SugarCRM geeft bruikbare Hint

6nov 201716:35
  • Algemeen
  • 1142 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

magazine CRM-leverancier SugarCRM is gestart met Relationship Intelligence Service en Hint is daarvan het eerste product dat ook beschikbaar is voor Nederland. Met Hint wordt de voorbereiding van gesprekken met leads, prospects en klanten makkelijker en veel minder arbeidsintensief.

[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital, digital advertising en transparantie

6nov 201716:09
  • Bureaus
  • 29942 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • AdvertisingOnline advertisingInterview

nieuws Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van advertentiebedrijf Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (ex Reddion en GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie.

NN Group titelsponsor North Sea Jazz Festival

6nov 201716:04
  • Sponsoring
  • 21563 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MuziekSponsorshipKunst & CultuurEntertainment

nieuws North Sea Jazz en NN Group bundelen de krachten en starten een driejarig partnership. Vanaf de komende editie is NN titelsponsor van het festival, waarvan de naam vanaf nu dan ook het NN North Sea Jazz Festival zal zijn. In 2018 wordt het festival gehouden op 13, 14 en 15 juli 2018 in Rotterdam Ahoy.

Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

6nov 201715:50
  • B2b
  • 8681 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekendgemaakt. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn tien boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.

[onderzoek] 22 procent van de Nederlandse supermarkten heeft eigen bezorgservice

6nov 201715:41
  • Food-en-retail
  • 10050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoop

nieuws Ruim een op de 5 Nederlandse supermarkten beschikt over een eigen bezorgservice. Dat blijkt uit onderzoek van Boodschappenspot. Daarbij gaat het om winkels van de supermarktketens Jumbo, Coop, Plus, Spar, Dekamarkt, Vomar en een aantal AH-franchisers. Veel van deze supers bezorgen de boodschappen - met hun eigen bezorgservice - vanuit het eigen filiaal bij de klant thuis. In totaal hebben 860 van de in totaal 3.893 onderzochte Nederlandse supermarkten een eigen bezorgdienst. Plus is koploper met 248 filialen met een eigen bezorgdienst.

SoFine: '5 food documentaires waarna plantaardig nog beter smaakt'

6nov 201715:38
  • Food-en-retail
  • 9547 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws De wereld van voeding is ingewikkeld, constatweert foodmerk SoFine. 'Goed dat er zoveel inspirerende food documentaires zijn gemaakt die je beeld verrijken en je laten nadenken over je eigen eetpatroon en het effect op de aarde. Wij snappen dat je door al die documentaires soms door de bomen het geredde oerwoud niet meer kunt zien. Daarom krijg je van ons wat food for thought voor je volgende tv-avondje. Daarna smaakt je plantaardige SoFine burger nóg lekkerder.' Dat belooft een kritische selectie.

Laurens Sloot (EFMI) zoekt partners voor 4G food&retail onderzoek

6nov 201710:22
  • Food-en-retail
  • 9308 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFoodOnderzoek

nieuws EFMI Business School is van plan om samen met de RUG de komende vier jaar een groot onderzoeksproject te doen in het kader van de Kennis- en Innovatie Agenda op het gebied van de 4 G's: Gezondheid, Gemak, Genieten en Goed gedrag (Groen). Deze trends vormen de belangrijkste groeidrijvers achter productverbeteringen en formulevernieuwingen, stelt initiator Laurens Sloot. 'We onderzoeken onder andere de fundamenten achter deze trends, de toepassingsvormen en de mate waarin deze trends waarde kunnen creëren voor consument, fabrikant en retailer.'

Bureau Jump! omgedoopt in Jump! Retail

3nov 201716:31
  • Food-en-retail
  • 26211 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Tien jaar na de oprichting van Jump!, verandert het Amsterdamse bureau haar naam in 'Jump! Retail'. Met deze naamswijziging wil Jump! Retail zich nog nadrukkelijker profileren als een omnichannel retailbureau. Jump!-oprichter Ernst-Jan Smids: “Wij zien een groeiende vraag bij onze klanten naar omnichannel gedreven marketingprogramma’s. Wij helpen onze klanten dagelijks hier invulling aan te geven. Met deze naamswijziging benadrukken wij onze expertise in en passie voor retail.

Albert Heijn start inline pilot

3nov 201711:23
  • Food-en-retail
  • 19873 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Albert Heijn is begonnen met een zogenoemde 'inline pilot' bij winkels in Rotterdam en Den Haag. In deze pilot worden online en offline-elementen met elkaar gecombineerd. Op die manier wil AH op de winkelvloer ook service bieden aan onlineklanten.

Effie verliest zijn glans

3nov 201707:28
  • Bureaus
  • 18179 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Awards

weblog De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw in Amsterdam maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners