Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Super Chill, dat de mentale weerbaarheid van kinderen wil vergroten, heeft na een pitchtraject gekozen voor September als nieuwe digitale partner. Het bureau wordt verantwoordelijk voor web- en mobile development van het Super Chill platform.
Coolblue integreert AI op Coolblue.nl
Coolblue heeft AI op de website geïntroduceerd. Ze noemen deze slimme assistent Chat G-Piet, voor gedichten. 'Een groot succes, al ruim 13.000 klanten hebben sinds de lancering op maandag 20 november gebruikgemaakt van de tool.'
[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media
24 procent van de Nederlandse consumenten heeft de afgelopen twee jaar meer impulsaankopen gedaan door social media. Vooral jongeren zijn gevoelig: 20 procent geeft aan ‘verslaafd’ te zijn aan shoppen via social media.
Zweedse Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het Scandinavische Conversion Rate Optimization-bureau Conversionista zet voet aan wal in Nederland en bundelt de krachten met tech-en designbureaus Q42 en Fabrique die al onderdeel zijn van het Zweedse ARC Arise Consulting.
Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.
Makro Nederland gooit de beuk erin
Makro Nederland heeft een nieuwe, grootschalige campagne gelanceerd: ‘De Beuk Erin’. De campagne, met nieuwe merkambassadeur Ramon Beuk, zet Makro neer als de meest voordelige groothandel van Nederland.
Snapchat herlanceert met Ministerie van BZ de AR-verkiezing Lens
Snapchat lanceert met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opnieuw de AR-verkiezing Lens. Tot 22 november 2023 staat Snapchat in het teken van de aankomende verkiezingen, om jongeren aan te moedigen om te stemmen.
Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.
Onderzoek: 'Retailmedia wordt beschouwd als dé oplossing voor het afnemende bereik van traditionele media'
Frank van Eijk, Key Accountmanager bij MeMo2, en Eveline ten Hoor, Strategy Consultant bij MeMo2, over hun onderzoek naar retailmedia.
[Tyto Tech 500] Journalisten blijken grootste influencers in techwereld 2023
Uit de zevende jaarlijkse 'Tyto Tech 500' ranglijst blijken journalisten de meest invloedrijke persoonlijkheden in de tech-industrie in 2023 te zijn. Hun aantal in de Tech 500-ranglijst is sinds 2021 met 38 procent gestegen naar 198 van de 500 meest invloedrijke personen. Hier de lijst, met ook de Nederlanders.
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens: 'We dagen de gevestigde orde uit ook te kappen met die aluminium "cupzooi"'
Bram van IJsel Smits is Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. Zijn grote nieuws voor de rubriek ‘Mijn Marketing’? ‘De Koffiejongens gaan internationaal.’
DOSSIER VERBINDING 'Communicatie is in essentie een wapen'
Met de verkiezingen in aantocht spreken we de expert bij uitstek op het vlak van ‘politieke marketing’: Marc Oosterhout. Hij projecteert zijn know how en visie op Nederland en de turbulente internationale ontwikkelingen. Kernvraag: Hoe hervinden we de verbinding of is dat een utopie? ‘Mensen kunnen de verschillen tussen partijen nog nauwelijks waarnemen.
[branded content] De toekomst van online marketing: trends en voorspellingen
Online marketing: je kent ‘t wel. Het is een wereld die zich snel ontwikkelt en als ondernemer kan het soms best uitdagend zijn om al die trends en ontwikkelingen bij te houden. De verwachtingen, wensen en behoeften van de klant veranderen continu om nog niet te spreken over de technologische ontwikkelingen. Een goede marketingstrategie is de sleutel tot een succesvol bedrijf.
De Energiebank wil met campagne huishoudens perspectief bieden
De Energiebank, die huishoudens helpt die moeite hebben met het betalen van de energierekening, en bureau Tom Orrow starten een campagne om huishoudens perspectief te bieden.
[branded content] Verdiep je in de Fascinerende Wereld van Large Language Models(LLM’s)
Ontdek de wereld van Large Language Models (LLM’s) met indrukwekkende inzichten en ontdekkingen. Leer over trainings modellen en onthul de geheimen van AI-technologie met boeiende verhalen over ethiek, training en de evolutie van deze mysterieuze modellen.
Nederlanders meest digitaal vaardig in Europa
Nederlanders zijn, digitaal gezien dan, de meest vaardige bewoners van Europa. Bijna 80% beheerst de digitale basisvaardigheden. In 2021 was dat nog 74%.
[marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - teamlead Het Grote Speelgoedboek Bol
In alweer deel 190 van onze successerie [marketeer] bevragen we Mathieu Veldhuijzen, teamlead Bol Speelgoedboek. In aanloop naar de feestdagen, bruisen zijn platform, het dikke boek in print en natuurlijk de app van de aanbiedingen en digitale innovatie.
DOSSIER CX 10 vragen over CX aan TUI
Frans Leenaars is als CMO Western Region [Nederland, België en Frankrijk, red.] en director Customer Experience van de TUI Group de geknipte figuur om ons alles te vertellen over het merk TUI, in combinatie met de klantreis die daarheen leidt. Tien vragen over de CX en bijbehorende marketing.
Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope.
BNNVara wil met 'Soundcheck je Toekomst' jongeren naar de stembus trekken
Op 8 november lanceerde BNNVara samen met social tech agency Gospooky, MassiveMusic en Robot Kittens de online campagne Soundcheck je Toekomst om jongeren te laten stemmen.
DDMA Social Advertising Benchmark: Meta grootste platform, sterke groei TikTok
Meta blijft het grootste platform onder adverteerders op social media met ongeveer 75%. Dat blijkt uit de eerste DDMA Social Advertising Benchmark, die op 7 november in Amsterdam werd gepresenteerd.
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Komiek Ruben van der Meer werft voor PostNL
In de nieuwe werkgeverscampagne van PostNL, gemaakt door employer brandingbureau SteamTalmark, neemt acteur en komiek Ruben van der Meer kijkers op YouTube mee in de wondere wereld van PostNL.
Pure Minds breidt uit met nieuwe mede-eigenaar
Wouter Mans is sinds kort mede-eigenaar van online marketingbureau Pure Minds.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
SAS en KNVB verlengen samenwerking online voetbalinformatie
De KNVB, dochteronderneming Voetbalmedia en SAS verlengen hun samenwerking tot 2027. De partijen voorzien voetballiefhebbers online van informatie op maat.
Topmarketeer Hanneke Faber (Unilever) wordt ceo Logitech
Hanneke Faber, President of Nutrition bij Unilever wereldwijd, start per 1 december 2023 als ceo bij Logitech, een Zwitserse producent van hardware. Het merk is beursgenoteerd aan zowel de Swiss Exchange als de Amerikaanse Nasdaq. Zij deelt de volgende verklaring.
[onderzoek] Bezorgdheid over professioneel gebruik van AI
Recent onderzoek in opdracht van digitale tijdschrift- en krantenabonnementen-app Readly heeft de perspectieven op het gebruik van Artificial Intelligence (AI) in een aantal sectoren belicht. Conclusie: Nederlanders maken zich meer zorgen dan dat ze optimistisch zijn over AI-technologie
Streamingdiensten moeten meer investeren in Nederlandse producties
Grote streamingdiensten die in Nederland actief zijn, moeten vanaf 1 januari 2024 vijf procent van hun jaaromzet gaan investeren in Nederlandse audiovisuele producties zoals series, films en documentaires.
'Honderdduizenden online fraudegevallen kunnen voorkomen worden'
Bijna de helft (44%) van de Nederlandse online fraudegevallen kan voorkomen worden als het slachtoffer niet direct tot handelen overgaat zegt ABN Amro. De bank start daarom een voorlichtingscampagne.
De Nationale Jeugdraad en Tinder willen jongeren laten stemmen
De Nationale Jeugdraad (NJR) en datingapp Tinder lanceerden op 1 november een campagne met als doel jonge en nieuwe kiezers aan te moedigen om te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
Qredits kiest Happy Horizon voor online marketing
Qredits, dat zzp’ers en mkb’ers ondersteunt, gaat samenwerken met Happy Horizon en wijst de creatieve agency aan als partner om haar online marketingactiviteiten een boost te geven.
Kruidvat lanceert online marketplace
Kruidvat lanceert vandaag Kruidvat Marketplace. De voordeeldrogist breidt haar assortiment in de babycategorie hiermee in één klap uit van 750 naar zo’n 3000 artikelen. Kruidvat verstevigt hiermee haar positie als omnichannel retailer en wil zo een ‘one-stop-shop’ worden voor jonge ouders.
Start Small, Dream Big: leer een instrument bespelen
Social media agency Unlike lanceert een nieuwe internationale campagne voor Yamaha Music Europe, waarin het uitzoeken, kopen en leren bespelen van een muziekinstrument centraal staat.
[branded content] De Ultieme Gids voor Google E-E-A-T Optimalisatie
Ontdek hoe Google's E-E-A-T principes (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) de kwaliteit van je website beïnvloeden. Bouw vertrouwen op met betrouwbaar gedrag, merkgezag en hoogwaardige content voor een sterke online aanwezigheid.
Elja Polak Creative Commerce ‘Hero’ bij SuperHeroes
SuperHeroes Amsterdam heeft Elja Polak aangenomen als Creative Commerce ‘Hero’.
Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing