Bristol's 'In my Shoes'-sokken vóór warme voeten, tégen kinderarmoede
Met de feestdagen in aantocht biedt Bristol met de 'In my Shoes'-sokkenlijn niet alleen een handig accessoire voor Kerst, maar ook een manier om een positief verschil te maken voor gezinnen en kinderen in armoede.
EasyToys en Vandaag Inside presenteren 'Grootste Lul van het Jaar'
EasyToys en Vandaag Inside Live gaan in 2023 voor het eerst op zoek naar de ‘Grootste Lul van het Jaar’. De winnaar wordt op 10 december bekend gemaakt tijdens Vandaag Inside Live in de Ziggo Dome.
Unilever pakt met partners voedselpakketten in voor voedselbank
Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken 570 Unilever-medewerkers op vrijwillige basis dozen in voor de voedselbank Rotterdam Ahoy.
Mitsubishi Motors tot en met 2026 partner KNSB
Mitsubishi Motors is tot en met 2026 de official mobility partner van de KNSB. In dat kader kreeg TeamNL Shorttrack de sleutels van de eerste auto’s.
KNSB en TIG Sports verlengen samenwerking
De KNSB en TIG Sports hebben hun samenwerking in Shorttrack verlengd tot medio 2028. TIG Sports is sinds 2011 eventpartner van de KNSB voor internationale shorttrack-wedstrijden.
Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later
Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.
Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag
Nivea bundelt de krachten met COC Nederland om actiepakketten te ontwikkelen voor Paarse Vrijdag. Op vrijdag 8 december wordt op Nederlandse scholen aandacht gevraagd voor diversiteit en inclusie.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar bij ‘Team Visa’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar sluiten zich aan bij het wereldwijde ‘Team Visa’ voor de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs.
Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Financieel technologieplatform Adyen stelt zijn technologie beschikbaar voor de feestdagencampagne van Make-A-Wish. Daarnaast verdubbelt het platform elke gedane donatie.
Decathlon sponsort wielerteams
Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.
[column] De oneindige cirkel van Odido
Het soundlogo van T-Mobile is wereldberoemd. Simpel, helder en optimistisch. Een pakkend deuntje, opgegroeid als ringtone en volwassen geworden als muzikale handtekening van alle T-Mobile-content.
Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.
Qatar Airways verlengt samenwerking met Fifa
Een jaar na het begin van de Fifa World Cup Qatar 2022, is Qatar Airways verheugd om de verlenging van haar langdurige partnerschap met de Fifa tot 2030 aan te kondigen, als Global Airline Partner.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
[column] Kredietloos
Twee dagen heeft die kaart probleemloos gewerkt! Het editorial uit MarketingTribune 18, 2023.
Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.
[Marketing the Rainbow #45] Van DE&I naar Marketing, van Representatie naar Respect
Over de belangrijke rol van de MarCommer bij de klantreis van Representatie naar Respect..
Hema verkoopt weer pyjama's voor War Child
Hema zet zich al jaren in om geld op te halen voor kinderen in conflictgebieden. Samen met War Child verkopen we een nieuwe 'limited edition' pyjama, die vanaf vandaag beschikbaar is in de winkel.
Nova Technology neemt Groningse volleybal profclub Lycurgus over
De van oorsprong Nederlandse multinational Nova Technology wordt groot aandeelhouder van de Groningse volleybalclub Lycurgus.De club gaat verder onder de naam Nova Tech Lycurgus
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.
Philips OneBlade nieuwe shirtsponsor PSV Esports
Het logo van Philips OneBlade prijkt het hele seizoen op de achterkant van de shirts van de spelers van PSV Esports. Het bedrijf wordt de hoofdpartner van het Esports team van PSV.
[Marketing the Rainbow #44b] Volvo en de Rock ’n Roll Drag Queens
Vorige week schreef ik over het corporate beleid van Volvo op het gebied van Diversiteit en Inclusie, en hoe zij heel vroeg begonnen met Marketing the Rainbow. Dit bleef natuurlijk niet zonder reactie, met name in conservatief Amerika.
Brooks Running naamsponsor eDreams halve marathon Barcelona
Brooks Running is de officiële naamsponsor van de eDreams Barcelona halve marathon, die op 11 februari 2024 wordt gehouden. De verbintenis duurt twee jaar.
SAS en KNVB verlengen samenwerking online voetbalinformatie
De KNVB, dochteronderneming Voetbalmedia en SAS verlengen hun samenwerking tot 2027. De partijen voorzien voetballiefhebbers online van informatie op maat.
Holland America Line evenement partner ISU
Holland America Line gaat in zee met de internationale Schaatsbond en wordt Official Event Partner van de International Skating Union (ISU).
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
Bollebozen event en gouden wikkels stimuleren lezen
Om leesplezier bij kinderen te stimuleren deelde Bol samen met het Jeugdeducatiefonds 30.000 ‘boekiebags’ uit. In vier bags zat een reep met gouden wikkel verstopt. De gelukkige vinders wonnen een Bollebozen event voor de hele school.
[Marketing the Rainbow #44a] Volvo ontdekt de gay automobilist
Volvo is een van oorsprong Zweeds bedrijf (est. 1915), dat in 1999 werd verkocht aan Ford Motor Company en sinds 2010 eigendom is van de Geely Holding Group, een Chinese multinational. Ze waren een van de vroegste deelnemers aan Marketing the Rainbow, zeker in de autobranche.
Record: half miljoen bezoekers voor ADE
Het vijfdaagse evenement Amsterdam Dance Event (ADE) heeft in 2023 een recordaantal van 500.000 bezoekers getrokken, laat de organisatie weten. Een groei van ruim tien procent.
Buko Infrasupport sponsort WK voor judo duo
Judoka’s Peter Goossens en Jelle van Roosendaal vertrekken 24 oktober 2023 naar Abu Dhabi om daar deel te nemen aan het wereldkampioenschap judo-kata. Hun deel name wordt gesponsord door Buko Infrasupprt.
Buitenslapen om daklozen te helpen
Op donderdag 30 november 2023 houdt Sheltersuit Foundation de Sheltersuit Sleep Out, waarin mensen kunnen ervaren hoe het is om dakloos te zijn. met de sponsoractie wordt geld opgehaald voor daklozen.
Van Bommel official supplier Team Jumbo-Visma
Schoenenmerk Floris van Bommel, dat al eerder samenwerkte met Autodrop en Big Green Egg,is tot eind 2025 ‘Official supplier van Team Jumbo-Visma’.
[column] The acceleration of the foundation
Iedereen heeft een hekel aan merken die nep zijn. Roepen dat je het goed voor hebt met moeder aarde, maar achter de schermen er niet werkelijk om geven is een doodlopend pad. Mensen eisen steeds nadrukkelijker dat merken hun verantwoordelijkheid nemen en willen daar bewijs van zien, stelt Jeroen Ritsema van True Ideas in deze column.
Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.
Eredivisievoetbal tot medio 2030 te zien op ESPN
De Eredivisie CV en de eredivisieclubs hebben een akkoord gesloten waardoor de wedstrijden van de Eredivisie live tot medio 2030 op ESPN te zien zijn.
[column] The name of the game
Het Jumbo-Visma schaats- én wielrenteam gaan scheiden. Dat is het logische gevolg van de zoektocht naar één of meerdere nieuwe hoofdsponsors nu Jumbo heeft aangekondigd een stap terug te doen. De wielrenners zoeken een groot internationaal merk, er gaan geruchten dat Amazon de nieuwe hoofdsponsor wordt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing