ASN neemt afscheid van Selmore (en de fabeldieren)

ASN neemt afscheid van Selmore (en de fabeldieren)
  • Bureaus
  • 23 dec 2024 @ 14:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

ASN Bank gaat na 8 jaar verder zonder bureau Selmore. Hiermee komt er dus ook een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de noemer #opentowork.

De dieren laten volgens Selmore ‘op ludieke wijze weten dat hun taak bij ASN Bank erop zit.’ Van het Overheersbeestje tot de Luiaard en van het PVC-Paardje tot de Voorloopvogel.

De fabeldieren speelden een belangrijke rol in het zogenoemde guiding idea ‘Zo maakt geld gelukkig’ , een concept bedacht en gemaakt door Selmore Creative Agency in samenwerking met The Ambassadors en Public Audio Amsterdam. De dieren maakten volgens de makers duurzaamheid behapbaar. ‘En daarmee wisten ze de juiste snaar te raken: duurzaam bankieren werd aantrekkelijk voor het grote publiek. Veel meer mensen maakten duurzame keuzes met hun geld en stapten over naar ASN Bank,‘ aldus Selmore.

De campagne won meerdere Esprix en Effies waaronder een Gouden en een Europese Effie, verschillende Accenten waaronder de Consistent, een reeks aan ADCN Lampen en onlangs nog een Pencil bij de D&AD.

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken