Martijn Kleij benoemd tot CCO van het Jaar

Martijn Kleij benoemd tot CCO van het Jaar
  • B2b
  • 29 apr 2025 @ 10:21
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Martijn Kleij, Chief Commercial Officer van DPD Nederland, is door de Sales Management Association (SMA) uitgeroepen tot CCO van het Jaar. De organisatie prees Kleij onder meer om zijn no-nonsense leiderschapsstijl en zijn focus op het opbouwen en onderhouden van relaties.

In eerdere functies realiseerde Kleij een marktaandeelgroei van 10% naar 30%, meldt DPD Nederland. Momenteel werkt hij aan vergelijkbare groeidoelstellingen, waarbij hij in een periode van herstructurering klantrelaties herstelde en stabiliteit bracht binnen het commerciële team. Volgens de pakketdienst behaalde Kleij een score van 91% in het meest recente medewerkers engagementonderzoek. Dit resultaat werd door het bedrijf bestempeld als een belangrijke bevestiging van zijn stijl van leidinggeven.

De jury van de SMA omschreef Kleij als nuchter, vakbekwaam en integer. Zijn vermogen om zowel het grotere geheel als de individuele medewerker in het oog te houden, werd benoemd als een van zijn sterke punten. Kleij liet Bernard Paul Hakkenberg (AFAS Software) en Joost Slagt (Circana) achter zich.

De Sales Management Association is een Nederlands platform voor salesprofessionals. De organisatie richt zich op het bevorderen van de professionele ontwikkeling binnen sales en organiseert jaarlijks verkiezingen, waaronder die voor CCO van het Jaar.

Beeld: DPD Nederland

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken