DOOH-netwerk Nederland Sportief bij sportclubs
- 6 nov 2019 @ 12:51
- Jeroen Mirck
Stichting Nederland Sportief lanceert een netwerk voor Digital Out-of-Home bij sportclubs. Onder het mom van Maatschappelijk Verantwoord Adverteren wil de organisatie uitgroeien naar een netwerk van 250 verenigingen.
Nederland Sportief ondersteunt de toegankelijkheid van sportverenigingen om sporten voor iedereen mogelijk te maken. Met name kwetsbare groepen zoals gehandicapten, (eenzame) ouderen en mensen uit huishoudens met een laag inkomen hebben soms een helpende hand nodig om zich aan te kunnen sluiten bij een vereniging.
Focus op tennis, hockey en voetbal
De stichting heeft momenteel een digitaal abri-netwerk bij 54 sportverenigingen door het hele land. De ambitie is om door te groeien naar een netwerk van 250 verenigingen 'die beschikken over een sterk clubgevoel met een hoge betrokkenheid van leden'. De focus ligt op dit moment bij tennis-, hockey- en voetbalverenigingen. Met de media-inkomsten ondersteunt Stichting Nederland Sportief direct de aangesloten verenigingen en de kwetsbare doelgroepen.
De DOOH-markt maakt de afgelopen jaren een sterke groei door. Dit komt grotendeels door de flexibiliteit die het medium biedt en de aansluiting op online en AV-strategieën. Dit nieuwe netwerk bereikt volgens de initiatiefnemers met name jongeren effectief, want deze doelgroep wordt vaak door sportverenigingen samengebracht. Dit biedt veel adverteerders en bureaus een kans om online strategieën direct door te vertalen op DOOH.
Veel contactmomenten
Alle digitale abri-schermen zijn optimaal gesitueerd bij de aangesloten verenigingen voor zoveel mogelijk contactmomenten, aldus Nederland Sportief. Ook benadrukt de stichting dat de doelgroep frequent de eigen club bezoekt en dus vaak in aanraking komt met de schermen.
De gecommitteerde verenigingen organiseren jaarlijks activiteiten of evenementen voor de gedefinieerde kwetsbare doelgroepen. Ook de stichting organiseert evenementen die ten dienste staan van één van deze groepen. In het voorjaar van 2018 werd 'The Masters of Tennis' georganiseerd waarbij eenzame ouderen centraal stonden.
Stichting Nederland Sportief wordt gesteund door veel bekende Nederlandse sporters, waaronder Kiki Bertens, Robert Doornbos, Patrick van Luijk, Don Diego Poeder en Thiemo de Bakker. Deze ambassadeurs 'geloven in de kracht van sport'.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- out of home
- billboards
- outdoor
- Nederlands Sportief
- abri
- buitenreclame
- sportverenigingen
- MVO
- sportclubs
- DOOH
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- José Rozenbroek nieuwe hoofdredacteur Margriet
- 'Human First, Human Last' wint Gouden Reiger voor beste...
Laatste Nieuws
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!27-03-2025
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar... 26-03-2025
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center