Sijthoff Media stopt met Business Insider Nederland

- Media
- 23 apr 2025 @ 14:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 23 apr 2025 @ 14:30
- Peter van Woensel Kooy
Sijthoff Media en Business Insider melden in goed overleg te hebben besloten de licentie voor Business Insider Nederland na 1 juli 2025 niet te verlengen. 'Tot die datum blijft de website volledig operationeel.'
De Nederlandse editie van medium van Business Insider werd in september 2016 geïntroduceerd onder de vlag van Z24 waar Arend van den Berg de uitgever en hoofdredacteur van was. De site Z24.nl ging daarna door als Business Insider Nederland.
Sijthoff Media nam in juni 2022 Business Insider Nederland over, een zakelijk nieuwsplatform dat circa 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand trok. Business Insider Nederland is de Nederlandse editie van Business Insider, dat onderdeel uitmaakt van Insider Inc.
In de toekomst wil Sijthoff Media zich naar eigen zeggen meer specifiek richten op bepaalde doelgroepen binnen de sectoren finance, HR, marketing, M&A, tech en overheid. Ook het aanbod aan congressen, trainingen en opleidingen wordt hierop verder uitgebouwd. De Nederlandstalige content van Business Insider Nederland zal Sijthoff Media onderbrengen binnen zijn bredere portfolio.
Ondertussen blijft het team van Business Insider actief bij Sijthoff Media, waar het bijdraagt aan andere merken binnen het portfolio, zegt de redactie. 'We zullen ons de komende maanden vol blijven inzetten voor Business Insider Nederland om de lezers van het platform optimaal te bedienen', aldus hoofdredacteur Jeroen de Boer. Ook op het gebied van contentmarketing was de titel actief.
'We zijn in gesprek geweest over de voorwaarden van de licentie in gezamenlijkheid met de Amerikanen', vult ceo Willem Sijthoff zelf op BI aan. 'Daarop hebben we in goed overleg besloten niet door te gaan. Het is jammer voor de opgebouwde reputatie van Business Insider Nederland. Het kleeft helaas aan het licentiemodel dat de voorwaarden ook wel moeten passen.'
(PvWK | beeld: BI NL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Capital C
- operationeel
- Sijthoff Media
- website
- Willem Sijthoff
- contentmarketing
- licensie
- focus
- hoofdredacteur Jeroen de Boer
- Business Insider
- redactie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [column] TikTok in april: álle trends, tools & insights die je...
- AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
- Nieuwe Dumpert-serie volgt verkeerspolitie Rotterdam
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken de voorkeur geven aan een...
- NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
- Sijthoff Media stopt met Business Insider Nederland
Laatste Nieuws
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
- AvroTros analyseert kijkgedrag met... 15-04-2025
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management