EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal

EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
  • Bureaus
  • 24 apr 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

EY komt met haar nieuwe Nederlandse campagne ‘Vol Vertrouwen’. Dit is een lokale verdieping van de wereldwijd geïntroduceerde tagline en campagne ‘Shape the future with confidence’, die eind vorig jaar werd gelanceerd.

Het creatieve bureau Neew, dat in 2024 na een korte pitch werd aangesteld als lead agency van EY, ging aan de slag met een interpretatie voor de Nederlandse markt. Ron Schneider, Director Brand, Marketing & Communications (BMC) bij EY, licht het startpunt van de campagne toe: 'Onderzoek en gesprekken met klanten tonen aan dat EY wordt gewaardeerd om zijn menselijke en toegankelijke aanpak. Daar zijn we heel blij mee en willen we met trots uitdragen.  De vraag was natuurlijk hoe we die menselijkheid in de samenwerking tot uiting kunnen brengen binnen de vaak complexe context van onze dienstverlening, zeker wanneer dit om impactvolle transformaties gaat op het gebied van AI of duurzaamheid.' 

Die vraag werd beantwoord samen met Neew. 'Met menselijkheid als één van belangrijke USP’s van EY, was het voor ons belangrijk om ook de persoon achter onze klant goed te kennen en begrijpen. Leiders van grote organisaties zijn immers ook gewoon mensen', zegt Ruben Beijer, Strategy Lead bij Neew. 'Er is in 2025 sprake van een nieuw soort leiderschap: diverser, kwetsbaarder en opener dan de leiders van pakweg 10 à 15 jaar geleden. Meer dan ooit durven leiders toe te geven dat ze, in een steeds complexere wereld, niet op alles een antwoord hebben én af en toe het bekende ‘lonely at the top’-gevoel ervaren. Daarom hebben ze juist nu behoefte aan een partner die hen bij grote transformaties kan helpen de juiste koers uit te stippelen.' 

Bekijk de film in het venster hieronder.



De campagne neemt een heel herkenbaar, menselijk, bijna kwetsbaar moment als startpunt. Het toont leiders die, in gedachten verzonken, uit het raam staren op zoek naar de juiste koers voor hun organisatie. In alle assets van de campagne speelt de interne wereld van EY’s klant de hoofdrol. Het laat, via reflecties, de innerlijke zoektocht zien naar antwoorden op de complexe vraagstukken waar leiders vandaag de dag mee te maken hebben. Hieruit volgt de belofte dat de zij met EY een partner aan hun zijde hebben die hen helpt om ‘vol vertrouwen’ de grote transformaties aan te gaan.

De verschillende executies van de campagne, ontwikkeld in samenwerking met production agency Hamlet, zijn vanaf nu te zien en horen via outdoor, print, digitale kanalen en radio.
(PvWK | beeld: Neew / EY)

credits
Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Ron Scheider & Chantal Orbon (EY)
Creative Agency: Neew
Creative Lead: Timon Zijderlaan
Creatives: Glenn van den Herrewegen & Lukas Vos
Strategy Lead: Ruben Beijer
Account Director: Marleen Zwolsman
Production Agency: Hamlet
Director: Willem Volkers
Photographer: Britt Guns
Executive producer: Mathias Kerner
Media bureau: UM Media

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken