Consument wantrouwt bedrijven online

20okt 201713:26
  • Online
  • 2615 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Privacy

nieuws Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken online doen. Veel bedrijven worstelen daarmee. Bijna de helft van de Nederlanders (46%) is terughoudend – op het achterdochtige af – als het gaat om het monitoren van hun online activiteiten. Zelfs als het hun leven gemakkelijker maakt, hebben ze het liever niet. Ze verkiezen privacy boven gemak. Dat is slecht nieuws voor bedrijven en merken.

Those Who Can start als virtueel collectief voor creatieven

20okt 201710:20
  • Bureaus
  • 19713 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersCommunityCreatie

nieuws Those Who Can is een nieuw virtueel collectief van achttien freelance creatieven die tot de top van de communicatiewereld behoren en samen alle disciplines zeggen te vertegenwoordigen. De deelnemers aan dit 'alternatief voor Hunky Dory' willen elkaar versterken en uitdagen om het beste voor bureaus en opdrachtgevers naar boven te halen. De initiatiefnemers van 'TWC' zijn art director Joris van Elk en copywriter André Dammers.

Reclame-industrie voert lobby over nut van reclame

20okt 201710:08
  • Bureaus
  • 11938 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekReclameEffectPromotie

nieuws Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne 'Het nut van reclame'.

Lightspeed POS haalt 166 miljoen dollar op

20okt 201709:45
  • Online
  • 3194 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Klanten

nieuws Lightspeed maakt bekend dat het 166 miljoen Amerikaanse dollar heeft opgehaald. De ronde werd geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec, dat zelf 136 miljoen Amerikaanse dollar investeerde. Investissement Québec (IQ), iNovia Capital en Silicon Valley Bank rondden de transactie af. Het zal de kapitaalinjectie naar eigen zeggen aanwenden voor verdere innovaties ten behoeve van zijn klantenkring.

'Shoppen voor bril voelt nog te vaak als naar tandarts gaan'

19okt 201713:28
  • Design
  • 6563 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en dienstenInnovatie

nieuws Een Europese omnichannel speler die bekendstaat om zijn combinatie van minimalistisch en mooi design, excellente kwaliteit van zowel de customer service als het product en dat tegen een zachte prijs. Deze propositie aanbieden, is de ambitie van oprichter en CEO van brillenmerk Ace & Tate Mark de Lange. ‘Bij veel brillenmerken is het nog steeds een ervaring die je kunt vergelijken met naar de tandarts gaan. Terwijl een bril kopen juist fun moet zijn.’

Louter vrouwen in Nederlandse jury Eurobest

19okt 201711:55
  • Bureaus
  • 8175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCreatieAward

nieuws Orange Lions, de Nederlandse vertegenwoording voor Cannes Lions International Festival of Creativity, heeft de zeven Nederlandse juryleden bekendgemaakt voor Eurobest 2017. Opmerkelijk is dat de Nederlands delegatie louter uit vrouwen bestaat. Het Europese evenement vindt dit jaar plaats in Londen van 28 tot 30 november.

Nieuwe website Telegraaf loopt veel Google-verkeer mis

19okt 201711:06
  • Media
  • 8988 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikDagbladuitgeversWebsiteNieuwsmedia

nieuws SLACHTING OP TELEGRAAF.NL! De grootste krant van Nederland loopt schrikbarend veel online traffic mis door een fout bij de migratie van de vernieuwde website. Honderdduizenden artikelen uit het digitale archief zijn niet meer te vinden in de zoekresultaten van Google. Uitgever TMG laat weten dit probleem te gaan oplossen.

Michael Maaskamp creative director bij A Friend of Mine

19okt 201710:24
  • Bureaus
  • 7520 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCreatiePersonalia

nieuws Met tien jaar ervaring aan bureauzijde, van boutique design agencies en startups tot netwerkbureaus, is A Friend of Mine een ervaren creatieve kracht rijker. Michael Maaskamp is de nieuwe creative director van het bureau dat onderdeel is van bureau-cluster Dept.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing