Fitzroy wordt onderdeel van United Playgrounds
- Bureaus
- 1 feb 2024 @ 14:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 feb 2024 @ 14:17
- Michiel van Zaane
Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep.
In United Playgrounds zitten onder meer branding agency Verve, merknamen-bureau Globrands en digital commerce bureau De Nieuwe Zaak. Met deze stap wil Fitzroy haar creativiteit meer aan technologie en digital commerce verbinden en oplossingen bieden die haar opdrachtgevers meer ‘adaptable to change’ maken.
Jur Baart, samen met Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder de eigenaren van Fitzroy: ‘In de afgelopen jaren hadden we de wind goed in onze zeilen. Maar we zien ook alle veranderingen die op onze opdrachtgevers en natuurlijk onszelf afkomen. De uitdagingen worden complexer en ondanks het feit dat we strategie, creatie en design goed op orde hebben, zullen we onszelf moeten verrijken met diepere kennis op het gebied van o.a. social, AI en digital/social commerce.’
‘Wij dagen onze opdrachtgevers altijd uit, maar willen daarnaast zelf ook worden uitgedaagd. We wilden niet overgenomen worden door een internationaal netwerk. Maar juist opnieuw mee gaan bouwen aan een nieuw verhaal. Binnen United Playgrounds zitten al toonaangevende bureaus op hun specifieke domein en omdat de groep nog relatief jong is, is er veel ambitie om verder te groeien. En daar kunnen wij als Fitzroy sturend in worden. United Playgrounds voelde vanaf het eerste moment als familie. Dat vinden we ongelooflijk belangrijk.’
Diederik Breijer, CEO United Playground: ‘Hier staat een man met een glimlach. We zijn enorm trots dat Fitzroy, een toonaangevend strategisch creatief bureau, zich bij ons aansluit. Vanaf het eerste moment voelde dit goed. Bij de start van United Playgrounds hebben we gezegd dat creativiteit een prominente plek in het hart van onze groep moet krijgen en met Fitzroy halen we de top in huis. Deze stap markeert een nieuwe fase in onze ambitieuze plannen, waar creativiteit en technologie samenkomen in onze oplossingen voor grote en opkomende merken. Onze positionering als ‘A playground for the remarkable’ is hiermee een flinke stap dichterbij gekomen.’
Baart, Tiggeloven en Schreuder zullen hun werkzaamheden gewoon voortzetten en blijven de directie van Fitzroy.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- social
- AI
- De Nieuwe Zaak
- Globrands
- social
- Fitzroy
- design
- creatie
- strategie
- United Playgrounds
- Verve
- digital
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom24-12-2024
- Drie bureaus bundelen krachten:... 24-12-2024
- ASN neemt afscheid van Selmore (en... 23-12-2024
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024