Tabloo start speelse contentmarketing campagne over radioactief afval

- Content
- 16 apr 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 16 apr 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Tabloo, een wetenschappelijke belevingscentrum rond radioactiviteit en de veilige berging van radioactief afval, wil bekendstaan als de neutrale, objectieve en feitelijke informatiebron rond dat onderwerp in België. Cypres 'content to connect', onderdeel van de Propaganda Group, helpt een handje.
Zo vertalen ze samen de gespecialiseerde kennis van experten in een toegankelijke expo. Sinds zijn oprichting in 2022 heeft Tabloo een aanzienlijke groei doorgemaakt, meldt Cypres, maar het centrum blijft toch vooral bekend bij bezoekers uit de heel nabije regio en scholen. Daar wilde Tabloo graag verandering in brengen. Het wetenschapscentrum klopte aan bij Cypres, dat met data-driven content- en digitale campagnes hierbij voor de perfecte ondersteuning zorgt.
De grote vraag bij de eerste awarenesscampagne voor Tabloo was: hoe zet je een gecontesteerd onderwerp als radioactief afval op een positieve manier in de kijker? Het antwoord van Cypres: door op de wetenschappelijke feiten te focussen en niet bang te zijn van een spreekwoordelijke knipoog. Met het Vlaams geformuleerde 'Wablief, radioactief?' werd een concept gelanceerd waarbij wetenschap en speelsheid hand in hand gaan. De luchtige combinatie van copy en design met een informatieve insteek trekt de aandacht en maakt lezers benieuwd naar meer.
De campagne heeft een dubbele doelstelling: meer bezoekers uit de brede regio naar Tabloo leiden en de nationale bekendheid vergroten. Binnen de regionale campagne werd hiertoe onder andere gewerkt met wobblers op lijnbussen en printadvertenties in lokale magazines, zoals De Zondag. Om de nationale bekendheid te vergroten, werd een doordachte socialmediacampagne gelanceerd, die voor heel wat meer traffic op de website zorgde. Met een duidelijke stijging in geïnteresseerde websitebezoekers kunnen Tabloo en Cypres terugkijken op een geslaagde eerste campagne.
(PvWK | beeld: Cypres)
Over Cypres
'Cypres helpt al meer dan 35 jaar bedrijven en organisaties met het behalen van hun objectieven door premium content te maken die echt het verschil maakt. Apple Computer was een van de eerste klanten, sindsdien zijn er vele andere – meestal B2B – klanten bijgekomen die met Cypres samenwerken aan kennisintensieve en stakeholdergerichte communicatieprojecten. Onder hen: Agoria, Orange, ENGIE, bpost, Klimaatzaak, Fod Mobiliteit, Elo, Graco, Rust-Oleum, Landmark Global, Wyre, Steliau, Veolia, Inetum-Realdolmen, Partena, BCCA, EY, enz. Sinds 2021 maakt Cypres deel uit van Propaganda Group.'
(bron: Propaganda Group)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- contentmarketing
- Tabloo
- data-driven content
- België
- Cypres
- kern energie
- groene energie
- geen CO2
- Propagana
- radio actief afval
- wablief
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier TikTok-ads die wél werken (en wat merken hier van kunnen...
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB over live pitch tijdens...
- Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
- McDonald’s laat lef en luistervermogen samenkomen in...
- Fjällräven opnieuw verkozen tot duurzaamste modemerk
- Tabloo start speelse contentmarketing campagne over...
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management