[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Alphabet kiest voor Mediaplus Netherlands
Mobiliteitspartner Alphabet Nederland, onderdeel van BMW Financial Services Nederland, heeft na een pitchtraject gekozen voor Mediaplus Netherlands, onderdeel van Serviceplan Group.
Ipsos neemt I&O Research over
Markonderzoeksbureau Ipsos neemt I&O Research, het grootste onderzoeksbureau in de publieke sector in Nederland, over. De combinatie van de twee bureaus gaat verder onder de naam Ipsos I&O.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Nieuwe Sire campagne: Vind je lichtpuntje
Sire lanceert vandaag haar 120e campagne en moedigt Nederland aan om hoop te vinden en te delen. Het merendeel van de Nederlanders (62%) is de afgelopen vijf jaar namelijk minder hoopvol geworden over onze samenleving.
Joint venture Markteffect Research Group met The Relevance Group
Markteffect Research Group gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland. ‘Zo halen we meer kennis in huis op het gebied van data en kunstmatige intelligentie. Dat helpt ons om onze ambitie om de grootste Europese partij voor research en data te worden waar te maken’, vertelt directeur Hesam Fahimi.
Onno Seelen vertrekt bij IPG Mediabrands
Na ruim 13 jaar heeft COO Onno Seelen besloten om IPG Mediabrands te verlaten. Als reden voor zijn vertrek geeft hij aan ‘zijn horizon te willen verbreden en dit buiten Mediabrands te doen.’
Nationale Marketing Bechmark: Betere aansturing bureaus loont
Een sterk merk vraagt om topcreativiteit en dat is schaars. Ongeveer driekwart van de bedrijven in Nederland werkt daarom samen met één of meer creatieve bureaus.
Staatsloterij NK Klunen in aantocht ter herinnering aan Elfstedentocht
Precies 27 jaar geleden werd de laatste Elfstedentocht geschaatst en kwamen Henk Angenent en Klasina Seinstra als winnaars over de finish. Al hoewel er nu een periode van vorst aan komt, is er toch genoeg reden voor een ludiek kluun-event.
[column] Het enorme aanbod van eenheidsworst
We staan er nauwelijks bij stil als we een supermarkt binnenlopen, maar nog nooit is het aanbod in de schappen zo groot geweest. Alleen al het aantal variaties op een product als kwark of vla is overweldigend en historisch ongeëvenaard. Je hoeft niet lang te zoeken om alleen al meer dan 250 variaties op yoghurt te vinden.
[Esprix] Esprix geopend voor inzendingen
Esprix (www.esprix.nl) staat weer open voor de beste cases van 2023. In totaal zijn er dertien categorieën met ieder hun eigen jury bestaande uit marketeers, creatieven, producers en strategen. In 2024 zijn er maar liefst 144 juryleden die het ingezonden werk gaan beoordelen op creativiteit en resultaat. De prijs is dan ook bijzonder gewild.
[column] Verbinding door verbeelding
We leven in een bijzondere tijd. De uitdagingen waarmee we ons als samenleving geconfronteerd weten, zijn pittiger dan ooit. De ene crisis is nog niet bezworen als de volgende zich alweer aandient, stelt Patrick Roubroeks , founding & creative director Xsaga. Wat helpt?
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
Nieuwjaarsonderzoek: Vrouwen hebben meer moeite hun werkgrenzen te bepalen dan mannen
In opdracht van online pensioenuitvoerder BeFrank – onderdeel van NN Group - deed PanelWizard in december 2023 onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders onderzoek naar hun goede voornemens. Een betere balans tussen werk en privé staat net als vorig jaar op de eerste plaats. Opvallend is ook dat met name vrouwen meer moeite hebben hun werkgrenzen te bepalen.
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam: 'Het is belangrijk dat je van je collega's weet wat hun droom is'
Caroline Receveur is hotelmanager ‘met heel veel liefde voor marketing’ van het nieuw te openen event- en congreshotel Maritim Amsterdam. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Over tien jaar ben ik nog steeds hotelmanager; dat vind ik echt de allerleukste baan.’
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
5 trends in online marketing in 2024
Social media die als zoekmachine worden gebruikt en de invloed van generatieve AI op Google search.
[column] Top 5-TikTok-trends: glitterchampie, óveral een strik om en winning met Wonka
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
[Marketing the Rainbow #49] Everyone's Gay in Amsterdam
Er gaat in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld om, en LHBT’ers zorgen voor een meer dan proportioneel deel daarvan. Daarom is er al decennialang aandacht voor deze doelgroep: o.a. bij hotels en vliegmaatschappijen – maar ook bij bestemmingen.
Steven Van Belleghem eerste keynote Branded Content Event 2024
De eerste keynotespreker die we kunnen aankondigen voor het Branded Content Event editie 2024 is niemand minder dan Steven Van Belleghem. Steven is een internationale keynotespreker en auteur van uitsluitend bestsellers. Hij heeft al meer dan 1.250 presentaties in 45 verschillende landen gegeven en opent op dinsdag 19 maart 2024 het Branded Content Event.
Edelman benoemt Ilse van Hartevelt tot Energy & Industrials Lead EMEA
Communicatie- en PR-bureau Edelman heeft Ilse van Hartevelt, Corporate Managing Director bij Edelman Amsterdam, benoemt tot Energy & Industrials Lead EMEA op zich. Het bureau heeft binnen de EMEA-regio meer geschoven met het leiderschap.
Exclusieve samenwerking Talpa Network en RetailMedia.One
Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes te verspreiden over verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.
Getir heeft de overname van FreshDirect afgerond
Getir, een pionier op het gebied van snelle (flits) bezorging van boodschappen, heeft FreshDirect overgenomen van Ahold Delhaize. FreshDirect is een in de VS gevestigd online boodschappenbedrijf met een jaaromzet van 650 miljoen dollar.
DOSSIER VERBINDING Interview Cor Molenaar
In een tijd waarin het lijkt alsof er meer media dan consumenten zijn en waarin aandacht van die consument goud waard is, maar ook goud kost, is klantloyaliteit en verbinding met het merk of de winkel van levensbelang. Maar hoe krijg en behoud je die? Volgens Cor Molenaar, econoom en emeritus hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit, is de verwachting van de consument misschien wel belangrijker dan het product dat hij koopt.
DOSSIER VERBINDING 7 vragen over de naamrevolutie van Odido
T-Mobile en Tele2 zijn gefuseerd en gaan verder onder de naam Odido. Hoe gewaagd is zo’n operatie eigenlijk en gooi je je zorgvuldig opgebouwde merkbekendheid niet te grabbel? Er is al veel over gezegd en geschreven, en de meningen lopen nogal uiteen. De redactie keerde terug naar de bron en stelde Rindert de Lange (L en linkerfoto), Senior Brand Strategy Manager, en Leo Hensen (H en rechterfoto), Director Consumer Marketing & Communications bij Odido Nederland 7 vragen.
Nog te openen Maritim Hotel Amsterdam gebruikt nieuwe manieren om medewerkers te werven
Maritim Hotel Amsterdam, dat in 2024 zijn deuren opent, lanceert deze week een campagne om teamleden te werven. Het hotel belooft medewerkers te helpen om hun droombaan te realiseren, ook al ligt deze buiten het hotel.
Urban Solutions Marketing en Buro Toob samen verder
Urban Solutions Marketing en Buro Toob Young Creatives gaan vanaf 18 december 2023 vandaag gezamenlijk verder.
[CMO] Nathalie Lam van Philips: 'Een gezamenlijk doel verbindt'
Een ‘trailblazer’, voortdurend op zoek naar verbinding. Dat is Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips, bestuurslid van de Bond van Adverteerders, voorzitter van de BvA-werkgroep I&D en professioneel nu meer en meer bezig met ‘environment & sustainability’. Daarnaast ontwikkelt ze ook de merkcampagnes voor Philips. In november 2023 ging de volgende wereldwijd live. Wat drijft haar en wat zijn haar learnings? ‘De missie is nog niet volbracht.’
Webstores & Bureau Strak verder als Friday Digital Agency
Na ruim 10 jaar intensieve samenwerking bundelen Webstores en Bureau Strak hun krachten en gaan samen verder als Friday Digital Agency.
Stuart Flint (TikTok):'Veiligheid is geen gelopen race online'
TikTok staat bovenaan het wenslijstje van veel marketeers voor 2024. In gesprek met Stuart Flint, Head of Global Business Solutions TikTok, over waarom het medium – ondanks alle vermeende spionagetoespelingen - zo geliefd en gewild is...
Port of Antwerp-Bruges gaat in zee met Team Lewis
Port of Antwerp-Bruges, de tweede grootste haven van Europa, werkt sinds kort voor haar internationale PR-activiteiten samen met PR- en marketingbureau Team Lewis.
[column] Ook B2B-marketeers mogen, nee moeten zelfs, buiten de corporate guidelines kleuren
De verschillen tussen B2C- en B2B-campagnes worden steeds kleiner. Ook een B2B-campagne moet steeds creatiever, verrassender en met meer impact. Maar hoe krijg je je stakeholders mee?
Pieter Pot aan diggelen
Het is over en uit voor online supermarkt Pieter Pot. Het veelbelovende merk dat houdbaar voedsel in glazen potten verkocht, onder andere in samenwerking met Albert Heijn, is door de rechter in Rotterdam failliet verklaard.
MarketResponse en Zorgmarketingplatform halen meer uit data
MarketResponse Nederland en het Zorgmarketingplatform gaan samenwerken om communicatiespecialisten, marketeers en beleidsmakers in de zorg voor te lichten en structureel van informatie te voorzien om meer uit hun data en cliëntinzichten te halen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Weg met de vooroordelen, krasse knarren werken nog prima
- Strategische denkers (14): Wegbereider zijn is de beste...
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn'
- SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing...
Laatste Nieuws
- [branded content] Versterk met... 13-05-2024
- Erwin Oskam van WADM:... 13-05-2024
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi... 10-05-2024
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen... 08-05-2024
- Ellen Waalderbos versterkt... 07-05-2024
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor... 06-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing