Jägermeister kiest voor Neew

Jägermeister kiest voor Neew
  • Bureaus
  • 7 jul 2016 @ 15:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingNieuwkomersMerkenPitches

Drankmerk Jägermeister heeft na een pitchtraject met vier bureaus gekozen voor het jonge bureau Neew als zijn strategisch en creatief bureau om de positionering van het merk verder te verstevigen in de Nederlandse markt.

'Om onze prominente positie in de markt te handhaven is het belangrijk om onze merkstrategie aan te passen aan de veranderde marktsituatie, vanuit daar kunnen we een communicatie- en activatieplatform ontwikkelen dat de merkbeleving bij onze doelgroep zal versterken', zegt brandmanager Mirte Litjens van Jägermeister Nederland. 'Jägermeister heeft in Neew een commercieel en creatief sterke partner gevonden die een frisse kijk op onze business heeft en die helpt het merk verder te laten groeien.'

'We hebben er wel een flesje op gedronken', aldus Neew-oprichters Jascha Hoogendijk en Ruben Beijer. 'Jägermeister is de nummer één in de shot-categorie in Nederland; een sterk merk met een geweldig verhaal en een prachtige historie. Maar om die positie te behouden is het belangrijk dat er een eenduidige koers gevaren wordt, het is een eer dat wij deze koers nu samen met hen mogen gaan uitstippelen.'

Jägermeister en Neew gaan nu eerst samen een strategisch traject in, dus het is nog even wachten voordat de resultaten zichtbaar worden voor het grote publiek.

Na acht jaar TBWA zijn Jascha Hoogendijk en Ruben Beijer ongeveer een jaar geleden het eigen bureau Neew begonnen met een vernieuwende propositie: creativiteit ook inzetten op de business in plaats van enkel op de communicatie zoals bij traditioneel reclamebureaus. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken