[over de grenzen] True North verantwoordelijk voor merkidentiteit eerste museum ooit in Blackpool
- Design
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Nanny Kuilboer
Blackpool krijgt eindelijk een museum: Showtown. Het museum eert de komieken, stijldansers, circussen en andere artiesten die de illustere kustplaats ooit met een bezoek hebben vereerd. True North uit Manchester deed de positionering en branding, meldt Designweek.
Merkidentiteit moet levendigheid Blackpool weerspiegelen
Blackpool heeft altijd een belangrijke bijdrage aan het entertainmentlandschap van de VK geleverd. De merkidentiteit voor Showtown bestaat uit ‘merkblokken’ die de ervaringen van de bezoekers weergeven. Steve Royle, creatief directeur True North: ‘De blokken hebben een modulair ontwerp gekregen met heldere en contrasterende kleuren om de levendigheid van Blackpool te weerspiegelen.’
Het ontwerp is niet in beton gegoten. Royle: ‘Het is net zo vloeiend en speels zijn als de verhalen erachter.’
Aandacht van jong en oud
Het museum moet net zoveel aandacht zien te trekken als de beroemde boulevard, de achtbanen en de andere attracties en het moet oudere generaties aanspreken die er herinneringen op kunnen halen, maar ook de jongere generaties iets te bieden hebben. Het Showtime-museum zal naar verwachting in 2021 worden geopend. Lees hier het hele artikel op Designweek.com.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fernhout over iconische fotografie 12-12-2024
- Jaguar toont lef met komst Type 0006-12-2024
- ASML en Van Gogh Museum verlengen... 05-12-2024
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024