Total 90-shirt maakt iconische comeback

Total 90-shirt maakt iconische comeback
  • Sponsoring
  • 18 apr 2025 @ 16:53
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nike en de KNVB brengen samen met creatief bureau Capital Sports een ode aan een legendarisch voetbalshirt: het Oranje thuisshirt van 2004. De heruitgave maakt deel uit van Nike’s wereldwijde Total 90-campagne en is bedoeld als lifestyle-item en verzamelobject voor fans van toen en nu.

Het shirt – onlosmakelijk verbonden met namen als Ruud van Nistelrooij, Arjen Robben en Edgar Davids – keert terug in een moderne, gelimiteerde versie. De karakteristieke V-hals, de felle oranje kleur en de kenmerkende Total 90-accenten zijn opnieuw tot leven gebracht, dit keer met moderne materialen maar met behoud van het originele ontwerp.

'Met deze release brengen we niet alleen een prachtig design terug, maar ook de mentaliteit van een onvergetelijke generatie’, aldus Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB. ‘Deze schitterende Total 90-reissue is een mooie ode aan de strijders en stijliconen die ons hebben geïnspireerd en nog steeds inspireren.’

De campagne is ontwikkeld door sportmarketingbureau Capital Sports, dat de creatieve leiding, conceptontwikkeling, productie en fotografie verzorgde. In samenwerking met Freshmen Media is een filmische campagne neergezet, waarin subtiele verwijzingen naar het voetbalverleden een centrale rol spelen.

De gelimiteerde release is vanaf 18 april exclusief verkrijgbaar via Nike.com en de KNVB-webshop.



Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken