NRC: ‘Digitale krant biedt meerwaarde voor adverteerders’
- Media
- 21 feb 2023 @ 08:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 feb 2023 @ 08:03
- Michiel van Zaane
NRC biedt een nieuwe advertentievorm in de digitale krant: Premium Pagina’s, een clickable uiting bestaande uit 4 x 1/1 pagina die de lezer direct naar de landingspagina van de adverteerder brengt. Volgens de krant biedt deze advertentievorm ‘hoge conversie en kwalitatieve leads’.
Het bereik van de digitale krant wordt daarmee voor adverteerders aantoonbaar effectiever, zo laat GfK-onderzoek zien. ‘Door de unieke kenmerken van digitaal optimaal te benutten, profiteren adverteerders bij uitstek van het beste van twee werelden’, aldus Madelon Fortuin, commercieel directeur van Mediahuis NRC. ‘We combineren de kracht van het vertrouwen in de krant met de interactie en conversie die het platform digitaal biedt.’
Met de nieuwe digitale propositie worden zowel branding- als performancedoelstellingen gediend. Los van deze nieuwe propositie zijn alle advertenties in de digitale variant van de papieren krant eveneens clickable. Fortuin: ‘Waarom zou je geen gebruik maken van de kracht van de drager waarop de content te zien is?’
Het vertrouwen in het nieuwsmerk NRC heeft een positieve impact op het reclame-effect. De digitale krant brengt de boodschap maximaal onder de aandacht bij de NRC-doelgroep.
NRC liet door GfK in december 2022 een effectstudie uitvoeren naar 5 best practice cases. De resultaten van het onderzoek onderstrepen de kracht van de nieuwe digitale propositie. Gemeten resultaten zijn overtuigend en laten een stijging zien op de belangrijkste merk-KPI’s, een toename van koopoverweging, websitebezoek en conversie.
Enkele bevindingen:
- Hoge attentiewaarde en herkenning van de uiting: bij alle 5 cases herinnerden minimaal 6 van de 10 lezers zich de advertentie-uiting
- Naast een significante toename van merkbekendheid bewerkstelligde de uiting in alle 5 cases een significante stijging van interesse in het geadverteerde merk (index 160)
- In alle 5 cases zorgde een duidelijke call-to-action voor een aanzienlijk aantal hoogwaardige leads en namen overweging en koopintentie sterk toe (index 170 exposed vs non-exposed).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Peter Contant ontvangt LOF d’Or... 19-12-2024
- Magna: Digitale media blijven de... 17-12-2024
- AMMA Awards 2025: tijdloos sterk... 12-12-2024
- Mediahuis: lancering Mediahuis Raakt10-12-2024
- Artsen zonder Grenzen:... 06-12-2024
- Samen kijken versterkt impact van... 27-11-2024