Kinderpostzegels lanceert campagne 'Samen geven we kinderen superkracht'
- Bureaus
- 28 mei 2024 @ 08:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 mei 2024 @ 08:22
- Michiel van Zaane
Kinderpostzegels bestaat 100 jaar en lanceerde op 27 mei de campagne 'Samen geven we kinderen superkracht'. In de campagne staat de veerkracht van kinderen centraal.
Samen met Havas Lemz ontwikkelde Kinderpostzegels een campagne waarin het beeld van een trampoline, in de vorm van een postzegel, in alle uitingen terugkomt. Het symboliseert veerkracht en het vangnet waar de organisatie zich al 100 jaar voor inzet. 'Samen geven we kinderen superkracht' wil kinderen die het moeilijk hebben laten zien dat zij er niet alleen voor staan en aan Nederland vertellen dat Kinderpostzegels met hun steun grote positieve impact kan maken. Ook een serie wenskaarten, gemaakt in samenwerking met Hallmark, draagt deze boodschap uit.
In Nederland hebben honderdduizenden kinderen te maken met grote zorgen, door armoede, eenzaamheid of problemen thuis. Die kinderen missen een vangnet in hun leven en een goede basis om veerkrachtig te kunnen zijn.
Sanne Penders, Hoofd Marketing Communicatie & Fondsenwerving bij Kinderpostzegels: ‘We hebben Havas Lemz gevraagd om een campagne te ontwikkelen die zichtbaar maakt wat veerkracht is en waarom het zo belangrijk is voor kinderen. Veerkracht is een superkracht in je hoofd en in je hart die helpt met moeilijke situaties om te gaan. Belangrijk was het vinden van de juiste balans tussen een mediagenieke campagne die de kracht van kinderen benadrukt, en de zwaarte van de problematiek waar sommige kinderen mee te maken hebben. Ik ben ongelofelijk trots op het resultaat. De campagne brengt de positieve kracht van kinderen prachtig in beeld en laat zien wat Kinderpostzegels doet: we zetten ons dagelijks in om de veerkracht van kinderen te versterken - en dat al honderd jaar.’
Veerkracht in beeld
De TV-commercial, geproduceerd door Soda Films, begint met het vertellen van de noodzaak van het werk van Kinderpostzegels. De voice-over is ingesproken door Sarah Janneh, bekend van Klokhuis. Van bovenaf gefilmd, zien we dat kinderen opgevangen worden door een trampoline, een symbolisch vangnet. We zien hen opveren en letterlijk veerkrachtig worden. Als de camera uitzoomt is zichtbaar dat de trampoline de vorm van een postzegel heeft, een verwijzing naar de bekende kinderpostzegelactie. Het woord superkracht sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Voor de hele campagne is gekozen voor het beeld van de trampoline en de speelse kleuren paars en oranje. In alle uitingen is ook een feestelijk oranje lint te zien, dat de viering van 100 jaar Kinderpostzegels uitbeeldt.
De komende drie weken zijn de uitingen te zien op TV, outdoor en online. In september, rond de landelijke kinderpostzegelactie, vindt de tweede fase van de mediacampagne plaats. Tijdens het jubileumjaar werkt Kinderpostzegels samen met partners als PostNL, Hallmark en Intertoys om de boodschap van deze langlopende campagne te versterken. Het hele jaar door zijn verschillende uitingen te zien in de campagnestijl.
Credits:
Opdrachtgever: Kinderpostzegels
Reclamebureau: Havas Lemz
Productie: Soda Films
Fotografie: Tim Stet Foto
Contentcreatie: Let's Peak Creative Agency
Media-inkoop: Havas Play
PR: Coebergh Communicatie & PR
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom24-12-2024
- Drie bureaus bundelen krachten:... 24-12-2024
- ASN neemt afscheid van Selmore (en... 23-12-2024
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024