Pharrell onthult derde collectie met G-Star Raw

  • Design
  • 20 aug 2015 @ 16:04
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • SustainableVisual id

Voor de derde keer onthult zanger/producer Pharrell Williams een collectie samen met G-Star Raw. De kledingstukken zijn gemaakt van gerecycled plastic uit de zeeën, vandaar de naam Raw for the Oceans. ‘Turning the tide on ocean plastic pollution’ is de slogan van de collectie. Het thema dat duidelijk terugkomt in de kleding: de zee.

Stof gemaakt van plastic
De stoffen voor de kleding zijn gemaakt op basis van plastic, dat door milieuorganisatie Parley for the Oceans uit de zee is gehaald en door textielbedrijf Bionic Yarn. Het gaat naar verluidt om wel 700.000 petflessen, die allemaal zikn ingezet voor de collectie. Door plastic om te zetten in garen, wordt het samen met andere materialen tot stof geweven.

Octopus als mascotte
De collectie Raw for the Oceans bestaat uit jeans en spijkerjacks, t-shirts en sweatshirts en is te koop in de winkels van G-Star en online. De lijn heeft duidelijk de zee als thema, wat bijvoorbeeld is te zien aan het diep donkerblauwe denim, Bretonse strepen en de mascotte van de collectie: een octopus. Er zijn stukken voor mannen en vrouwen.

Jas voor onderzeeërs
Een van de opvallendste stukken is een futuristisch ogend jack met capuchon, genaamd de Occotis HDD Bomber. Het gezicht van de drager is bijna helemaal bedekt wanneer hij de capuchon op heeft. De jas is bedoeld als kruising tussen een legerjack en het soort ‘jas’ dat mensen in onderzeeërs moeten aantrekken als ze de boot plotseling moeten verlaten. Volgens G-Star is het jack geinspireerd op een schets van Pharrell Williams.

Trend
Stof gemaakt van plastic is hip. Adidas bracht onlangs een collectie sneakers van oceaanplastic op de markt en de Nederlandse student Boyan Slat heeft een machine ontwikkeld die tonnen plastic uit de zee vist.

Via Dezeen.com





Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken