3D-advertenties brengen bannercampagnes weer tot leven

3D-advertenties brengen bannercampagnes weer tot leven
  • Online
  • 23 apr 2025 @ 08:44
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Advertentienetwerk Revolution Ad introduceert een nieuw interactief 3D-advertentieformaat in Europa. De technologie stelt consumenten in staat om advertenties te manipuleren – van draaien tot inzoomen – en biedt volgens het bedrijf tot 40% hogere conversieratio’s dan traditionele banners.

‘Bannerblindheid’ is volgens Revolution Ad een urgent probleem. ‘86% van de gebruikers negeert standaard banners. Merken verspillen budget en bureaus blijven hangen in formats die niemand zich herinnert’, zegt CEO en medeoprichter Ramona Ramdaras. ‘Revolution Ad levert een hoog-impact advertentieformat dat aandacht trekt, prestaties oplevert én de merkperceptie versterkt.’

Het nieuwe advertentieformat is ontwikkeld in samenwerking met The Valley (voor UX en creatie) en 270 Degrees (voor 3D-engineering). Het biedt merken volledige creatieve vrijheid, realtime personalisatie, virtuele try-ons, shoppable banners en naadloze programmatic integratie via onder meer DV360 en The Trade Desk.

Bijzonder is dat het platform zowel media-inkoop als creatie bundelt in één stack, inclusief ingebouwde analytics. Adverteerders kunnen hun 3D-creaties zowel binnen het eigen netwerk als via externe platformen zoals Google AdSense inzetten.

Met de Europese uitrol maakt het bedrijf ook bekend dat Ruben Westendorp is aangesteld als Chief Commercial Officer. Westendorp, eerder actief bij onder meer WeTransfer en Hearst, gaat de Benelux, het VK en andere Europese markten aansturen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken