Ace lanceert AI Studio
- Bureaus
- 13 jun 2023 @ 08:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 jun 2023 @ 08:45
- Michiel van Zaane
Ace lanceert een eigen AI Studio om organisaties te helpen met de inzet van Artificial Intelligence. Met de nieuwe studio zet Ace strategisch in op AI, omdat deze technologische revolutie naar verwachting het merk- en marketingvak voor altijd zal veranderen.
Het netwerk van creatieve en technische bureaus heeft het afgelopen jaar veel geïnvesteerd in de ontwikkelingen rondom AI. Dit resulteerde eerder al in het prijswinnende Missjourney.ai, een samenwerking met TEDxAmsterdam Women. Rogier IJzermans, CEO van Ace: ‘Bij innovaties is het vaak de vraag hoe duurzaam ze zijn, denk aan de Metaverse. Van AI weten we inmiddels zeker dat het de maatschappij en onze industrie blijvend gaat veranderen. Bij Ace hebben we het afgelopen jaar veel geëxperimenteerd met AI. Er kloppen steeds meer klanten bij ons aan, omdat ze hulp zoeken op dit nieuwe domein. Ace is actief over de assen: Culture & Tech, en AI zit precies op dit snijvlak. Met de lancering van onze AI Studio geven we gehoor aan de groeiende vraag uit de markt en zorgen we ervoor dat onze klanten voorop blijven lopen. Zo hebben we binnen de studio ‘Team Red’ opgezet, dat bestaande projecten bij klanten challenged met AI oplossingen. Op deze manier wordt de toegevoegde waarde van AI snel tastbaar. Sjors van Hoof heeft de leiding over Ace AI Studio.’
Sjors van Hoof, Head of Ace AI Studio: ‘Organisaties die nu slim inspelen op de verandering zullen een flinke voorsprong hebben. Binnen Ace hebben we een veilige en schaalbare infrastructuur ontwikkeld voor merken, waardoor ze de kracht van AI optimaal kunnen inzetten. Zowel in de publieke omgeving als in een gesloten omgeving. Daarnaast ontwikkelen we met de Ace AI Studio proactief nieuwe innovaties voor onze klanten. Dit is dé manier om middenin het speelveld te staan. We maken gebruik van technieken die vaak nog maar enkele weken oud zijn, dus snelheid en kennisdeling is belangrijker dan ooit.’
Op de vraag of Van Hoof AI ziet als bedreiging, antwoordt hij: ‘We zien AI als een co-pilot in het proces, waarmee het werk efficiënter en creatief hoogwaardiger kan worden. Curatie en smaak zijn nog steeds cruciaal om onderscheidend te blijven. En dat blijft de kern van ons vak.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom24-12-2024
- Drie bureaus bundelen krachten:... 24-12-2024
- ASN neemt afscheid van Selmore (en... 23-12-2024
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024