3D-advertenties brengen bannercampagnes weer tot leven

- Online
- 23 apr 2025 @ 08:44
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 apr 2025 @ 08:44
- Kel Koenen
Advertentienetwerk Revolution Ad introduceert een nieuw interactief 3D-advertentieformaat in Europa. De technologie stelt consumenten in staat om advertenties te manipuleren – van draaien tot inzoomen – en biedt volgens het bedrijf tot 40% hogere conversieratio’s dan traditionele banners.
‘Bannerblindheid’ is volgens Revolution Ad een urgent probleem. ‘86% van de gebruikers negeert standaard banners. Merken verspillen budget en bureaus blijven hangen in formats die niemand zich herinnert’, zegt CEO en medeoprichter Ramona Ramdaras. ‘Revolution Ad levert een hoog-impact advertentieformat dat aandacht trekt, prestaties oplevert én de merkperceptie versterkt.’
Het nieuwe advertentieformat is ontwikkeld in samenwerking met The Valley (voor UX en creatie) en 270 Degrees (voor 3D-engineering). Het biedt merken volledige creatieve vrijheid, realtime personalisatie, virtuele try-ons, shoppable banners en naadloze programmatic integratie via onder meer DV360 en The Trade Desk.
Bijzonder is dat het platform zowel media-inkoop als creatie bundelt in één stack, inclusief ingebouwde analytics. Adverteerders kunnen hun 3D-creaties zowel binnen het eigen netwerk als via externe platformen zoals Google AdSense inzetten.
Met de Europese uitrol maakt het bedrijf ook bekend dat Ruben Westendorp is aangesteld als Chief Commercial Officer. Westendorp, eerder actief bij onder meer WeTransfer en Hearst, gaat de Benelux, het VK en andere Europese markten aansturen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management