen uitgezonden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing