[Esprix] 'Effectiviteit is voor eenieder verschillend'
Het kan nog net, inzenden voor de Esprix is mogelijk tot 22 februari. In dat kader het laatste 3-vragen interview uit deze reeks: juryvoorzitter Nina de Ridder in gesprek met Gerben van Walt Meijer, juryvoorzitter van de categorie Business to consumer.
BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’
Europese Commissie start onderzoek TikTok naar inbreuk DSA
De Europese Commissie is een formeel onderzoek gestart naar TikTok om te beoordelen of het sociale mediabedrijf mogelijk inbreuk heeft gemaakt op de Digital Services Act (DSA).
Glasnost en Walkie Talkie sluiten strategisch partnerschap
Creatief pr-bureau Glasnost en het Belgische pr-bureau Walkie Talkie sluiten, na drie jaar samenwerken voor merken in tech en FMCG, een strategisch partnerschap.
[column] De gemiste kans in sportsponsoring
Reinjan Prakke is bij audio agency Airborne verantwoordelijk voor de verhalende podcastproducties. Vanuit zijn liefde voor het vertellen van onderhoudende verhalen in audio, vraagt hij zich af waarom sportsponsoring vaak zo oppervlakkig is, terwijl de mogelijkheden om verdieping te geven voor het oprapen liggen.
[column] De Gen Z-code ontrafeld
De uitdaging voor marketeers die met Gen Z willen communiceren is vooral het loslaten van alle regels die voor de andere generaties gelden, zo luidt het advies van onze columniste Paola Cassone.
John Meulemans vertrekt bij Endeavour
Strategy director John Meulemans verlaat bureau Endeavour medio maart 2024. Hij stond veertien jaar aan het roer als oprichter van de Influencer Marketing & Social Media propositie, die eind 2010 als '3sixtyfive' begon en in 2022 verder ging onder de naam Endeavour.
Peugeot integreert ChatGPT in cockpit
Peugeot gaat ChatGPT aanbieden, de service wordt geïntegreerd in de i-Cockpit. De techniek fungeert als vraagbaak voor talloze vragen en verzoeken via de spraak assistent.
FCB-sterren Lewandowski en Gündoğan nieuwe gezichten Ambilight TV
Voetbalsterren İlkay Gündoğan en Robert Lewandowski van FC Barcelona worden het ‘gezicht’ van Philips Ambilight TV. De voetballers hebben de Ambilight TV’s uitgebreid getest en zullen in komende periode hun ervaringen delen, belooft het merk.
Maandag benoemt Suzanne van der Cammen als Chief Marketing Officer
Suzanne van der Cammen is per februari 2024 aangesteld als Chief Marketing Officer bij Maandag en is daarmee onderdeel van de C-suite van Maandag.
Vierde campagne PostNL zet in op makkelijk retourneren
PostNL heeft haar nieuwe campagne 'Retour aan de deur’ gelanceerd. Dit is de vierde campagne in de reeks onder de nieuwe vlag ‘Tot snel. PostNL’.
BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Retailmedia is ‘the next big thing’ wordt daarom gezegd. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en volledig up to date te komen, lanceren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle daarom samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei . Block the date!
[Esprix] 'De perfecte voedingsbodem voor lef'
Inzenden voor de Esprix kan nog tot 22 februari a.s. Voorafgaand aan de jurering is er de traditionele 3-vragenserie met de juryvoorzitters. Dit keer juryvoorzitter Joeri Jansen in gesprek met Nina de Ridder, juryvoorzitter van de categorie Durables.
Medipoint introduceert zorghulpmiddel Travixx Lumière
Medipoint, de grootste aanbieder van zorghulpmiddelen in Nederland, introduceert de Travixx Lumière. Dat is een nieuwe rollator waarmee senioren beter en veiliger voor de dag kunnen komen.
[column] Hé Tony's! Wat is er gebeurd?
Merken die nauwelijks een maatschappelijke missie hebben doen schaamteloos aan greenwashing en worden geregeld tot B Corp verheven en dan maken jullie, Tony’s Chocolonely, hèt voorbeeld van een merk met een missie, een platte verkoopcampagne.
Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'
Kareem Kaddouri is Benelux Marketing Manager voor Brooks Running, 28 jaar oud, half Nederlands, kwart Engels, kwart Irakees en gek van hardlopen. ‘Ik hou van het sociale aspect en het kunnen verleggen van mijn grenzen.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
[Marketing the Rainbow #51a] Hoe het mormoonse Marriott de regenboog omarmde
De ‘hospitality’ industrie is al heel lang bezig met Marketing the Rainbow.
Digital Heroes gaat verder als OrangeValley voor optimalisatie digitale media
Per 1 maart 2024 gaat creatieve media agency Digital Heroes verder onder de naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en levert resultaatgerichte media campagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.
Swapfiets lanceert nieuwe Europese campagne
Fietsaanbieder op abonnement Swapfiets - die van de blauwe voorband - lanceert een nieuwe campagne in al zijn acht Europese marketen, te weten Nederland, Duitsland, België, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. De campagne is van creatief bureau Unknown en opgenomen in Denemarken.
Bureau Narrative Labs voegt zich bij Only creative entrepreneurs
Het strategische communicatiebureau Narrative Labs sluit zich als eerste Engelstalige bureau aan bij Only creative entrepreneurs.
Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'
Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.
Milan Slikker van Nestlé: 'Ook voor managing directors moet marketing een verplichte achtergrond zijn'
Milan Slikker is Business Excecutive Officer Confestionary bij Nestlé Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou deze rol als managing director niet kunnen doen als ik niet ook een marketeer zou zijn.’
Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekeraars is +58
Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen van Multiscope.
John de Wolf speelt Cupido voor Feyenoord-supporters
Feyenoord, John de Wolf en Univé helpen op deze Valentijnsdag Feyenoord-supporters die iets goed te maken hebben bij hun partner – of gewoon iets liefs willen doen – met het maken van een Valentijnsvideo.
Veiling nieuwe 5G-frequenties kan eindelijk beginnen
Met de publicatie van de veilingregels voor 5G-frequenties in de Staatscourant is er eindelijk, jaren later dan gepland, groen licht voor de verkoop van radiofrequenties voor snel mobiel internet. De veiling zou nog voor de zomer van 2024 moeten plaatsvinden.
Jubilerende KNRM wil breder publiek aanspreken met YouTube-serie
Dit jaar viert de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haar 200-jarige bestaan. In het kader van dat jubileum en om een breder publiek, vooral jongeren, aan te spreken, werkt KNRM samen met online videomaker en presentator Govert Sweep (25).
Anne&Max stapt over naar biologische groothandel Udea
Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Madurodam kiest voor Fitzroy
Madurodam is een nieuwe weg ingeslagen; van miniatuurstad naar een interactief attractiepark. Daarom heeft het familiepark creatief strategisch bureau Fitzroy in de arm genomen om dat feit met Nederland te delen.
Onderzoek: 'Social media centraal als sportkanaal'
Met een sportzomer in het verschiet zullen de mondiale uitgaven aan sportmediarechten dit jaar naar verwachting 61 miljard dollar bedragen, maar een gefragmenteerd medialandschap zorgt voor dilemma’s voor adverteerders. Dit blijkt uit het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van Warc Media met de titel ‘Sports media in the era of fragmentation’.
Energiedirect en PSV verlengen samenwerking tot zomer 2026
Energiedirect blijft ook na het voetbalseizoen 2023/2024 verbonden aan PSV als Official Partner en heeft zich aan de club verbonden tot de zomer van 2026.
Barbecuefabrikant Weber en Jamie Oliver slaan handen ineen
Specialist in buitenkoken Weber LLC gaat samenwerken met de Britse chef-kok en restauranteigenaar Jamie Oliver.
ID&T samen met Inbev, Heineken has left the building
Evenementenorganisator ID&T gaat een samenwerking aan met bierbrouwerij AB Inbev. De organisator van onder meer Mysteryland en Awakenings en de maker van onder meer Budweiser en Corona gaan een meerjarig partnerschap aan.
Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Fastned zet snelladende bestuurders centraal in eerste radiocampagne
Het Europese snellaadbedrijf Fastned zet in haar eerste radiocampagne in op de mensen, niet op de techniek.
[Locatus] Albert Heijn stoot Kruidvat van de troon
Sinds de start van de Locatus Top 100 in 2016 heeft Kruidvat niet langer de leiding als nummer 1 in de ranglijst met meeste verkooppunten. In 2023 zijn 45 filialen van Jan Linders onder de Albert Heijn paraplu verder gegaan en daarmee is AH de eerste winkelketen in Nederland met meer dan 1.000 filialen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing