Tabloo start speelse contentmarketing campagne over radioactief afval

Tabloo start speelse contentmarketing campagne over radioactief afval
  • Content
  • 16 apr 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tabloo, een wetenschappelijke belevingscentrum rond radioactiviteit en de veilige berging van radioactief afval, wil bekendstaan als de neutrale, objectieve en feitelijke informatiebron rond dat onderwerp in België. Cypres 'content to connect', onderdeel van de Propaganda Group, helpt een handje.

Zo vertalen ze samen de gespecialiseerde kennis van experten in een toegankelijke expo. Sinds zijn oprichting in 2022 heeft Tabloo een aanzienlijke groei doorgemaakt, meldt Cypres, maar het centrum blijft toch vooral bekend bij bezoekers uit de heel nabije regio en scholen. Daar wilde Tabloo graag verandering in brengen. Het wetenschapscentrum klopte aan bij Cypres, dat met data-driven content- en digitale campagnes hierbij voor de perfecte ondersteuning zorgt.

De grote vraag bij de eerste awarenesscampagne voor Tabloo was: hoe zet je een gecontesteerd onderwerp als radioactief afval op een positieve manier in de kijker? Het antwoord van Cypres: door op de wetenschappelijke feiten te focussen en niet bang te zijn van een spreekwoordelijke knipoog. Met het Vlaams geformuleerde 'Wablief, radioactief?' werd een concept gelanceerd waarbij wetenschap en speelsheid hand in hand gaan. De luchtige combinatie van copy en design met een informatieve insteek trekt de aandacht en maakt lezers benieuwd naar meer.

De campagne heeft een dubbele doelstelling: meer bezoekers uit de brede regio naar Tabloo leiden en de nationale bekendheid vergroten. Binnen de regionale campagne werd hiertoe onder andere gewerkt met wobblers op lijnbussen en printadvertenties in lokale magazines, zoals De Zondag. Om de nationale bekendheid te vergroten, werd een doordachte socialmediacampagne gelanceerd, die voor heel wat meer traffic op de website zorgde. Met  een duidelijke stijging in geïnteresseerde websitebezoekers kunnen Tabloo en Cypres terugkijken op een geslaagde eerste campagne. 
(PvWK | beeld: Cypres)

Over Cypres
'
Cypres helpt al meer dan 35 jaar bedrijven en organisaties met het behalen van hun objectieven door premium content te maken die echt het verschil maakt. Apple Computer was een van de eerste klanten, sindsdien zijn er vele andere – meestal B2B – klanten bijgekomen die met Cypres samenwerken aan kennisintensieve en stakeholdergerichte communicatieprojecten. Onder hen: Agoria, Orange, ENGIE, bpost, Klimaatzaak, Fod Mobiliteit, Elo, Graco, Rust-Oleum, Landmark Global, Wyre, Steliau, Veolia, Inetum-Realdolmen, Partena, BCCA, EY, enz. Sinds 2021 maakt Cypres deel uit van Propaganda Group.'

(bron: Propaganda Group)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken