ASN neemt afscheid van Selmore (en de fabeldieren)
- Bureaus
- 23 dec 2024 @ 14:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 dec 2024 @ 14:51
- Sjaak Hoogkamer
ASN Bank gaat na 8 jaar verder zonder bureau Selmore. Hiermee komt er dus ook een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de noemer #opentowork.
De dieren laten volgens Selmore ‘op ludieke wijze weten dat hun taak bij ASN Bank erop zit.’ Van het Overheersbeestje tot de Luiaard en van het PVC-Paardje tot de Voorloopvogel.
De fabeldieren speelden een belangrijke rol in het zogenoemde guiding idea ‘Zo maakt geld gelukkig’ , een concept bedacht en gemaakt door Selmore Creative Agency in samenwerking met The Ambassadors en Public Audio Amsterdam. De dieren maakten volgens de makers duurzaamheid behapbaar. ‘En daarmee wisten ze de juiste snaar te raken: duurzaam bankieren werd aantrekkelijk voor het grote publiek. Veel meer mensen maakten duurzame keuzes met hun geld en stapten over naar ASN Bank,‘ aldus Selmore.
De campagne won meerdere Esprix en Effies waaronder een Gouden en een Europese Effie, verschillende Accenten waaronder de Consistent, een reeks aan ADCN Lampen en onlangs nog een Pencil bij de D&AD.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- John Meulemans partner bij Hibou Contenture
Laatste Nieuws
- ASN neemt afscheid van Selmore (en... 23-12-2024
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024