Carlsberg presenteert prototype afbreekbaar flesje

  • Design
  • 14 jul 2015 @ 16:35
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • SustainableInnovatie

Het Deense biermerk Carlsberg presenteerde onlangs het prototype voor het eerste biologisch afbreekbare bierflesje: de ‘green fiber bottle’. Het plan voor het flesje werd in januari al geïntroduceerd, op het World Economic Forum in Davos.

Afbreekbare houtvezels
Alle onderdelen van het flesje zijn gemaakt van houtvezels. Het prototype bevat al een afdruk van het Carlsberg logo in relief, het uiteindelijke flesje zal nog duidelijker de identiteit van Carlsberg bevatten. De ontwikkeling van het flesje is een project van Carlsberg Circular Community (CCC), een nieuw samenwerkingsverband dat innovatieve verpakkingsmaterialen ontwikkelt in samenwerking met ecoXpac, een Deense fabrikant van flesjes op basis van natuurlijke houtvezels. CCC en ecoXpac werken samen met de Technische Universiteit van Denemarken, het Innovation Fund Denmark en enkele industriële partners.

Duurzamer dan glas
Biologisch afbreekbare flesjes zijn duurzamer dan glazen flesjes, zegt Carlsberg’s CSR Director Simon Boas Hoffmeyer. ‘Ten eerste omdat het gemaakt wordt van biologische materialen die niet opraken, zolang ze ten minste op een duurzame manier verworven worden. En mocht het zo zijn dat de flesjes niet verzameld worden na gebruik, dan weten we dat de natuur het afbreekt.’
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken