Artis lanceert eerste Aardbewoners Festival
- Algemeen
- 27 mei 2024 @ 10:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieStorytelling
- 27 mei 2024 @ 10:55
- Peter van Woensel Kooy
Voor de campagne van het Aardbewoners Festival heeft Artis voor het eerst samengewerkt met Natwerk, een creatieve samenwerking die tot stand kwam na een pitch. Het doel van het festival is om de wederzijdse afhankelijkheid van alle aardbewoners te benadrukken.
Natwerk ontwikkelde een activerende out-of-home campagne die op een opvallende manier aandacht vraagt voor dit thema door alle aardbewoners uit te nodigen.
Het Aardbewoners Festival
Tijdens de festivalweek biedt Artis een gevarieerd programma voor zowel jong als oud. Bezoekers kunnen onder andere genieten van een ruimtemissie in het Artis-Planetarium, luisteren naar inspirerende sprekers zoals astronaut André Kuipers, en de natuur herontdekken tijdens begeleide themawandelingen en workshops. Bovendien bereiden Emile van der Staak en Freddy Tratlehner een bijzonder vegetarisch diner van de toekomst. Dit programma onderstreept de missie van Artis om een breed publiek te inspireren om verantwoordelijker met de natuur om te gaan.
Een Groot Verhaal Klein Maken
Marieke Zekveld, brandmanager bij Artis, benadrukt de ambitie van het festival: 'Het Aardbewoners Festival organiseren we dit jaar voor de allereerste keer. We hebben grootse ambities met het festival voor kleuter, foodie tot activist. Artis wil iedereen laten voelen dat we samen de wereld een beetje beter kunnen maken. Samen met alle andere aardbewoners. Natwerk heeft dat verhaal, met een knipoog, klein en invoelbaar, urgent en activerend gemaakt. Dat zag je alleen al tijdens de productie waar we met mini-abri’s met imkers, hoveniers en dierverzorgers aan de slag gingen met energie en respect voor de natuur.'
De Campagne van Natwerk
De campagne, ontwikkeld door Natwerk, benadrukt dat het festival voor álle aardbewoners is. Natwerk creëerde een op maat gemaakte out-of-home campagne die letterlijk gericht is op alle aardbewoners: van mensen tot bijen, vogels en onderwaterdieren. Dit resulteerde in uitingen in microformaat voor een microbe tot mega uitingen voor de mens. De out-of-home uitingen vormen ook de basis van een online video die onder andere op sociale media wordt ingezet.
Barend Stegeman, creatief directeur bij Natwerk, zegt: 'Artis heeft een mooie geschiedenis van campagnes, met iconische posters van Christian Borstlap en de 'Nergens vind je zoveel kleuren als in Artis' campagne van Dawn. Als Natwerk zijn we dan ook ontzettend trots dat we aan dit rijtje mooie campagnes mogen toevoegen voor Artis.'
Toekomstige Samenwerking
Artis heeft na een zorgvuldig pitchtraject gekozen voor Natwerk. Gezamenlijk gaan Artis en Natwerk in 2024 drie campagnes ontwikkelen om elkaar goed te leren kennen en plannen voor de toekomst te maken. Voor het volledige programma en praktische informatie over het Aardbewoners Festival, bezoek http://www.artis.nl/aardbewoners.
(PvWK)
Over Artis
'In Artis inspireren en activeren wij iedereen om verantwoordelijk met de natuur om te gaan. Artis, opgericht in 1838, omvat het historische Artis-Park, met de dierentuin, botanische tuin en het Artis-Planetarium. Daarnaast ligt het Artisplein met het Artis-Groote Museum en het internationaal bekroonde museum Artis-Micropia. Artis is een stichting en een officieel erkend goed doel met het CBF-Keur en de ANBI-status. Artis houdt van al het leven. Artis leeft.'
ARTIS - Aardbewoners from Natwerk on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Micropia
- festival
- merk
- Artis
- Natwerk
- Jordaan
- Aardbewoners Festival
- Christian Borstlap
- brandmanager Barend Stegeman
- Groote Museum
- dierentuin
- Marieke Zekveld
- zoo
- Amsterdam
- Ömer Tuzkapan
- Reinier Steures
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Campagne 'Kom niet naar Den Bosch' werkt...
- Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Onderzoek: 'Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan...
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- [column] MarketingAffairs 16: Marketing als groeiversneller
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing