AI brengt James Parkinson tot leven

- Bureaus
- 30 apr 2025 @ 09:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 apr 2025 @ 09:13
- Kel Koenen
Stichting ParkinsonFonds en Hibou introduceren vandaag een wereldprimeur: een AI-gedreven digital human gebaseerd op James Parkinson, naamgever van de neurologische aandoening. De virtuele expert is ontworpen om betrouwbare informatie over de ziekte van Parkinson toegankelijk te maken voor een breed publiek.
De digitale Parkinson-autoriteit, ontwikkeld door het Amsterdamse PR- en influencerbureau Hibou, is beschikbaar via de website van het fonds en beantwoordt vragen over symptomen, behandelingen en recente zorgontwikkelingen. De antwoorden zijn gebaseerd op 25 jaar aan wetenschappelijke publicaties van de stichting.
‘Deze digital human brengt innovatie en inhoud samen in een vorm die begrijpelijk en toegankelijk is voor een breed publiek’, zegt John Meulemans, partner bij Hibou. ‘We laten hiermee zien hoe AI-technologie strategisch kan worden ingezet voor maatschappelijke impact.’
Hoewel de technologie geavanceerd is, geeft de virtuele expert geen medisch advies en vervangt hij geen arts. De tool is bedoeld als educatief hulpmiddel en sluit aan bij de missie van het ParkinsonFonds om bewustwording te vergroten, ook onder jongere doelgroepen. ‘Parkinson is al lang geen aandoening meer die alleen ouderen treft’, benadrukt Meulemans.
De virtuele expert, die meer dan 25 talen spreekt en medische vaktaal vermijdt, is vormgegeven als een hedendaagse versie van James Parkinson. Volgens Hibou markeert het project een stap van AI-hype naar maatschappelijke relevantie: ‘Dit project brengt communicatie, technologie en maatschappelijke relevantie samen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management