Content op maat? Vergeet print niet!
- Content
- 18 apr 2017 @ 10:55
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentPrint
- 18 apr 2017 @ 10:55
- Gastblogger
Wil je in je contentmarketing-strategie de klant content op maat serveren? Dan denk je al snel aan online. Maar wist je dat je met de nieuwste technieken ook in drukwerk zeer nauwkeurig kunt personaliseren?
Een voorbeeld: voor een van onze klanten verzorgen we een direct mailing, waarin iedere ontvanger zijn exacte energieverbruik vindt, in overzichtelijke staafdiagrammen en taartpunten, met daarop gebaseerde persoonlijke adviezen. En een verwijzing naar een eigen webpagina voor wie meer wil weten. We zouden zelfs voor ieder adres een specifiek Google Maps-kaartje kunnen mee drukken, zonder dat deze allemaal apart hoeven te worden gemaakt.
Dat je ook in print los kunt met één-op-ééncommunicatie, is mogelijk dankzij digitaal drukwerk. Een dm-actie is maar een van de vele mogelijkheden. Er kan van alles, van folders en etiketten voor flesjes bronwater tot kussenslopen en banners voor op de beurs. We weten inmiddels welke leverancier het meest geschikt is voor welke klus.
Digitaal drukken is snel en flexibel en maakt het mogelijk om ook kleine oplages te bestellen. Het is niet noodzakelijk om duizend stuks te drukken als je er twaalf nodig hebt en later misschien nog eens twaalf. Natuurlijk zijn er soms wel spelregels, zoals een voorgeschreven formaat. En de belangrijkste voorwaarde: om te personaliseren moet je je database op orde hebben, maar dat geldt voor online ook. Sommige van onze klanten hebben per klant honderden velden met informatie.
Dus hoewel we digital first zijn, omvat storymarketing bij ons nadrukkelijk ook print. Dat biedt interessante mogelijkheden: test bijvoorbeeld de respons als je een e-mail stuurt naar de helft van je klanten en print naar de andere helft. Voordeel van e-mail is natuurlijk dat je geen porto betaalt. Voordeel van print daarentegen is dat de deurmat tegenwoordig steeds leger raakt, waardoor je post daar inmiddels meer opvalt dan in een overvolle mailbox. Zeker als hij gepersonaliseerd is en er goed uitziet, zodat mensen je mailing openen en hij niet meteen bij het oud papier belandt. Zullen we het eens proberen?
Door: Herjan Schutte.
Deze blog verscheen eerder op Platform Content.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024
- Interview: Hema verovert TikTok met... 12-12-2024
- MyHeritage animeert LiveMemory met AI27-11-2024