Vinted viert tweedehands met 'New Again'

- Bureaus
- 30 apr 2025 @ 10:52
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 apr 2025 @ 10:52
- Kel Koenen
In een nieuwe internationale campagne bundelen productiemaatschappij 100% en tweedehands-platform Vinted hun krachten om hergebruik van kleding op een frisse, speelse manier onder de aandacht te brengen. Onder de noemer 'New Again' laat de campagne zien dat mode niet nieuw hoeft te zijn om als nieuw te voelen.
De campagne draait om het idee dat kledingstukken meerdere keren herontdekt kunnen worden. Niet het label 'nieuw', maar het gevoel dat een item voor jou iets nieuws betekent, staat centraal. In uiteenlopende scènes worden herkenbare momenten verbeeld waarin mensen opnieuw verliefd worden op tweedehands kleding. 'We willen laten zien dat hergebruik niet alleen duurzaam is, maar ook leuk en emotioneel waardevol', aldus de makers.
De productie was ambitieus van opzet. Acht draaidagen, 32 personages, verschillende locaties en speciaal gebouwde sets vormden het decor van de campagne. 'De coördinatie was een puzzelstuk van formaat’, vertelt Aemilia van Lent, Executive Producer bij 100%. ‘We werkten zelfs met twee teams tegelijkertijd – één voor de tv-commercials en één voor de performance video’s onder leiding van Nick van Tiem. Alles liep perfect in elkaar over, als een zorgvuldig geregisseerde choreografie.’
Ook de postproductie was een project op zich. Meer dan drie maanden werk resulteerde in honderden versies en deliverables in zeven talen. 'Het was een post-productie marathon die zijn weerga niet kent', aldus Van Lent.
In totaal zijn er 9 hoofdfilms, 12 performanceversies en 8 tv/online formats geproduceerd, gebaseerd op 360 shots en afgerond in maar liefst 408 deliverables.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management