Effies 2015: N=5 koploper met 7 inzendingen

Effies 2015: N=5 koploper met 7 inzendingen
  • Bureaus
  • 28 jul 2015 @ 15:39
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EffectReclameAwardMarketing

De Effie-organisatie maakte maandag bekend dat er 35 cases zijn ingestuurd voor de uitreiking in oktober. Vandaag lees je op MarketingTribune welke campagnes dat precies zijn. N=5 is als reclamebureau koploper met zeven ingezonden cases. KPN en Unilever zijn met ieder vier inzendingen het best vertegenwoordigd namens de adverteerders.

De deadline voor de Effie-inzendingen lag op 20 juli 2015. Zoals gebruikelijk is er het meest ingestuurd in de categorie Gedrag: 22 cases. Daarnaast kwamen er bij Vea en BVA ook negen merkcampagnes en vier bewustwordingscampagnes binnen. 'Het aantal inzendingen ligt op het niveau van 2013', meldde Dick van der Lecq gisteren namens de Effie-stuurgroep.

Categorie Bewustwordingscampagnes

  • Fietsmodus – Rijksoverheid/Ministerie van Infrastructuur en Milieu (N=5)
  • Preventie Woninginbraak: Harm Alarm - Ministerie van Veiligheid en Justitie (N=5)
  • NIX werkt - Dienst Publiek en Communicatie/Ministerie van VWS (Roorda)
  • Financieel Fit - ING Nederland (JWT Amsterdam)

Categorie Merkcampagnes

  • Hoe Telfort de alles-in-1-markt veroverde – Telfort (N=5)
  • KPN Voel je vrij – KPN (N=5)
  • Andrélon - Unilever Benelux (JWT Amsterdam)
  • Hoe Hak uit de pot en op het bord kwam – Hak (Etcetera)
  • WK Voetbal: wat gaat het worden? - ING Nederland (JWT Amsterdam)
  • Hoe Jumbo de stoutste verwachtingen overtrof - Jumbo Supermarkten (Alfred)
  • Van oubollige kaas naar eigentijdse kaas met karakter – Old Amsterdam (Etcetera)
  • Trouw: Twijfel – Trouw (Kokoro Amsterdam)
  • Samen gaan we voor duurzaam – Eneco (FHV BBDO)

Categorie Gedragscampagnes

  • Knap krokant van Kwekkeboom – Royaan (McCann Amsterdam)
  • De best bekeken media van Nederland – Persgroep Nederland (TBWA\Neboko)
  • Ontdek de verrassende wereld van Wehkamp – Wehkamp (TBWA\Neboko)
  • KPN NosePost - KPN (N=5)
  • KPN Begin Gemist: nooit meer haasten – KPN (N=5)
  • De All-inclusive Weken – KPN (N=5)
  • Kwantum, daar woon je beter van! – Kwantum (Canday)
  • Andrélon Pink GTST Webisodes - Unilever/Andrélon (Mindshare)
  • Robijn met Zwitsal-geur - Unilever Nederland (JWT Amsterdam)
  • Het internet weet wat jij nodig hebt – Strato (Strato)
  • Vier de Oranjekoorts - Heineken (TBWA\Neboko)
  • Het 14% experiment – Skoda (Selmore)
  • Allsecur toeterde slapende autorijders wakker – Allsecur (Alfred)
  • Philips Airfryer: het nieuwe frituren – Philips (Carat)
  • Hoe Jumbo heel supermarktland op zijn Donders gaf - Jumbo Supermarkten (Alfred)
  • DubbelFrisss Smaakbattle - FrieslandCampina/Riedel (Achtung!)
  • Hoe McDonald's een plek veroverde in de Nederlandse ontbijtroutine - McDonald's (TBWA\Neboko)
  • Meer dan mooi - Brugman Keukens & Badkamers (Eigen Fabrikaat)
  • Dropshot, een ontnuchterende kijk op communicatie - Koninklijke De Kuyper (PHD)
  • Simyo VriendenDeal – Simyo (Kokoro Amsterdam)
  • KitKat: Give Holland a Break - Nestlé (JWT Amsterdam)
  • RLVNT: a new kind of agency – RLVNT (RLVNT)

Momenteel buigt de Effie-jury zich over de inzendingen. De Effie Awards worden op 13 oktober 2015 uitgereikt tijdens het 24Festival in het Concertgebouw Amsterdam. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken