Thomas Marzano, Head of Brand Design Philips: 'Waar is het karakter?'

  • Design
  • 27 sep 2013 @ 12:42
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieBranding

In een mooi gemaakte video op Vimeo vertelt Thomas Marzano, Head of Brand Design bij Philips, over de rol van design in branding. De video is alweer twee maanden geleden geplaatst door Dutch Design, maar extra exposure is verdiend. De film begint met een close up van iOS7. Marzano vraagt zich hardop af, vrij vertaald: 'Als we in design vooral focussen op het gebruiksgemak, waar blijft dan het karakter, de persoonlijkheid?'

Niet dat dingen lastig moeten zijn in gebruik, helemaal niet, maar Marzano wil vooral ook pleiten voor behoud van merkpersoonlijkheid en karakter. 

De video licht een tipje van de sluier wat betreft de organsiatie van design bij Philips en de rol die design er speelt.

Marzano: 'Ultimately, design is what we do to create an emotional connection.'

De moeite van het volgen waard trouwens: het Vimeo-kanaal van ItaliaDesign: 'an undergraduate field school and research program offered by the School of Interactive Arts & Technology at Simon Fraser University. The most significant contribution to the field are interviews conducted each year in Italy with industry leading designers, thinkers, architects and design manufacturers.'



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken