[De zomer van] Leonne van de Ven: 'Er is een kleine geboortegolf van welpjes in het wolvennest'

[De zomer van] Leonne van de Ven: 'Er is een kleine geboortegolf van welpjes in het wolvennest'
  • Bureaus
  • 23 aug 2022 @ 07:52
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Leonne van de Ven, oprichter van pr- en communicatiebureau De Wolven, heeft afgesproken maar één keer per jaar te vliegen. Geen actieve surfvakantie in Portugal dit jaar. Misschien maar goed ook, want ook in de zomer gaat het werk in het wolvennest gewoon door. Compleet met nieuwe aanwas in het nest.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
‘Deze zomer gaan we met het gezin naar Italië, naar het Gardameer. Omdat mijn man en kinderen allemaal op verschillende momenten vrij hebben is een korte reistijd fijn. We wilden eigenlijk gaan surfen in Portugal: iets actiefs doen met pubers tijdens de vakantie is een aanrader haha, maar door de drukte op Schiphol hebben we hiervan af gezien. Daarnaast hadden we al een keer gevlogen dit jaar vanwege vriendenbezoek in het buitenland. We hebben afgesproken maximaal één keer per jaar te vliegen, de rest van de reizen doen we met de auto of de trein.‘

Hoe is het eerste half jaar business wise verlopen?
We hebben een heel goed en inspirerend eerste half jaar achter de rug. We merken dat we als bureau een duidelijk profiel hebben en daardoor trekken we opdrachtgevers en partners aan waar we graag voor aan de slag gaan. Een mooi voorbeeld is het United Repair Center, een initiatief van Patagonia en Makers Unite, waar we de communicatie en lancering voor hebben gedaan. We hebben ook campagnes ontwikkeld voor onder andere een anti-discriminatieorganisatie in Noord-Holland, een energiebesparingscampagne en een wervingscampagne in de zorg.’

‘We zien dat organisaties meer dan ooit bezig zijn met hun maatschappelijke en duurzame profielen, er serieus werk van maken en hun verantwoordelijkheid willen nemen. Heel goed, want dit is heel hard nodig. Deze ‘rake verhalen’ van onze opdrachtgevers vertellen we graag. We willen anderen hiermee ook inspireren hun verantwoordelijkheid te nemen, duurzame stappen te zetten en zich meer in te zetten voor thema’s als diversiteit en het klimaat.’

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
‘Nou, in de zomer is het bij ons altijd nog best druk. Dat komt omdat onze opdrachtgevers met vakantie gaan, maar het werk door gaat. En dat pakken wij vaak voor ze op. Daarbij gaan de voorbereidingen voor september bij ons altijd al in de zomer van start. Maar het werk wordt wel iets meer verspreid doordat er veel mensen op vakantie zijn en redacties ook rustiger zijn in de zomermaanden. Dus er is zeker tijd voor andere dingen: soms werken op het strand, een yogalesje tussendoor of een wandeling met de oppashond van Steff.’

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar? 
‘Ons werk is heel divers en vaak ook korte termijn. Dus wat er allemaal aankomt is vaak ook een verrassing, dat maakt het juist zo leuk en houdt ons nieuwsgierig. Maar we hebben al wel wat mooie dingen in het vat hoor: de lancering van de Nederlandse speelfilm Crossing, Cinekidfestival, en Museumnacht. We werken ook mee aan de communicatie rondom een kantoor als ‘levend laboratorium’, dat werkgeluk onderzoekt en aan een nieuw en duurzaam voedingsconcept van een echt Hollands gerecht. Dit houden we nog even geheim natuurlijk, maar in oktober is daar zeker meer over bekend. En voor wie van wetenschap houdt: we organiseren in september de communicatie en de ceremonieweek van de Heineken Prizes in Amsterdam en Leiden, met lezingen van topwetenschappers uit de hele wereld. Dit doen we in samenwerking met het tijdschrift New Scientist.’

Wat is het laatste harde nieuws?
‘Nou, er is een kleine geboortegolf van welpjes die geboren worden in het wolvennest. Daar word ik wel heel blij van. Ook zijn we trots op onze nominatie met twee campagnes voor de Amsterdamse Communicatieprijs. Marre de Visser komt weer terug van haar zwangerschapsverlof en er zijn twee adviseurs weer terug: Zoé en Chantal. En een kleine primeur: er is ook een nieuwe communicatieadviseur gestart in juli!’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken