Biografie
Ment Kuiper
[column] CX: aandacht is het zwarte goud
Customer experience, het toevoegen van waarde voor de klant aan je product en dienst, geeft de klant het gevoel en de beleving dat er aandacht aan hem wordt geschonken. Zoals Stephan Fellinger al lang roept en ikzelf meeneem in mijn jaarlijkse Digital Insights: Aandacht is het nieuwe, zwarte goud.
[column] Nemen wij als communicatiemensen voldoende verantwoordelijkheid?
Er gebeurt veel in de maatschappij. We zien de tweedeling die gaande is vanwege de coronamaatregelen, denk aan de rellen, de agressieve benadering bij een vraag of je 1,5 meter afstand wilt houden of mondkapje wil dragen. Zelfs in de politiek is sprake van polarisatie.
[column] Via digitale versnelling naar digitaal excelleren
Corona zorgt voor een digitale versnelling in elk opzicht. Ment Kuiper over de volgende stappen op weg naar digitale excellentie.
[column] Onder druk wordt alles digitaal
We zitten door de corona-crisis toch voornamelijk in een maatschappelijke transitie. Nu eens een keer geen digitale transitie, alhoewel de digitale mogelijkheden wel een belangrijke rol spelen. Deze maatschappelijke transitie vraagt om menselijk gedrag bij veranderingen.
[column] Corona zorgt voor digitale versnelling
Het is een onwerkelijke situatie. Mensen en kinderen zijn thuis, wegen zijn stil en het openbaar vervoer kent nauwelijks reizigers. Het blijft onwerkelijk hoe een virus als corona, of Covid-19, ons leven beïnvloedt. En hoe digitalisering daarmee opeens een hoge vlucht neemt.
[column] Online bestellen en dan alleen nog even bezorgen...
Feit: we kopen steeds meer online. Snel, makkelijk en eenvoudig. Maar dan. De pakketjes tsunami is moeilijk te structureren. Ment Kuiper zoekt een oplossing.
[column] Is customer experience nog wel van deze tijd?
Ik lees steeds meer artikelen en onderzoeken over de relevantie en impact van customer experience en beleving. Er komen steeds meer definities van CX. Maar is het niet gewoon een kwestie van weten wat de klant wil en dat geven?
[column] De marketing en communicatie bullshit-matrix
Ik ben nu al een tijdje actief in het marketing- en communicatievak. Marketing en communicatie zijn mijn passie geworden. Ik zie en hoor veel, ook het - helaas - te kust en te keur gebruiken van allerhande marketingtermen.
[column] Sport en marketing: verzilver de successen!
Wat hebben voetbal en marketing nog meer gemeen dan de gevleugelde uitspraken ‘voetbal is oorlog’ en ‘marketing is oorlog’? We zien grote successen in het Nederlands voetbal en andere sporten. Toch weten sponsors onvoldoende marketingresultaat uit de sportieve successen te slepen.
[column] Strategie zonder doel bestaat niet
Elk zichzelf respecterende marketeer ontwikkelt graag een strategie voor zijn werk. In die strategie kan de marketeer ook heel goed aangeven wat het kost en welk bedrag hij nodig heeft voor het uitvoeren van de strategie. Maar concrete doelen ontbreken vaak volgens Ment Kuiper.
[column] Marketeers denken nog te veel van binnen naar buiten
Recent vroeg iemand mij of ik wilde sparren over een marketingstrategie en businessmodel bij een team van mensen dat betrokken is bij een platform. Zonder de naam van het bedrijf te noemen zal ik een korte beschrijving van het resultaat geven.
[column]We gooien als marketeer te veel geld weg!
Op zich is deze algemene uitspraak voor veel mensen wel vaker een issue. Waar ik naartoe wil is dat elke ondernemer, marketeer en communicatieprofessional te veel geld uitgeeft. Nieuwe blogger Ment Kuiper, marketingcoach, voorziet ons van welgemeend advies.
- AlgemeenNieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...Nieuws Onderzoek: CEO verwacht dat AI...Nieuws KPN's 'Piece of me'-case wint Grand...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws Kerst 2024: Doe als Deutsche TelekomNieuws Drie bureaus bundelen krachten:...Nieuws ASN neemt afscheid van Selmore (en...Nieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...Weblog [column] In alle eerlijkheid...Nieuws John Meulemans partner bij Hibou...
- ContentmarketingNieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...Weblog [column] De klantreis: jeuk- of...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws Koper gevonden voor failliete Blokker Nieuws Etos valt in de prijzen met 9...Nieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...Nieuws Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan...Nieuws Unilever verkoopt merk Conimex aan...
- MediaNieuws Nieuwe Raad van Toezicht Stichting...Weblog [column] Toekomst tijdschriften...Nieuws Hanneke Berghoef (Bruna):...Nieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...
- Online MarketingNieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...
- SponsoringNieuws Droomruil: schilderij geruild voor...Nieuws Skil sponsor van Jonge Renner Nieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekendNieuws Picnic titelpartner van wielerploeg...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- ‘What Matters 2025’-trendrapport:... 20-12-2024
- De marketingtransfers van week 50,... 20-12-2024
- Nederlandse missie SXSW 2025:... 17-12-2024
- AI-trends 2025: de AI-generatie en... 13-12-2024
- Brancheverenigingen: marketinggids... 12-12-2024
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024