Biografie
Lisette Gerbrands
'Contentmarketing speelt een prominente rol in de huidige mediawereld'
Ieder bureau en elke journalist kan een goed verhaal schrijven of een mooi concept bedenken. Maar zorgen dat die content ook gelezen wordt, is een ander verhaal. ‘Organisaties hebben vaak moeite met het bereiken van hun publiek. En daar ligt nu juist de kracht van een uitgeverij. Die kan met haar journalisten als geen ander die verhalen ophalen en vervolgens via de verschillende kanalen en merken verspreiden zodat ze bij een relevant publiek terechtkomen’, zegt Mirjam Brinks, creative director van TMG Natives.
Nancy Schuurmans (DELA): 'Contentmarketing is geen duidelijk afgebakend vakgebied'
DELA staat bekend om haar brede dienstverlening in uitvaartverzekeringen en -verzorging en heeft aan onderwerpen voor content creatie geen gebrek. Al kenden de marketinginspanningen twee jaar geleden een bijna gegarandeerde sales-score, toch liep ook bij DELA de conversie terug.
Reach: 'Contentmarketingvak krijgt steeds meer fundament'
Het speelveld voor contentmarketingbureaus is volop in beweging. Het gebeurt echter niet elke dag dat ervaren spelers met een nieuw initiatief komen. Alec Bergsma en Peter van Kessel sloegen begin 2016 de handen ineen en openden vanuit een markant pand in Baarn hun ‘content first agency’ onder de toepasselijke naam Reach.
Ed Peelen (hoogleraar Universiteit van Amsterdam): 'Ik hoop een brug te slaan tussen wetenschap en praktijk’
Prof. dr. E. Peelen – benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA) – initieert in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven onderzoek en doceert het vak content marketing bij Communicatiewetenschap.
Waarom personal branding werkt
Jezelf durven te zien als een merk – en dat uit durven te dragen – is nog altijd een ding in ons ondernemerslandje. Laat staan in de nog kleinere wondere wereld van content marketing en freelancers. Hier wordt al snel gereageerd met ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’.
Robert Doggers (Yune): 'Ik mis nog te vaak synergie tussen traditionele media en online platformen'
Merken zijn steeds meer ‘always on publishers’ en dat vraagt om een nieuwe aanpak in de (commerciële) communicatie, vindt video en content marketing bureau Yune. De inhoud staat daarbij meer centraal dan ooit en het creëren van kwalitatief hoogstaande content is daarbij key. Op zich geen hogere wiskunde maar wel een ware kunst om dit in de praktijk tot uiting te brengen. Yune heeft inmiddels negen jaar ervaring in het ontwikkelen van digitale (video) content die gebaseerd is op de behoeften van de consument.
[Stelling van de week #16] 'Contentmarketing kan het nooit alleen af, het moet ondersteund worden met andere marketingacties'
Er wordt nog wel eens vergeten dat echte contentmarketing zich onderscheidt door het effect dat ermee gerealiseerd wordt. Het gaat uit van de behoeften van de doelgroep en speelt daar op in met journalistieke content die vaak van hoge kwaliteit is. De kracht van dit soort redactionele content is dat je een behoefte kunt creëren. Met bijvoorbeeld een goede commercial versterk je het bewustzijn voor een merk of dienst. Waarna je met een scherpe aanbieding je kunt ‘scoren’. Dus kan contentmarketing het alleen af? Ik weet het niet hoor.
[Stelling van de week #15] 'Je moet altijd nieuwe content creëren'
Dag in dag uit wordt er van alles geproduceerd. Denk aan blogs, vlogs, een wetenschappelijk artikel maar ook interviews en nieuwe campagnes of tweetjes vliegen je om de oren. Kunnen we het allemaal nog wel bijbenen of moeten we minder maken en bestaande content recyclen? Dat hangt bijvoorbeeld van de kwaliteit van de content af en hoe relevant de content voor jouw doelgroep is. Het gaat er in feite om dat wanneer je zelf iets iets toevoegt, een visie, een tip of facts & figures, dan is contentcuratie net zo zinvol als contentproductie en hoef je dus niet altijd iets nieuws te creëren. Eens kijken wat het panel er deze week van vindt.
[Stelling van de week #14] 'Hoe meet ik het succes van contentmarketing'
Het meten van succes blijft onderwerp van gesprek en nog altijd heeft niemand dé formule gevonden om succes te meten. Daardoor blijft het lastig om effecten te meten en erachter te komen welke content werkt. Maar vooral ook welke content niet werkt. Het is cruciaal om van tevoren te bedenken wat de functie moet zijn van bepaalde content en welke subdoelen er behaald moeten worden. Voel je je hier niet verantwoordelijk voor? Of besteed je geen - of te weinig - aandacht? Dan ga je toch echt te slordig om met het budget. Van zowel je organisatie als dat van je klant. En het mag toch niet zo zijn dat een marketeer zich niet bezig houdt met wat zijn investering in content oplevert? Benieuwd naar de mening van ons panel? Lees dan gauw verder!
[Interview] 'Als vitaal onderdeel van de route naar succes'
Het samen met opdrachtgevers creëren van maatschappelijke toegevoegde waarde vormt een belangrijke pijler van Blyde Benelux. Niet als tegenhanger van conversie en omzet, maar als vitaal onderdeel van de route naar succes. Het team is vanuit gedeelde interesse en ervaring gespecialiseerd in sustainability PR.
[Stelling van de week #13] 'Contentmarketing is geen wondermiddel'
Een wondermiddel is een geneesmiddel tegen alle kwalen. Maar om een geneesmiddel te kunnen toepassen dien je eerst te weten wat precies de kwaal is. In die zin zou je kunnen zeggen dat contentmarketing een vorm van een wondermiddel is. Het is namelijk een benadering waarin het gesprek wordt aangegaan en het luisteren naar de (potentiële) klant centraal staat om te kunnen voorzien van de juiste informatie. Hierdoor achterhaal je de kwaal en kun je het geneesmiddel samenstellen en toedienen. Of moet ik zeggen wonderen bestaan niet, dus wondermiddelen ook niet. Zelfs niet in de vorm van contentmarketing.
[Stelling van de week #12] ' De effectiviteit van contentmarketing is een kwestie van lange adem'
Wie aan contentmarketing denkt zal tegelijkertijd denken aan het bouwen aan een relatie met je publiek. Iets waar je de tijd voor moet nemen en waar altijd meer energie, uren en geld in gaat zitten dan je van tevoren bedenkt. Je bent bezig met zorgen dat je doelgroep je weet te vinden en jouw content dusdanig betrouwbaar vindt zodat ze een volgende keer 'uit vrije wil' je weer opzoeken wanneer ze behoefte hebben aan nieuwe input. Je kunt dus stellen dat contentmarketing van de lange adem is waarin je continu anticipeert op vraag en aanbod. Echter is het zo dat een lange adem enigszins suggereert dat er sprake is van een negatieve context. Toch is het noodzakelijk om trouwe volgers te realiseren. Het panel denkt er het zijne van en is het niet geheel met elkaar eens. Wat denkt u ervan?
[Interview] 'Op cruciale momenten inhoudelijk en technisch iets nieuws toevoegen'
‘Zet de eindgebruiker voorop. In alles wat je bedenkt, adviseert, ontwikkelt, altijd. Klinkt logisch, maar tijdens complexe trajecten met allerlei belangen moet je regelmatig knokken om op die stoel van de gebruiker te blijven zitten. Daar wordt alles beter van, van concepten tot producten en diensten’. Dat is wat Jeroen van Koningshoven, Creative Director Born05 als belangrijke learning voor de lezers van MarketingTribune mee wil geven. Born05 is een creatief digitaal bureau uit Utrecht dat zorgt voor waardevolle interacties tussen merken en mensen. Van Koningshoven vertelt over het laatste nieuws, trends en inspiratiebronnen.
[Stelling van de week #11] 'Goede tekstschrijvers zijn onontbeerlijk voor goede content'
Je zou denken dat goede content minimaal een goede schrijver nodig heeft. Alleen heeft elke schrijver zijn eigen stijl die weer niet altijd past bij iedere doelgroep. Het op papier zetten van een pakkend verhaal is niet voor iedereen weggelegd. Net zo min als dat alle schrijvers content kunnen converteren naar een voor de doelgroep aansprekende stijl. Zijn goede tekstschrijvers echt zo noodzakelijk om goede content te schrijven of schrijft een doorsnee journalist of (content)marketeer net zo makkelijk goede - of beter gezegd passende - content die aanslaat bij de doelgroep? Want dan pas is het goede content, toch? Om over de discussie wat goede content nou daadwerkelijk is nog maar niet te spreken. Afijn, het panel heeft zijn mening weer gevormd. Dus leest u gauw verder.
[Interview] 'De wereld verandert zo rap dat de crisis de nieuwe default is'
Truman is een contentmarketingbureau voor premium branded content en helpt merken met het versterken van hun merkauthenticiteit door het vertellen van geloofwaardige merkverhalen in reclame en content. Het laatste nieuws is dat het door Truman geschreven boek ‘True Storytelling, geloofwaardigheid als marketingtool’ dat vanaf 15 maart in de boekhandel ligt. ‘Het boek beschrijft onze eigen methode en is het eerste boek dat authenticiteit, storytelling en content marketing aan elkaar verbindt.’ Een goede aanleiding om nader kennis te maken met Paul Hillesum, een van de oprichters van Truman.
[Interview] 'Print maakt een comeback in de retail en wholesale'
Dat print een comeback maakt in de retail en wholesale en dat online en print echt niet zonder elkaar kunnen, is een besef dat Arnoud Happé, eigenaar van Miller Media & Concepts, langzamerhand ziet landen bij zijn klanten. ‘De marketingcommunicatie naar de resellers is vaak prima in orde, maar de vertaalslag naar de consument is dat helaas niet altijd. Als wij ze door onze bril naar hun uitingen laten kijken, gaat er een wereld voor ze open.’
[Stelling van de week #10] 'Eén video die viraal gaat is effectiever voor je merk dan een jaar lang inhoudelijke blogs publiceren'
Een video die viraal gaat versus een jaar lang inhoudelijk blogs publiceren. Het is lastig om te bepalen welke van de twee waardevoller is voor jouw merk of organisatie. Bereik realiseren binnen je doelgroep en een bron van inspiratie zijn met jouw content blijft steeds weer een uitdaging. Hetzij in de vorm van een virale campagne, hetzij in de vorm van een jaar lang inhoudelijke blogs. Virale campagnes zijn weliswaar maar tijdelijk onderwerp van gesprek maar ze gaan wel de hele wereld over. En terwijl je zou denken dat inhoudelijk sterke blogs meer waarde hebben is dat ook nog maar de vraag. Want als niemand het leest ben je nergens. De two minutes of fame van viral succes is tijdelijk, en resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor succes in de toekomst. Of praten we al teveel in middelen en moeten we een stap terug doen; kijken wat de gestelde doelen zijn en op zoek naar een goede balans in onze contentmarketinstrategie?
[Interview] ‘Content maken is een vak dat losstaat van verslaggeving waarin journalisten worden getraind’
‘Goede content blinkt uit in originaliteit. Zeker nu steeds meer bedrijven “iets met content” gaan doen, ontstaat er zo’n grote brij aan dertien-in-een-dozijn-artikelen, ludiek bedoelde inhakers en niets toevoegende infographics dat het voor de doelgroep vrijwel ondoenlijk is om alles bij te houden’, zegt Michel van Kats, contentcreator Contentbureau.nl.
[Interview] 'Er zijn geen excuses om niet te werken aan je zichtbaarheid'
Jennifer Delano heeft als passie mensen 'vooruit schoppen' en haar doel is om honderdduizend mensen in vijf jaar in beweging te krijgen. En dat doet ze dan ook. Op drie verschillende manieren, te weten: als eigenaar en PR-agent bij DelanoPR, als internetexpert bij EditieNL en PowerPR, en als initiatiefneemster voor www.pestenisnietleuk. Tijd voor een gesprek over deze veelzijdige manier in het op weg helpen van anderen.
[Stelling van de week #9] 'Samenleving heeft behoefte aan betrouwbare content, geproduceerd volgens journalistieke principes'
Of de samenleving behoefte heeft aan betrouwbare informatie is de vraag waar het panel deze week zijn hoofd over mocht breken. Het antwoord op deze stelling is afhankelijk van waar in het koopproces de consument zich bevindt en welk type content hij zoekt. Objectieve informatie, een review, onderzoek, autoriteit of geloofwaardigheid? Er wordt tegenwoordig bijzonder veel content geproduceerd, gepubliceerd en gedeeld. Alles is te vinden op websites, in boeken en magazines en die content dient op zijn minst betrouwbare content te zijn. Toch? Of mag ik stellen dat de consument niet continu behoefte heeft aan gedegen content? En dat betrouwbaarheid en journalistieke principes an sich niet altijd onmisbaar zijn?
Stampwallet: Potentie om internationale standaard te worden
Sparen. Nederlanders zijn er dol op. En wie kent ze niet, de spaarkaart waar na aankoop een stempel op wordt gezet. Ondanks dat stempelkaarten populair blijven is deze fysieke vorm wat achterhaald. Een goede reden om de immer populaire kaart in een nieuw jasje te steken vond Wouter Meeuwisse, creative director Stampwallet.
[Stelling van de week #8] 'Video wordt zwaar overschat als middel in een contentstrategie'
De stelling van deze week is dat video zwaar wordt overschat als middel in een contentstrategie. Video overschat? Er zal in de eerste plaats goed - of beter – nagedacht moeten worden over de strategie van een organisatie of merk. Om pas daarna te kijken naar het feit of het inzetten van video past bij de gekozen strategie. En niet andersom, dat de strategie wordt aangepast op het inzetten van video. Dit middel is namelijk niet de oplossing voor alle problemen. Wel is video één van de belangrijkste middelen van het moment en here to stay. Of het panel het daarmee eens is?
[Stelling van de week #7] 'Contentmarketing is hetzelfde als storytelling'
Op het Branded Content Event vertelden sprekers waarom het inzetten van branded content zinvol kan zijn voor jou als merk. Ze gaven daarbij tips en trucs aan de bezoeker hoe een gesponsord verhaal het beste zijn weg naar de klant vindt. Maar het inzetten van contentmarketing en storytelling is weer een ander verhaal. Letterlijk en figuurlijk gesproken. Deze onderdelen gaan over het bouwen aan de relatie met je klant en het creëren, vertellen en delen van verhalen om je merk tot leven te brengen. Je zou kunnen zeggen dat contentmarketing en storytelling nagenoeg hetzelfde is? Het panel laat van zich horen.
[Interview] 'Geen geneuzel of stoere praatjes, maar inhoud en visie'
‘Lubbers De Jong bestaat inmiddels bijna 30 jaar en ik was zelf ooit klant van het bureau in mijn rol van medeoprichter en marketingdirecteur van Dell Benelux. In 2008 heb ik het bedrijf van Bert Lubbers overgenomen met de doelstelling om de dienstverlening van Lubbers De Jong te moderniseren voor de digitale wereld en alle nieuwe mogelijkheden en mediakanalen die er zijn. Dat is natuurlijk een doorlopend proces, maar we zijn daar succesvol mee’, zegt Peter Keijzer, directeur van Amsterdams adviesbureau Lubbers De Jong
[Stelling van de week #6] 'Met weinig budget kun je toch starten met contentmarketing'
Kleine initiatieven kunnen grote betekenissen hebben. Maar het kan net zo goed zijn dat grote campagnes nauwelijks indruk maken. Hoe belangrijk is het budget om je doelgroep aan te kunnen spreken? Is er veel geld, tijd en energie nodig om content te maken waarmee je de interesse en betrokkenheid van jouw doelgroep te realiseren? De stelling van deze week is 'Met weinig budget kun je toch starten met contentmarketing?' Is dat zo of moeten we de kosten van een goede contentstrategie niet onderschatten? Vakmanschap is meesterschap en daar hangt een prijskaartje aan zou je denken. Of valt dat mee?
Branded Content Event in tweets
Ruim vijfhonderd bezoekers zagen vandaag op de 10de editie van het Branded Content Event hoe Joeri van den Bergh de dag opende met vele stellingen en cases die relevant zijn voor the next generation, gevolgd door het verhaal van Puck Landewe over de transformatie van Wehkamp. De aanwezigen deden inspiratie op tijdens de vele parallelsessies, zagen hoe BrandDeli de pitch won voor Ditzo en luisterenden naar de wetenschappelijk onderbouwde presentatie van Christine Liebrecht. Cor Hospes sloot de dag af met zijn presentatie waarin hij alle bevindingen en adviezen van de dag volledig overhoop haalde. Kortom: een enerverende dag met genoeg stof tot nadenken. Heeft u het event gemist? Niet getreurd, lees de ervaringen en reacties van bezoekers die werden gedeeld op Twitter in onderstaand overzicht.
[Branded Content Event] Ephemeral media is de nieuwe trend
Op de 10de editie van het Branded Content Event wordt ingegaan op de ontwikkelingen van en vragen over branded content. Joeri van den Bergh bijt het spits af en muziek knalt uit de boxen. Van den Bergh, bekend van het boek How cool brands stay hot, vertelt in een inspirerende keynote over de verschillen en overeenkomsten tussen generaties en wat dat betekent voor het aanbieden van content.
[Branded Content Event] ' Net zo snel en relevant maken als het nieuws'
‘Het maken en publiceren van content met impact werkt en bij NU.nl maken we dat soort content. Inhoudelijk relevante content is een krachtige selector. Soms gaat de kwantiteit - het aantal keer dat een artikel gelezen is – omlaag, maar de kwaliteit van het verkeer gaat dan wel omhoog, zegt Joost Bon, uitgever NU.nl sinds 2014 en spreker op het Branded Content Event van BBP Media.
[Branded Content Event] 'Samen dilemma's onder de loep nemen'
‘Gebruik maken van een influencer om je marketingdoelstellingen te realiseren = hot. Het thema van deze editie is niet voor niets - Next generation branded content. In onze presentatie bespreken we hoe je de millennial doelgroep echt te pakken kan krijgen met je marketingcampagne en wat dit dan ook oplevert. Samen met L’Oréal presenteren we wat onze learnings zijn bij het toepassen van Next Generation Branded Content’, zegt Simone Beekman, accountmanager Brand Partnerships BrandDeli en spreker op het Branded Content Event.
Live videocontent vanaf Branded Content Event via Nu.nl
Nu.nl is spreker op het Branded Content Event en zal live content streamen en publiceren in zijn app. Dit doen ze via een nieuwsblok op de homepagina in hun app waar de bezoeker het event live kan volgen. De content zal alleen op de locatie van het event te zien zijn omdat de app gebruikt maakt van de GPS positie van de telefoon. Alle gemaakte content wordt de dag na het event beschikbaar gemaakt.
[Stelling van de week #5] 'Een goed idee vindt zijn publiek vanzelf'
Het uiteindelijke doel van contentmarketing is om klanten aan te trekken en aan je merk of organisatie te binden. Anders gezegd. Van een potentiële klant een klant maken die uiteindelijk een ambassadeur van je merk wordt. Vele inspanningen zijn daarom er op gericht om je mogelijke consument te bekoren de volgende stap te zetten in zijn customer journey. Maar op welk moment in de customer journey bereikt een goed idee zijn publiek? En verkoopt een goed idee zichzelf of heeft het een spreekwoordelijk duwtje in de rug nodig? Het panel heeft zijn mening over de stelling van deze week weer gevormd.
[Branded Content Event] 'Het DNA van het merk bepaalt wat je wilt communiceren'
‘Mijn presentatie is interessant voor iedereen die zich met content bezig houdt en geeft een kijkje in de keuken van Renault en hun contentstrategie. Ik ga het publiek een aantal no brainers meegeven, echter het gebeurt te vaak dat we daar aan voorbij gaan. Ik schud ze wakker van de “content” cloud terug naar de werkelijkheid zeg maar. Een belangrijk onderdeel als je succesvol wilt communiceren met je doelgroep’, zegt Gerard van Driesten, strategie en conceptmanager marketing partnerships Sanoma en spreker op het Branded Content Event.
[Branded Content Event] 'Er blijft vaak een soort van sluimerende angst voor het onbekende'
‘We zijn plan om geen goed nieuws show op te voeren, maar kiezen er voor om de belangrijkste learnings en inzichten van het afgelopen jaar met het publiek te delen. We zullen niet alleen laten zien wat we hebben gedaan en wat goed gewerkt heeft, maar juist ook vertellen over de uitdagingen waar we tegen aan zijn gelopen en de praktijkervaringen die we hebben opgedaan in dit nieuwe vakgebied’, zegt Joost Geurtsen, creatief strateeg bij Endemol Beyond en spreker op het Branded Content Event donderdag 4 februari.
[Branded Content Event] 'Alleen inspiratie bieden is te weinig'
Dr. Christine Liebrecht is auteur van de 70ste Swocc-publicatie ‘Doelstellingen behalen met contentmarketing’, werkzaam als docent en onderzoeker corporate communicatie aan de Universiteit van Amsterdam en spreker op het Branded Content Event. In haar onderzoek richt Liebrecht zich op de effecten van taal en andere boodschapkenmerken in communicatie-uitingen. De onderzoeksresultaten geven contentmarketeers instrumenten en handvatten om onderbouwde keuzes te maken bij het opzetten van hun contentmarketingstrategie. Uiterst interessante kost dus. Ik raakte nieuwsgierig en bevroeg Liebrecht naar de focuspunten van haar verhaal op het Branded Content Event.
[Branded Content Event] 'De volgende stap zou kunnen zijn dat de klant de content maakt'
Op het Branded Content Event is Puck Landewé, teamleider van de redactie van Wehkamp.nl, een van de verhalenvertellers die het podium betreedt waar ze zal vertellen over de ontwikkeling van Wehkamp. Van webshop naar een heuse content brand. In 2013 begon ze bij het online platform met de missie om een redactie samen te stellen en inspiratie aan de website toe te voegen. Twee jaar later is ze met haar team verantwoordelijk voor de inhoud en strategie en creëert ze een eigen contentserie, werkt ze samen met vloggers, verzorgt ze persoonlijk winkeladvies voor klanten en wordt inspirerende videocontent geproduceerd. Landewé vertelt op het event waarom Wehkamp zich is gaan focussen op contentcreatie, maar eerst maken we nader kennis met haar.
[Interview] 'Ziek zijn is al lastig genoeg'
‘Omdat we steeds meer zelf boeken en bladen zijn gaan uitgeven, hebben we onze naam veranderd in Uitgeverij Zezz. Zezz staat voor Zorg En Ziek Zijn, want dat is het terrein waar we ons nu op bevinden. Ons doel is niet zozeer media te maken met een medische invalshoek. Die informatie is genoeg te vinden bij de dokter en op internet. We willen informatie en inspiratie bieden over hoe je omgaat met ziek zijn’, zegt Sandra Rijnen, uitgever bij Zezz.
[Branded Content Event] 'Open je empathische oor en luister'
Al vanaf dat hij tien jaar was schreef Cor Hospes verhaaltjes. Het kan geen toeval zijn dat hij ruim 20 jaar als journalist en tekstschrijver heeft gewerkt. Altijd meer een maker dan een spreker geweest en toch geeft hij met grote regelmaat een training, masterclass of een workshop waarin hij bedrijven vertelt hoe ze slimmer kunnen zijn op het gebied van contentmarketing, storytelling en social media. Het doel? Beter en efficiënter communiceren. Op het Branded Content Event wil Hospes de bezoekers motiveren en irriteren. In dit interview lichten we vast een klein tipje van de sluier op.
[Stelling van de week #4] 'Branded content is een wolf in schaapskleren'
De scheidslijn tussen redactionele content en branded content wordt iedere dag dunner. Zorgt het commerciële element in de boodschap voor meer of juist minder geloofwaardigheid en hoeveel ruimte mag branded content nog afsnoepen van redactionele content? Dit is al tijden onderwerp van discussie en het gesprek is nog lang niet klaar. We deponeerden er een stelling over bij een aantal gevestigde namen in contentmarketing.
[Branded Content Event] 'Brug slaan tussen filosofie, kennis en diensten'
In 2015 introduceerde Dela de campagne 'Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat'. Het vervolg op de bekroonde campagne 'Waarom wachten', waar de kern van de boodschap onveranderd bleef; het delen van woorden. Maar hoe inspireer je Nederland om daadwerkelijk woorden met elkaar te delen? Gedurende de eerste parallelsessie op het Branded Content Event - op 4 februari aanstaande - presenteren Martin Kersbergen van Dela, Robbert van der Wurff en Inge Kenter van Sanoma | SBS hoe er vanuit een bestaande campagne een branded content-samenwerking ontstond tussen coöperatie Dela, Talpa en Sanoma | SBS en Radio 538 als mediapartners.
[Branded Content Event] 'Muziek en artiesten zijn een steeds krachtiger instrument voor merken'
De speerpunten van mijn verhaal op het Branded Content Event zijn dat de muziekmarkt en de werkwijze van Universal Music de afgelopen jaren een aanzienlijke ontwikkeling door heeft gemaakt. Met name de ontwikkeling in het streamen van muziek zorgt ervoor dat muziek en artiesten een steeds krachtiger instrument voor merken is geworden om hun doelgroep te bereiken’, vertelt Thierry van Engelen, director new business Universal Music.
[Interview] 'Breder denken dan de opdracht'
LBL is een bureau met een vaste kern van circa twintig contentexperts en een groot netwerk van specialisten. Sinds een paar jaar is het bureau overgestapt naar deze netwerkstructuur, omdat ze merkten dat ze kennis zo effectiever, meer to the point en gerichter kunnen bijhouden en inzetten ten behoeve van de opdrachtgevers. ‘Onze experts krijgen zowel op ons blog als in de LBL-jaargids een podium waar we onze kennis delen. We werken voor uiteenlopende opdrachtgevers in retail, finance, food en non profit. Onze meerwaarde voor klanten is dat we breder denken, adviseren en acteren dan de opdracht. We zijn partners in de uit te voeren contentstrategie’, zegt Lobke Heisen, (creatief) directeur.
[Stelling van de week #3] 'Het effect van storytelling is vaak niet wat het zou kunnen zijn'
De definitie van storytelling is: 'Het verpakken van een marketingboodschap in een verhalende vorm' en is daarmee een inspirerende vorm van communicatie die prikkelt, voor beleving zorgt en hopelijk bij de ontvanger blijft plakken. Met steeds grotere regelmaat wordt storytelling ingezet om een verhaal van een merk en de merkwaarden op onderscheidende wijze te vertellen. Maar levert de inzet van storytelling en het vertellen van het merkverhaal wel het gewenste resultaat en effect op? Het panel heeft zijn mening weer gevormd en reacties van Lobke Heisen (LBL), Christine Liebrecht (Uva), PietHein Goossens (MPG.) Coen Huibers (LVB Networks) en Jonas Nouwen (The Big Story) staan voor u klaar.
[Branded Content Event] 'Next generation branded content'
Het thema van het Branded Content Event in 2015 was Van branded content naar brands met content en dat blijkt begin 2016 nog altijd een actueel onderwerp. De ontwikkeling van branded content is nog niet op zijn einde en neemt zelfs een steeds grotere vlucht voor merken.
- AlgemeenNieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...Nieuws Onderzoek: CEO verwacht dat AI...Nieuws KPN's 'Piece of me'-case wint Grand...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...Weblog [column] In alle eerlijkheid...Nieuws John Meulemans partner bij Hibou...Nieuws Abovo Maxlead neemt DASE Analytics...Nieuws Retailmediarevolutie: De hype voorbijWeblog [column] Creativiteit heeft geen...
- ContentmarketingNieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...Weblog [column] De klantreis: jeuk- of...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...Nieuws Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan...Nieuws Unilever verkoopt merk Conimex aan...Weblog [column] foodexpert Elody de Vries:...Nieuws Joyce Bierman (AH) over foodtrends...
- MediaNieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...Nieuws Mediahuis: lancering Mediahuis RaaktNieuws Artsen zonder Grenzen:...Nieuws Samen kijken versterkt impact van...
- Online MarketingWeblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...Nieuws Waarom de huidige...
- SponsoringNieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekendNieuws Picnic titelpartner van wielerploeg...Nieuws Energiedirect en PSV brengen negende...Nieuws Eredivisie wordt VriendenLoterij...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024
- Interview: Hema verovert TikTok met... 12-12-2024
- MyHeritage animeert LiveMemory met AI27-11-2024