[Marketing the Rainbow #48] Ik ben Amsterdam
Eerder beschreef ik hoe in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld omgaat, en dat de LHBT’ers voor een meer dan proportioneel deel daarvan zorgen. Daarom is er al decennialang aandacht voor deze doelgroep, o.a. bij 'bestemmingen'.
Peppel Design ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor Yarrah dierenvoeding
Yarrah Organic Petfood heeft na een bureauselectie gekozen voor Peppel Design voor de ontwikkeling van haar nieuwe merkidentiteit.
[column] Ook B2B-marketeers mogen, nee moeten zelfs, buiten de corporate guidelines kleuren
De verschillen tussen B2C- en B2B-campagnes worden steeds kleiner. Ook een B2B-campagne moet steeds creatiever, verrassender en met meer impact. Maar hoe krijg je je stakeholders mee?
Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland opgericht
De koffiesector is een vereniging rijker; de Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland (KCR-NL). Het doel van de vereniging is het structureel ingrijpend verbeteren van de recycling van koffiecapsules. Acht grote partijen zijn founding member.
In 6 Intratuinwinkels worden van 18 tot 22 december 500 couverts gedekt
Intratuin en Resto VanHarte slaan deze decembermaand de handen ineen. Onder het motto "Samen kerst vieren" worden er in zes Intratuin-winkels verspreid door Nederland kerstdiners georganiseerd.
Stichting Dutch Digital Design verwelkomt vijf nieuwe partners
Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands interactieve werk in binnen- en buitenland, verwelkomt vijf nieuwe partners: Ace, Cut the Code, DotControl, Lava en Merlin Studio.
Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege grootschalige auteursrechtinbreuk
De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Pictoright heeft Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, gedagvaard wegens auteursrechtinbreuk.
[Marketing the Rainbow #47] Citymarketing: Gay Capital?
Vorige week beschreef ik in De Ideale Reiziger hoe in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld omgaat, en dat de LHBT’ers voor een meer dan proportioneel deel daarvan zorgen.
Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Een O-vormige hapjesschaal, het coverbeeld, ronde taarten en hartige quiches op tafel: het is 'de cirkel' die de klok slaat in de nieuwe Kerst Allerhande. Dat blijkt tijdens de speciale lanceringslunch een bewuste keuze. Inhoudelijk- en beeldverslag.
[live] Nederland wint Grand Prix bij Epica 2023 - ziehier de reel met alle winnaars
Beoordeeld door 150 internationale vakjournalisten, sorteert creativiteitsprijs 'Epica' sinds 1987 een bijzondere eigen lijst winnaars op basis van creativiteit. De longlist bevat de beste internationale beeldtaal en wint later meestal ook op andere festivals. Laaf je aan prachtig werk en kijk de Gouden casefilms hier terug.
Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store Benelux
In de Immersive Smart Room in de flagship store van Samsung in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met de producten van het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern.
Kerst begint met de decemberzegels van PostNL
PostNL heeft op 6 december haar nieuwe campagne ‘Decemberzegels’ gelanceerd. Dit is de derde campagne in de reeks onder de nieuwe campagnevlag ‘Tot snel. PostNL’.
Cultuurclub De Kring zet deur op een kier voor potentiële leden
In een poging het ledenbestand te vergroten en te verjongen start de tot nu toe exclusieve cultuurclub De Kring in Amsterdam een scherpe, met zelfspot doorweven wervingscampagne.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
[column] De oneindige cirkel van Odido
Het soundlogo van T-Mobile is wereldberoemd. Simpel, helder en optimistisch. Een pakkend deuntje, opgegroeid als ringtone en volwassen geworden als muzikale handtekening van alle T-Mobile-content.
[column] Is Tesla nog in te halen?
Dat Tesla de eerste autofabrikant was die een serieproductie startte met EV’s heeft de autowereld geweten. Elon Musk is de visionair die jarenlang gebruik kon maken van het waardevolle first movers advantage. Is hij nog in te halen?
Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Super Chill, dat de mentale weerbaarheid van kinderen wil vergroten, heeft na een pitchtraject gekozen voor September als nieuwe digitale partner. Het bureau wordt verantwoordelijk voor web- en mobile development van het Super Chill platform.
Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw album
Ter ere van de release van zijn nieuwste album 'Achtentwintig' heeft singer-songrapper Snelle samen met Crocodile Agency een CGI-campagne voor zijn eigen social mediakanalen.
Koninklijke Van der Most neemt grafisch specialist Ovimex over
Grafisch producent en dienstverlener Koninklijke Van der Most is de nieuwe eigenaar van grafisch specialist Ovimex in Deventer. De 35 medewerkers worden overgenomen door Van der Most.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
Mazda: 'Epic drive is perfect om auto helemaal tot zijn recht te laten komen'
Naast grootschalige media-inzet bedienen automerken bij modelintroducties zich ook vaak van zogenoemde ‘epische’ autotochten op bijzondere locaties. Mazda toog naar het grimmige, maar bloedmooie IJsland voor een mediatestrit van de nieuwe MX-30 R-EV.
Zweedse Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het Scandinavische Conversion Rate Optimization-bureau Conversionista zet voet aan wal in Nederland en bundelt de krachten met tech-en designbureaus Q42 en Fabrique die al onderdeel zijn van het Zweedse ARC Arise Consulting.
[column] Made in Germany
Made in (Germany) is een opmerkelijk fenomeen dat zowel een rol speelt in het land van b2b als b2c-branding. Deze aanduiding is vreemd genoeg in 1887 bedacht door de Britten…
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie
Accountantskantoor RS heeft een rebranding ondergaan. Bijzonder: de fotografie is geheel vervaardigd met AI. Strategisch designbureau Wunder is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.
[marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - partners van Ideapreneurs
In deel 191 van onze successerie [marketeer] spreken we met de creatieve 'wiseman' Robbert Jansen die vandaag met co-founder en mede-creatief Paul Falla een bijzondere, nieuwe 'beweging' lanceert: Ideapreneurs, waar je moet zijn voor Small, Medium en Large ideas. 'We zien ons als hulpverleners in de goede zin van het woord.'
[Marketing the Rainbow #45] Van DE&I naar Marketing, van Representatie naar Respect
Over de belangrijke rol van de MarCommer bij de klantreis van Representatie naar Respect..
[column] Waarom jouw merk een AI-ambassadeur nodig heeft
Ik heb mezelf gevirtualiseerd. Gekopieerd naar de Matrix. Mijn AI-twin brengt nieuws en inzichten over influencermarketing via LinkedIn. Binnenkort gaan we een stap verder en wordt ‘virtual John’ jouw persoonlijke influencermarketing-consultant. Een mooi experiment waarvan we hopelijk veel leren.
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes: 'Er zal veel aandacht gaan naar deze circulaire revolutie op wielen'
Jeroen Rijskamp is Marketing Manager bij Roetz Bikes, een organisatie die circulaire designfietsen produceert in samenwerking met de ‘makers’, mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is een leuk spel.’
[column] Nieuwe automerken? Maak je merk snel cool en zichtbaar
Nieuwe automerken denderen in raptempo de Nederlandse automarkt binnen. Wat moeten de nieuwkomers doen om tussen de oren van de Nederlandse autokoper te komen?
Lenovo en SuperHeroes integreren tablet in kledinglijn
Techproducent Lenovo en SuperHeroes hebben de handen ineengeslagen met drie modeontwerpers om de Lenovo Tab Wear Collection te ontwikkelen, die Lenovo tablets fysiek integreert in outerwear.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Primark lanceert ‘full-glam’ avondcollectie met Rita Ora
Na de lancering van Primark’s eerste kledingcollectie met beroemdheid en stijlicoon Rita Ora in september, is het tweede deel van de collectie - de avondcollectie – vanaf 7 november beschikbaar.
[column] Wie kan kiezen, kiest Audi?
Veertig jaar na het op de markt komen van de Audi 100 biedt Audi nu de 100% elektrische Audi e-tron GT aan. Maar wie is eigenlijk de doelgroep van deze luxe zakensedan?
Desperados kiest voor hervulbare flessen in horeca en retail
Daar waar veel biermerken in de retourstroom verkocht worden in een bruine statiegeldfles, wordt Desperados in een iconische, transparante fles gedistribueerd. Er is voor het merk nu een nieuwe fles ontworpen die door een verdikking in het glas hergebruikt kan worden.
[column] Dutch Design Week door de ogen van Fitzroy
DDW 2023 is weer een feit! Bureau Fitzroy was er natuurlijk weer bij om nieuwe talentvolle ontwerpers te spreken en de laatste trends te verkennen. Van Mars-proof hardloopschoenen tot hoe we onze eigen schoenen kunnen maken... de nieuwe generatie ontwerpers pleiten luidkeels voor maatschappelijke verandering en laten ons zien hoe dat moet. Hier lees je zeven van onze favoriete projecten.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
Kappersketen Brainwash lanceert vernieuwde merkidentiteit en huisstijl
Kappersketen BrainWash heeft op 30 oktober een volledig vernieuwde merkidentiteit gelanceerd. De nieuwe identiteit en bijbehorende huisstijl luidt, 17 jaar nadat BrainWash haar eerste salon opende, een nieuw tijdperk in.
[Marketing the Rainbow #44a] Volvo ontdekt de gay automobilist
Volvo is een van oorsprong Zweeds bedrijf (est. 1915), dat in 1999 werd verkocht aan Ford Motor Company en sinds 2010 eigendom is van de Geely Holding Group, een Chinese multinational. Ze waren een van de vroegste deelnemers aan Marketing the Rainbow, zeker in de autobranche.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
[Re:Style] Hyundai's nieuwe circulaire platform herdefinieert materialen en mode
Hyundai Motor heeft met een spectaculair event in Amsterdam 'Re:Style' in Europa gelanceerd, een nieuw circulair platform voor circulaire economie. De start van het platform omvat een samenwerking tussen Hyundai en de wereldberoemde ontwerper Jeremy Scott, die moet uitgroeien tot een circulair economisch podium.
Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing