Quest en Ron Blaauw ontwerpen Kroquest-snack

- Food-en-retail
- 28 apr 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 28 apr 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Medium Quest heeft een wetenschappelijk verantwoorde snack ontwikkeld: de Kroquest. Gezocht werd naar een hapje dat in elk geval vet, suiker en zout zou bevatten, want 'daar slaat ons brein meteen op aan.'
‘Hartig is een voorwaarde voor een snack. Daar houden Nederlanders van’, zegt chef-kok Ron Blaauw, goed voor meerdere Michelinsterren en een horeca-imperium. Hij werkte samen met twee van zijn eigen chef-koks aan de nieuwe Kroquest. ‘En wil een snack een verkoophit worden, dan moet die ook in de diepvries kunnen.’
Omdat smaken verschillen, maakte Blaauw volgens het ontwikkelteam van Quest drie varianten van de snack:
- Een kroket met bloemkool-ham-kaas-vulling
- Een groente-mihoenschijf met een pikant sausje
- Een gamba in een Vietnamees netje met huisgemaakte cocktailsaus
Food cravings
Iedereen kent wel het gevoel van plotselinge, idioot sterke trek in iets lekkers, aldus de redactie. 'Je moét nu chocolade hebben, of per se chips. Gek genoeg is het nooit rauwe broccoli, terwijl dat toch een stuk gezonder is. Hoe kan dat? Dat komt door ons oerverleden, denken wetenschappers. Planten kon je altijd plukken, niks bijzonders. Maar voor caloriebommen, zoals merg in botten, moest je op jacht. Dan was actie nodig. Craving heeft te maken met de energie in de snack - calorierijk vet-, met herinneringen aan vroeger -zoals: woensdag was zo leuk patatdag- en natuurlijk met de combinaties van zoet, zout, knapperig, smeuïg en vet, om het makkelijk door te slikken.'
Proeven?
Maak de Kroquest zelf, bevelen de makers aan. Dus: blaadje kopen! 'Het recept en verhaal over cravings vind je vanaf 29 april 2025 op hier op Quest.nl en in Quest editie 6, die vanaf 1 mei 2025 in de winkels ligt.'
(PvWK | fotocredit: Dingema Mol)
Ron Blaauw presenteert de drie Kroquest-varianten
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management