GENOMINEERD Jules Ruig van Mr Marvis: 'Een sterk merk is commercieel succesvol èn levert een bijdrage aan de maatschappij'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De vierde van het vijftal is Jules Ruig, Head of Sustainability & Business Development Manager bij Mr Marvis.
[column] Wees zuinig op je logo!
Merklogo’s vormen een cruciaal onderdeel van je branding en zijn het uithangbord van het merk en de achterliggende organisatie. Verander het logo – alleen als het moet ! - dan ook in kleine beheersbare stapjes en doe het niet rigoureus in één keer.
GENOMINEERD Julie van Bergen van Riedel: 'Twee totaal verschillende drankenmerken managen, was soms ingewikkeld'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De derde van het vijftal is Julie van Bergen, Marketing Manager Maaza, Van de Boom & E-com bij Riedel.
ESPRIX 2024: 0 goud, 6 zilver, 26 brons; meeste awards voor Kruidvat
Kort samengevat dit jaar: 32 bekroningen voor 25 cases. Of ze waren creatief of effectief, maar die unieke gouden combinatie waar de Esprix voor staat, zat er dit keer niet in.
Uitbreiding voor MHX
De creatieve studio van Mediahuis, MHX, breidt het team uit met twee nieuwe creatieven. Max Hochstenbach en Tom Nieuwenhuis vervullen beiden de rol van Concepter & Designer.
Nieuwe merkidentiteit SAN
The Others heeft in samenwerking met Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) de bestaande SAN identiteit aangepast.
GENOMINEERD: Kim van der Velden van Swapfiets: 'In steden als Parijs of Londen is fietsen nog niet vanzelfsprekend'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De tweede van het vijftal is Kim van der Velden Brand Manager bij Swapfiets.
In het wiel van... Daan Hulzinga (NS)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de tweede aflevering van deze fonkelnieuwe rubriek Daan Hulzinga, Marketeer/CRM specialist bij de Nederlandse Spoorwegen.
GENOMINEERD: Celvin de Bie van Intertoys: 'Iedereen moet aan boord zijn om de groei te laten slagen'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De eerste van het vijftal is Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys.
Rhandy Biemans van Lu: 'Het is belangrijk dat ik een grote affiniteit met het product heb'
Rhandy Biemans is de marketingverantwoordelijke voor het koekjesmerk Lu in Nederland bij Mondelez International. Voor aflevering 107 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Mijn favoriete marketingkanaal is uiteraard MarketingTribune, vanwege de persoonlijke touch achter de verhalen van alle marketeers van Nederland!’
Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of Plastic'
De Plastic Soup Foundation lanceert de bijna geheel in/met AI geproduceerde film ‘Life of Plastic. De corporate commercial vertelt het verhaal over plastic van productie, tot de minideeltjes waarin het uiteenvalt – die in ons lichaam terecht kunnen komen.
ABN Amro en Straat ontwerpen postzegel tegen fraude
Bijna één op de acht Nederlanders weet niet dat een bank nooit zal vragen om hun betaalpas per post op te sturen. ABN Amro start daarom een campagne om de kennis over bankfraude bij consumenten te vergroten. Onderdeel daarvan is een speciale postzegel.
[column] Musea als merk
Als u in de ochtend op weg naar uw werk naar de radio luistert, dan hoort u wellicht regelmatig een radiocommercial van één van de Nederlandse musea, zoals Museum de Fundatie uit Zwolle over hun nieuwste tentoonstelling over kunst uit Oekraïne, het Textielmuseum uit Tilburg over de tentoonstelling 'It’s alive' en natuurlijk het Rijks, dat ons inspireert met de streken van Frans Hals.
[column] De terugkeer van de lange termijn
Kortetermijngerichtheid domineert westerse bedrijven, maar de complexe uitdagingen waar we als maatschappij voor staan, zorgen voor een herwaardering van het langetermijndenken. Als we ons alle voordelen van een langetermijnoriëntatie realiseren, is dat goed nieuws.
Shortlist Warc Awards 2024 bekend
Maar liefst 171 campagnes uit 35 landen in 12 categorieën behaalden de shortlist voor de Warc Awards for Effectiveness 2024 in samenwerking met Cannes Lions. De verantwoordelijke jury bestond uit 120 senior marketeers en branche-experts uit de vijf regio’s.
Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'
Om de nieuwe bioscoopfilm Kingdom of the Planet of the Apes wereldwijd te promoten, hebben Disney, 20th Century Studios en Snapchat elf Augmented Reality (AR)-lenzen ontwikkeld die verschillende wereldwijde locaties transformeren tot de wereld uit de sciencefictionfilm.
Cannes Lions benoemt Unilever tot Creative Marketer 2024
Het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft Unilever uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year 2024.
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in de kracht van social media'
Lilian Wanders-de Klerk is vanuit Lily le Clerque actief als Head of Marketing bij onder andere het nieuwe Nederlandse huidverzorgingsmerk Mothr Earth Proof. Voor aflevering 106 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Met maar een beetje marketing kun je geen merk bouwen.’
[marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij Fatboy
Voor deel 202 van onze serie [marketeer] spreken we Pauline Barendregt creatief directeur Fatboy 'Fatboy speelt intussen in verschillende categorieën. Van buitenbank tot zitzak, en van draadloze verlichting tot opblaasbare Lamzac die mee kan naar het strand of een festival. Dit betekent dat de concurrentie per productcategorie totaal verschillend is.' Een marketing-update.
Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
De Uefa heeft de officiële song voor het EK 2024 othuld: Fire, een samenwerking van de Italiaanse elektronische groep Meduza, de Grammy-genomineerde Amerikaanse band OneRepublic en de Duitse singer-songwriter Leony.
Apple biedt excuses aan voor commercial, trekt campagne in
Techbedrijf Apple heeft excuses aangeboden voor een commercial voor de nieuwe iPad Pro. In de commercial werden muziekinstrumenten en kunstwerken verpletterd. Apple heeft commercial en bijbehorende campagne ingetrokken.
Dutch Creativity Awards 2024: 100% grote winnaar
De Grand Prix én de Members Award gingen beide naar 100% (voorheen HALAL) die met “Culers del Món” (gemaakt i.s.m. Ambassadors, Nike, Patta, Paul Geusebroek) 7 Lampen wonnen (3x Brons, 3x Zilver, 1x Goud).
Warc Global Advertising Trends: Social piekt
Social media is wereldwijd gezien het grootste mediakanaal wat betreft advertentie-inkomsten. Volgens de laatste Warc Global Advertising Trends zullen deze in 2024 de 247,3 miljard dollar bereiken. ‘Meta alleen al is op weg om in 2025 alle wereldwijde lineaire tv in advertentie-inkomsten te overtreffen’, aldus Warc. Social oefent daarmee een enorme invloed uit op de manier waarop merken hun publiek bereiken.
[column] Ideation met AI; hoe heurt het eigenlijk?
Nieuwe producten, nieuwe diensten, nieuwe marcomideeën. Heerlijk losgaan en in een mum van tijd heb je honderden nieuwe ideeën. Ideegeneratie met behulp van AI is bij veel bureaus en organisaties de default geworden. En terecht: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? De stap erna blijkt vaak veel lastiger. Want welke ideeën zijn nu de beste? Een klein betoog.
[column] 'In mijn tijd...'
Als er een markt is waar volop gemopperd wordt over de jongste generatie, dan is het wel de arbeidsmarkt: ze zijn lui, mondig en melden zich snel ziek. De huidige generatie jongeren heeft een andere visie wanneer het gaat om werken en dat leidt tot kansen, maar zeker ook tot fricties.
Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe branding
Greenwheels lanceert elektrische deelauto met nieuwe branding. Het bedrijf breidt haar vloot en merkidentiteit uit met een ontwerp dat voor het eerst te zien is op de Volkswagen ID.3.
[column] Merkbelofte is de motor van het merk
We kennen veel soorten merkenbouwers en allemaal benaderen ze het merk vanuit één discipline. We hebben organisatiedeskundigen, business- en marketingconsultants, positioneerders, propositiedenkers, storytellers, PR-goeroes, branding experts, contentstrategen, socialmediaspecialisten en creatieven. Zelfs de Multicopy om de hoek biedt tegenwoordig merkadvies en branding aan als product. Merken bouwen is gemeengoed geworden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit SAN23-05-2024
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing