Ace lanceert AI Studio

Ace lanceert AI Studio
  • Bureaus
  • 13 jun 2023 @ 08:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ace lanceert een eigen AI Studio om organisaties te helpen met de inzet van Artificial Intelligence. Met de nieuwe studio zet Ace strategisch in op AI, omdat deze technologische revolutie naar verwachting het merk- en marketingvak voor altijd zal veranderen.

Het netwerk van creatieve en technische bureaus heeft het afgelopen jaar veel geïnvesteerd in de ontwikkelingen rondom AI. Dit resulteerde eerder al in het prijswinnende Missjourney.ai, een samenwerking met TEDxAmsterdam Women. Rogier IJzermans, CEO van Ace: ‘Bij innovaties is het vaak de vraag hoe duurzaam ze zijn, denk aan de Metaverse. Van AI weten we inmiddels zeker dat het de maatschappij en onze industrie blijvend gaat veranderen. Bij Ace hebben we het afgelopen jaar veel geëxperimenteerd met AI. Er kloppen steeds meer klanten bij ons aan, omdat ze hulp zoeken op dit nieuwe domein. Ace is actief over de assen: Culture & Tech, en AI zit precies op dit snijvlak. Met de lancering van onze AI Studio geven we gehoor aan de groeiende vraag uit de markt en zorgen we ervoor dat onze klanten voorop blijven lopen. Zo hebben we binnen de studio ‘Team Red’ opgezet, dat bestaande projecten bij klanten challenged met AI oplossingen. Op deze manier wordt de toegevoegde waarde van AI snel tastbaar. Sjors van Hoof heeft de leiding over Ace AI Studio.’

Sjors van Hoof, Head of Ace AI Studio: ‘Organisaties die nu slim inspelen op de verandering zullen een flinke voorsprong hebben. Binnen Ace hebben we een veilige en schaalbare infrastructuur ontwikkeld voor merken, waardoor ze de kracht van AI optimaal kunnen inzetten. Zowel in de publieke omgeving als in een gesloten omgeving. Daarnaast ontwikkelen we met de Ace AI Studio proactief nieuwe innovaties voor onze klanten. Dit is dé manier om middenin het speelveld te staan. We maken gebruik van technieken die vaak nog maar enkele weken oud zijn, dus snelheid en kennisdeling is belangrijker dan ooit.’
Op de vraag of Van Hoof AI ziet als bedreiging, antwoordt hij: ‘We zien AI als een co-pilot in het proces, waarmee het werk efficiënter en creatief hoogwaardiger kan worden. Curatie en smaak zijn nog steeds cruciaal om onderscheidend te blijven. En dat blijft de kern van ons vak.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken