Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'

- Bureaus
- 23 apr 2025 @ 07:00
- Nu reageren
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 23 apr 2025 @ 07:00
- Imke Walenberg
Volkswagen heeft een nieuwe socialpartner gevonden in DC social. Het Amsterdamse bureau, onderdeel van Dentsu Creative, wist zich tijdens de pitch te onderscheiden met een creatieve strategie die aansluit op de tijdgeest én het merk-DNA van Volkswagen. Met als ambitie: van automerk naar social love brand.
Volgens Michael Nap, Managing Director van DC social, draait het allemaal om cultuur snappen én meebewegen. 'We hebben in de pitch laten zien hoe we Volkswagen impactvol kunnen laten meespelen binnen social culture. Niet alleen met strakke creatie, maar met content die voelt als onderdeel van het dagelijks leven van de doelgroep,' zegt hij.
De aanpak van DC social focust op herkenbare momenten in en rond de auto; van koffiebeker in de cupholder tot roadtrip-vibes op zondagmiddag. Geen gelikte commercials, maar creator content die klopt met de beleving van nu. Denk: real, community-driven en slim verbonden aan platformcultuur.
De keuze voor DC social markeert een frisse koers voor Volkswagen, die meer wil betekenen voor nieuwe generaties automobilisten. Opvallend: het bureau won de pitch van onder andere Truus en Gospooky. Boomerang, het huidige bureau van het merk, deed niet mee aan de selectie.
De samenwerking gaat per 1 mei officieel van start.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management